Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Hva er nå dette for noe ? Jeg har ventet og ventet på en pakke, og purret nettbutikken flere ganger. Nå har de omsider sporet pakken, og den er sendt i retur fordi den ikke ble hentet. Jeg fikk sporingsnr i dag først, og kan se på historikken at de har sendt mail om henting. Pleier jo alltid å få enten sms (både når den er registrert inn i systemet og klar til henting) eller hentemelding i postkassen. De har sendt til hotmail-adressen og den brukes jo stort sett kun til reklame. Er dette noe nytt på posten ? Kjenner jeg er iritert her. Handler MYE på nett, og har ikke opplevd dette før. Anonymous poster hash: a44eb...66b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Det har jeg også fått noen ganger. Men vet ikke hvorfor. Anonymous poster hash: a86b1...f55
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Det har jeg også fått noen ganger. Men vet ikke hvorfor. Anonymous poster hash: a86b1...f55 Jeg tenker at nettbutikken kanskje ikke har skrevet nr mitt på , men adressen er jo der uansett? Nå er det litt krise siden dette var en julegave som skal avleveres til helgen. HI Anonymous poster hash: a44eb...66b
Gemini77 Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Jeg får kun på e-post og SMS. Det sendes på opplysningene som er registrert hos de som booker postpakken mener jeg. Bruker du Hotmailen som innlogg i nettbutikken? Og tror du ikke får SMS med mindre nettbutikken legger dette inn når de booker bring/posten.
Fandens Oldemor Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Aldri opplevd, og jeg får minst en pakke i uka. Kanskje fordi jeg bruker appen? Kan i alle fall anbefale den, da har jeg alle hentekodene på ett sted. I tillegg minner den meg om å hente pakker når jeg er i nærheten av postkontoret. Kjekt.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 Aldri opplevd, og jeg får minst en pakke i uka. Kanskje fordi jeg bruker appen? Kan i alle fall anbefale den, da har jeg alle hentekodene på ett sted. I tillegg minner den meg om å hente pakker når jeg er i nærheten av postkontoret. Kjekt. Aldri hørt om. Post-app ? Heter den noe spesielt eller bare posten? HI Anonymous poster hash: a44eb...66b
Fandens Oldemor Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 Aldri hørt om. Post-app ? Heter den noe spesielt eller bare posten? HI Anonymous poster hash: a44eb...66b Den heter Posten Sporing, jeg har sikkert hentet den i App Store!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #8 Skrevet 13. desember 2016 Den heter Posten Sporing, jeg har sikkert hentet den i App Store! Jeg fant den! Genialt. HI Anonymous poster hash: a44eb...66b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 Hva er nå dette for noe ? Jeg har ventet og ventet på en pakke, og purret nettbutikken flere ganger. Nå har de omsider sporet pakken, og den er sendt i retur fordi den ikke ble hentet. Jeg fikk sporingsnr i dag først, og kan se på historikken at de har sendt mail om henting. Pleier jo alltid å få enten sms (både når den er registrert inn i systemet og klar til henting) eller hentemelding i postkassen. De har sendt til hotmail-adressen og den brukes jo stort sett kun til reklame. Er dette noe nytt på posten ? Kjenner jeg er iritert her. Handler MYE på nett, og har ikke opplevd dette før. Anonymous poster hash: a44eb...66b Mye virusmailer ute og går som utgir seg for å være fra Posten... Anonymous poster hash: 7a6e1...fc4
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #10 Skrevet 13. desember 2016 Hva er nå dette for noe ? Jeg har ventet og ventet på en pakke, og purret nettbutikken flere ganger. Nå har de omsider sporet pakken, og den er sendt i retur fordi den ikke ble hentet. Jeg fikk sporingsnr i dag først, og kan se på historikken at de har sendt mail om henting. Pleier jo alltid å få enten sms (både når den er registrert inn i systemet og klar til henting) eller hentemelding i postkassen. De har sendt til hotmail-adressen og den brukes jo stort sett kun til reklame. Er dette noe nytt på posten ? Kjenner jeg er iritert her. Handler MYE på nett, og har ikke opplevd dette før. Anonymous poster hash: a44eb...66b Det kan jeg svare deg på. Det er avsender som bestemmer hvordan det skal varsles. Ta det med avsender. Ikke postens skyld mao Anonymous poster hash: 123b5...ace
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #11 Skrevet 13. desember 2016 Det kan jeg svare deg på. Det er avsender som bestemmer hvordan det skal varsles. Ta det med avsender. Ikke postens skyld mao Anonymous poster hash: 123b5...ace Ok. Ja, har tatt det med avsender i og med at de må sende pakken på nytt. Men jeg har jo sendt noen pakker (privat) i mitt liv, og kan ikke huske at jeg har bestemt hvordan det skal varsles? Anonymous poster hash: a44eb...66b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #12 Skrevet 13. desember 2016 Det har jeg og fått noen ganger. Forstår ikke helt problemet med det Anonymous poster hash: 4d59a...408
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #13 Skrevet 13. desember 2016 Jeg tenker at nettbutikken kanskje ikke har skrevet nr mitt på , men adressen er jo der uansett? Nå er det litt krise siden dette var en julegave som skal avleveres til helgen. HI Anonymous poster hash: a44eb...66b Men du kan jo hente ut pakken selv om meldingen er kommet på mail. Det er jo bare å ta med seg hentenummeret Anonymous poster hash: 4d59a...408
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #14 Skrevet 13. desember 2016 Vær obs på mail fra Posten i disse dager. Det kan være virus. To personer på jobben åpnet mail fra "Posten" om pakke på vei. Det ble virus gitt.... Anonymous poster hash: 7d592...d64
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #15 Skrevet 13. desember 2016 Men du kan jo hente ut pakken selv om meldingen er kommet på mail. Det er jo bare å ta med seg hentenummeret Anonymous poster hash: 4d59a...408 Ja, det er jo greit. Men det er en mailadresse jeg aldri sjekker. Har ikke sett varslingene, fordi jeg ikke ventet dem Anonymous poster hash: a44eb...66b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #16 Skrevet 13. desember 2016 Ikke trykk på noe. Er det fra posten.no eller posten.com? Dersom det er fra den siste bør du hvertfall ikke åpne! Anonymous poster hash: 7d592...d64
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #17 Skrevet 13. desember 2016 Ok. Ja, har tatt det med avsender i og med at de må sende pakken på nytt. Men jeg har jo sendt noen pakker (privat) i mitt liv, og kan ikke huske at jeg har bestemt hvordan det skal varsles? Anonymous poster hash: a44eb...66b Det gjelder ikke for Norgespakker.(Dvs pakkelapp du kjøper på posten) Da er det lapp Anonymous poster hash: 123b5...ace
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #18 Skrevet 13. desember 2016 Ja, det er jo greit. Men det er en mailadresse jeg aldri sjekker. Har ikke sett varslingene, fordi jeg ikke ventet dem Anonymous poster hash: a44eb...66b Ok, så den har blitt sendt i retur. Men de bruker jo den mailadressen du gir de Anonymous poster hash: 4d59a...408
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #19 Skrevet 13. desember 2016 Jeg fikk hentelapp fra posten idag, der stod det at de kun sendte på mail og ikke i post eller på sms. Har aldri opplevd før, og sannsynligvis ikke merket det heller hvis det ikke var for at jeg sjekker mailen ofte nå for å se om alle julegaver blir sendt;p Anonymous poster hash: 3973e...3b3
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #20 Skrevet 13. desember 2016 Posten sin sporingsapp er genial! Alle pakker popper opp der så fort de er sendt, og kan hentes uten hentelapp så fort de kommer til hentestedet Postnord har også en tilsvarende app. Anonymous poster hash: 79581...2fa
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #21 Skrevet 13. desember 2016 Posten sin sporingsapp er genial! Alle pakker popper opp der så fort de er sendt, og kan hentes uten hentelapp så fort de kommer til hentestedet Postnord har også en tilsvarende app. Anonymous poster hash: 79581...2fa
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #22 Skrevet 13. desember 2016 Ok, så den har blitt sendt i retur. Men de bruker jo den mailadressen du gir de Anonymous poster hash: 4d59a...408 Ja. Men de har alltid tidligere sendt sms eller lapp. Jeg har ikke fått med meg at de har sluttet medcdet, i såfall ville jeg jo sjekket mail. Anonymous poster hash: a44eb...66b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #23 Skrevet 13. desember 2016 Ja. Men de har alltid tidligere sendt sms eller lapp. Jeg har ikke fått med meg at de har sluttet medcdet, i såfall ville jeg jo sjekket mail. Anonymous poster hash: a44eb...66b Men det er ikke posten som bestemmer det, og de har ikke sluttet med det. Anonymous poster hash: 4d59a...408
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #24 Skrevet 13. desember 2016 Norgespakke= du får hentelapp i posten. Altså en av delene som er på norgespakken. Etter en uke skriver posten duplikat for hånd. Pakker som som de fleste firma sender velger avsender hvilken måte du skal få hentemelding på. Skal du få sms må de påfør ditt tlfnr, det betyr da at nr må være riktig. Mange som skifter nr uten å oppdatere nummeret på slike steder. De kan velge at du får mail, eller på kontoen du har på nettbutikken eller du får i digipost. Duplikatmeldingen kommer da til disse stedene, så da må riktig nr, mailadd osv være påført. Noen få ganger kan du få hentelapp i postkassen, men det er ytterst sjeldent når sendelappen er laget digitalt. Så det er igrunn ingen standar på hvordan du skal få beskjed om pakken er sendt ellerr kommet frem. Det er også ulik liggelengde på pakkene, for dette bestemmer også avsender nå. Før var det to uker, men nå stemmer ikke alltid dette. Noen avsendere vil at pakken skal ligge på posten i en uke før den blir sendt i retur, mens andre betaler for at den skal ligge lengere. Så alt dette avgjør hvilken løsning svsender velger og hva de betaler for tjenesten. Posten gjør kun hva avsender bestiller, og gir de feil opplysninger får ikke mottager beskjed om sin pakke desverre. Nå i jula er det veldig viktig å følge litt med selv også. Dobbelsjekk at alt av personopplysninger stemmer før du bestiller noe på nettet. Glemt å oppdatere nytt tlf nr gjør at du kanskje ikke får beskjed om pakkesporingen din. Anonymous poster hash: c9352...3cb
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #25 Skrevet 14. desember 2016 Norgespakke= du får hentelapp i posten. Altså en av delene som er på norgespakken. Etter en uke skriver posten duplikat for hånd. Pakker som som de fleste firma sender velger avsender hvilken måte du skal få hentemelding på. Skal du få sms må de påfør ditt tlfnr, det betyr da at nr må være riktig. Mange som skifter nr uten å oppdatere nummeret på slike steder. De kan velge at du får mail, eller på kontoen du har på nettbutikken eller du får i digipost. Duplikatmeldingen kommer da til disse stedene, så da må riktig nr, mailadd osv være påført. Noen få ganger kan du få hentelapp i postkassen, men det er ytterst sjeldent når sendelappen er laget digitalt. Så det er igrunn ingen standar på hvordan du skal få beskjed om pakken er sendt ellerr kommet frem. Det er også ulik liggelengde på pakkene, for dette bestemmer også avsender nå. Før var det to uker, men nå stemmer ikke alltid dette. Noen avsendere vil at pakken skal ligge på posten i en uke før den blir sendt i retur, mens andre betaler for at den skal ligge lengere. Så alt dette avgjør hvilken løsning svsender velger og hva de betaler for tjenesten. Posten gjør kun hva avsender bestiller, og gir de feil opplysninger får ikke mottager beskjed om sin pakke desverre. Nå i jula er det veldig viktig å følge litt med selv også. Dobbelsjekk at alt av personopplysninger stemmer før du bestiller noe på nettet. Glemt å oppdatere nytt tlf nr gjør at du kanskje ikke får beskjed om pakkesporingen din. Anonymous poster hash: c9352...3cb Hvis du som privatperson bestiller Norgespakke på nett også legge inn mobilnr sånn at mottaker får hentemld på sms i stedet for hentelapp. Men da må du ha tilgang på printer. Det koster 140 kr mot 160 kr om du kjøper adressekort på posten. Du trenger heller ikke kjøpe posten sine esker, det går fint å bruke en vanlig pappeske. Adressekort kjøpt på posten kan også legges inn i sporingsappen manuellt om du har sporingsnr ☺️ Anonymous poster hash: 79581...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå