Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Har er spedbarn på 2 mnd som nylig har vært innlagt på sykehus. Babyen måtte gjennomgå mange tester som var smertefulle for babyen og jeg kunne ikke holde h*n under alle testene. Etter utskrivelse fra sykehuset kan det virke som babyen har enorm separasjonsangst. Vil ikke sove hvis det ikke er i armene våre eller rett ved siden av oss(meget sjeldent det er akseptert og da kun en time om gangen- må sovne først ved brystet og legges over sovende), hyler ved uvante lyder og skvetter til, finner ikke roen. Før kunne babyen sovne gjennom det meste, men nå er alle lyder (unntatt fra oss og vann) blitt skumle. Babyen går fortsatt på antibiotika, men har blitt mye friskere. Det vi da lurer på er når denne separasjonsangsten vil gå over. Vi holder, bysser og mater nesten kontinuerlig gjennom døgnet. Babyen spiser som oftest litt, sovner et øyeblikk og så våkner når h*n legges ned. Får nesten ikke gjort noe som helst i huset og nesten ikke spist heller. Hvor lenge kan vi forvente at denne "unntakssitusjonen" varer? Babyen både smiler, "ler" og "snakker" så der er ikke bare hyl og skrik. Ligger for det meste og studerer oss og det rundt seg. Anonymous poster hash: 3bd33...461
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Kan du ikke skaffe deg et bæresjal? Anonymous poster hash: 368f3...66d
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Yngste her er 7 mnd og fortsatt (delvis) som du beskriver, og det er uten sykehusopphold! Noen er bare sånn. Synes ikke det høres så unormalt ut. Klart de vil være nær, spesielt etter en sånn opplevelse. Bæresjal, samsoving, og tom kalender. Husarbeidet går ingen steder, og jul blir det uansett 😃 Anonymous poster hash: 9934f...842
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Yngste her er 7 mnd og fortsatt (delvis) som du beskriver, og det er uten sykehusopphold! Noen er bare sånn. Synes ikke det høres så unormalt ut. Klart de vil være nær, spesielt etter en sånn opplevelse. Bæresjal, samsoving, og tom kalender. Husarbeidet går ingen steder, og jul blir det uansett 😃 Anonymous poster hash: 9934f...842 Babyen var ikke slik før sykehusoppholdet så derfor ville det være bra å komme tilbake til normalen. Har bæresele (ergobaby 360), men babyen liker den ikke + at beina ligger i klem (de må ikke få press på seg). Hadde vært praktisk å ha litt rent tøy da. Alt annet kan selvsagt vente. Verken bakt eller vasket til Jul, men rent tøy og håndklær står høyt på lista. Anonymous poster hash: 3bd33...461
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Kan godt hende baby har fått separasjonsangst og trenger ekstremt mye nærhet en periode. Det at baby sovner lett og lenge av gangen, tror jeg likevel du må glemme å ha som mål, det at det var normalen en kort periode betyr ingenting. Det er en ny "normal" hele tiden - så mye som skjer i forhold til utvikling, mentalt, fysisk; det kommer tenner, krabbing, oppdaging av selvet etc. som påvirker søvn. Kjenner få babyer som oppfører seg som spedbarn og sover lett og masse etter tre mnd alder. Anonymous poster hash: 84495...9dd
LillePunk Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 (endret) De fleste babyer har "seperasjonsangst". Er jo slik de er bygget for å overleve... Vil også anbefale bæresjal eller sele (ergonomisk). Vår lille var slik fra dag 1, og det gav seg litt etter litt ettersom hun nærmet seg året. Kommer og går ennå, selvfølgelig. Men ikke like "ille" lenger. Hun er 15 mnd nå. ***Ser du har sele. Da vil jeg si at i starten var Caboo Close veldig fin for oss! Så lenge babyen ikke veier for mye. Endret 14. desember 2016 av LillePunk
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 Min nr 2 klarte fint å sove uten meg og ligge uten meg i 6-8 uker. Det gikk over, uten å være innlagt på sykehus. Som noen sier, babyer forandrer seg, HELE tiden! De første mnd med baby i hus er total unntakstilstand. Du sier oss så du er tydeligvis ikke alene, så det er umulig å ikke få gjort noe som helst i huset om dere er 2 😊 Anonymous poster hash: 90d00...998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå