Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Har abonnement hos Tv2 sumo. Har fått faktura på mail i oktober. Den har vi betalt. Helt i slutten av oktober har vi fått en mail fra tv2 det det står at vi i begynnelsen av november får en avtalegiro som blir trukket automatisk den 4.november. 20 november sender tv2 sumo purreregning i postkassa med purregebyr på 67,- i tillegg til fakturabeløp. Eg skriver mail til de og klager, i og med at vi Ikkje har fått noen faktura i nettbanken, på mail eller i posten, før purringen kom, men de bruker dagevis på hvert nytt svar, så før eg hadde fått avklaring på om eg måtte betale purregebyret eller kunne trekke det ifra på regningen, hadde de stengt abonnementet vårt. Faktura 4/12 kom i nettbanken som normalt. Skriver mailer. Men det tar mange dager å få svar. Med engang eg får et svar, skriver eg tilbake, men da går det nye dager med venting på svar. Etter de stengte abonnementet skyndet vi oss å betale pga turde ikkje anna. Tv2 sumo påstår at faktura på mail er sendt, sjølv om vi Ikkje har fått den. (Korfor sende den på mail når vi skille få den i nettbanke ?) Vi sletter ikkje mail. Er av typen som har hundrevis av uåpna mail, så når vi søker opp tv2 i søkefeltet på Gmail får vi opp heile historikken. Er så irriterende. Ikkje pga de 67,- men fordi vi blir bedt om å betale straff når vi Ikkje fortjener det. Og i tilegg så betaler vi vel no for abonnement som har vært stengt i ei lita uke. Kva kan en stille opp med mot de? Spurte om å få screenshot av faktura dei hadde sendt oss. Fekk da tilsendt en kopi av faktura. Andre som har opplevd lignende? Kan en vinne mot et stort firma? Eller bare til å gi seg? Skjønner ikkje korfor dei Ikkje bare lar oss sleppe purregebyr og la tvilen komme oss tilgode. Dei blir jo å bruke timesvis på å svare på klager fra meg. Anonymous poster hash: ab510...6cb
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Men så ring direkte til kundeservice da. Mye enklere å få svar. Grunnen til at det flere dager før du får svar er at alle Mail havner i kø. Når du da svarer på en mail havner den bakerst i køen igjen, fordi det er andre som har sendt inn før deg. Har du sjekket søppelpost? Det kan være at den har havnet der. Du bør også sjekke nettbanken, at det faktisk er opprettet avtalegiro. Du må godkjenne den. Synes forøvrig det hørtes rart ut at du har fått Mail fra de har de har opprettet avtalegiro for deg...? Ha den foran deg når du ringer slik at du kan lese rett av den. Spør også hvorfor du har blitt informert om at den er sendt på Mail når den skal komme som avtalegiro (om det er tilfelle). Vær hyggelig, det er snakk om 67 kroner. Til syvende og sist er det kundens ansvar å følge opp om han/hun mottar fakturer/betaler regningene sine. Så det kommer man ikke langt med. Men siden det sannsynligvis har skjedd en misforståelse kan di spørre om de kan fjerne purregebyret. Lettere å få ja over tlf. Få også klarhet i hvordan faktura blir sendt neste gang/hvordan den blir trukket. Purringer vil forresten alltid komme i postkassen, dette er regulert ved lov Anonymous poster hash: 0e015...e1f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Skjønner forøvrig ikke hvorfor du orker å bruke energi på dette.. Det viktigste for deg vil jo være om hvor, når og at neste faktura kommer som den skal. Har du et abonnement er det ditt ansvar å følge opp at det blir betalt. Selvom det er pes, spesielt om man stoler på avtalegiroen. Men som sagt, om det faktisk står det i mailen fra dem har du grunnlag for å kunne få noen til å reversere det gebyret for deg :-) Anonymous poster hash: 0e015...e1f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Du er klar over at du skulle få faktura, det er kundens ansvar å følge opp faktura og om det blir trukket eller ikke i banken. Hvorfor etterlyste du ikke fakturaen? Jeg jobber i kundeservice, dog i et annet firma, de aller fleste gangene har faktura havnet i søppelpostmappen. Om vi ikke får Mail om at mailen ikke kunne leveres regner vi med den er levert. EFaktura er også en avtale mellom deg og banken. Anonymous poster hash: e1379...b13
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 En avtalegiro er en avtale mellom deg og banken om enklere betaling av faktura. Er den ikke betalt, må du sjekke med banken. Du har mottatt kopi av faktura og det er bevis nok for at den er sendt. Det eneste du kan stille spørsmål ved her er hvordan den er sendt (til bank, per post eller per mail). Purringer er ikke lovregulert å sendes per post forresten. Inkassovarsel, betalingsoppfordring, varsel om rettslig skritt og beskjed om sendt rettslig skritt er lovpålagt å sendes i papirform. Anonymous poster hash: 03949...e3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå