Gå til innhold

Bunad til konfirmasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde konfirmant i høst og jeg tror jeg så en eneste jente uten bunad av alle konfirmantene. Vår jente fikk samme bunad som meg og den koster 50.000 ca.

Anonymous poster hash: d1cb2...cc4

Skrevet

Jeg fikk bunad til konfirmasjonen min, og var veldig fornøyd med det. Desverre brukte jeg den lite de første årene, og hadde et opphold i bruk på 10 år etterpå. Da jeg tok den frem for noen år siden, når jeg hadde blitt "voksen" Hadde jeg vokst ut av den. Fok den med til syerske, og endte opp med å kjøpe ny skjorte og vest og å sy om resten. Litt trist siden tante hadde laget den første.

Når mine barn blir konfirmanter, skal vi ha en samtale ang budnad, og et tilbud om å ha en lånebunad når de er 15 og evt heller få en når de er 18/20 år. Utrolig hvor mye man vokser etterpå, og selv om man legger inn tanke på at det kan syes ut, så er det begrensninger i hvor mye man kan sy ut en bunad også, i allefall om det skal se ok ut.

Gå for lånebunad, og si at hun heller kan få en bunad senere om hun fortsatt ønsker da.

Skrevet

Min datter skal konfirmeres våren 2018 og bunaden hennes begynte vi på i 2013. Den holder bestemoren hennes på med.

Min bunad ble bestilt i juli og husker at den var ferdig siste uka i april. Mao; Du har svært dårlig tid. Ny bunad rekker du neppe, men kanskje leie eller kjøpe brukt som kan sys om.

Anonymous poster hash: 78238...03e

Skrevet

Her er det vanlig. Men dere er er seint ute, for slik syes på bestilling. Her er de yngste jentene mine 6 og 8 år. De har allerede fått ganske mye sølv til bunadene sine. Får av besteforeldre til jul og bursdager.

Skrevet

Her er det vanlig. Men dere er er seint ute, for slik syes på bestilling. Her er de yngste jentene mine 6 og 8 år. De har allerede fått ganske mye sølv til bunadene sine. Får av besteforeldre til jul og bursdager.

Det er ikke alle som kan gjøre det sånn da.

Jeg og mannen er fra forskjellige steder i landet, jeg har jo bunad fra mitt hjemsted mens vi bor på hans hjemsted. Min datter på 9 år er veldig bestemt nå på at hun vil ha lik bunad som meg, men jeg vil gi henne enda et par-tre år før hun må bestemme seg.

Det er jo ikke så uvanlig å kunne velge mellom minst et par forskjellige bunader i dag, og barnet bør ha et ord med i spillet.

Anonymous poster hash: a6245...70b

Skrevet

Det er ikke alle som kan gjøre det sånn da.

Jeg og mannen er fra forskjellige steder i landet, jeg har jo bunad fra mitt hjemsted mens vi bor på hans hjemsted. Min datter på 9 år er veldig bestemt nå på at hun vil ha lik bunad som meg, men jeg vil gi henne enda et par-tre år før hun må bestemme seg.

Det er jo ikke så uvanlig å kunne velge mellom minst et par forskjellige bunader i dag, og barnet bør ha et ord med i spillet.

Anonymous poster hash: a6245...70b

Selvsagt, men da må man rett og slett enten bestemme seg for bunad tidlig, eller feks. lage en egen "bunadkonto" der feks. besteforeldre kan sette inn penger til bunaden. 

Med 4 jenter har ikke jeg råd til å kjøpe alt med engang iallfall ;)

Skrevet

Nå har vi vært utrolig heldige, for bunadbutikken her skulle bytte ut noen av sine utstillingsmodeller. Vi har nå kjøpt en nydelig beltestakk som det kun skal noen mindre justeringer til før sitter perfekt. Jeg ble litt tatt på sengen av at alle skulle ha bunad, for da jeg selv stod til konfirmasjon var det rundt halvparten som valgte bunad.

HI

Anonymous poster hash: 09249...1dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...