Gå til innhold

Noen som har et genialt tips til system på legoen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enormt imponert hvis det er barna som rydder dette? Eller er det dere voksne som gjør det?

Anonymous poster hash: 4c081...c87

Barna har arvet mine ocd-tendenser, sende rydder selv, men de får lov til å ha legoen fremme på lekerommet dersom de vil bygge videre dagen etter. De er to på seks år og en på fem.

Anonymous poster hash: 1e833...dfb

Fortsetter under...

Skrevet

Dere som sorterer etter farge, hvor mange bokser har dere??

Anonymous poster hash: dc434...c38

Skrevet

Til dere som har sortert i ørten bokser: får barna lov å leke med legoen eller er det bare til pynt? 😂

Anonymous poster hash: bc7d5...647

Skrevet

Og til dere som lurer på hva slags bokser det er snakk om: det spiller ingen rolle, det er like mye jobb å sortere det uansett... 😅

Anonymous poster hash: bc7d5...647

Skrevet

Jo, men jeg tenker mer på hvilke bokser som er praktiske og gode. Og som kan stables, går jeg ut ifra. For de stables vel?

Skrevet

Lordy Lordy Lordy... her er all legoen samlet i lego/leke tepper som snurpes sammen. Vi har ett teppe til vanlig lego og ett til bionicle lego.

Her bygger vi sjelden opp etter bruksanvisning, vi lar kreativiteten råde og litt av moroa er jo å lete etter deler. Så kunne ikke ramlet meg inn å sortere etter farge/form osv

Godt å høre at det er flere enn meg. Vi har legoen i kasser da, ikke legotepper. Helt usortert. Bruksanvisningene ligger litt tilfeldig oppi kassene.

Annonse

Skrevet

Få meg på besøk, jeg elsker å sortere når ungen lekte med lego. Hater å bygge lego.

Skrevet

Hvor LENGE varte dette systemet vell beholdt lurer jeg på 😂😂

For her rydder jeg rommene til mine barn 1 gang i mnd det ALT blir dratt frem under senga OL for ting de har dytta unna her å der med egen "rydding", og da ser rommene like bombet ut dagen etter 😥🔫

Skrevet

Her gjorde vi en lavterskelsortering tidligere i høst. Store biter lillebror kan få holde på med for seg, og småbiter uegnet for en ettåring for seg. Fireåringen er flink til å holde småbitene utenfor lillebrors rekevidde, men vi voksne må sortere i kassene.

Dere som sorterer legoen etter farger eller lignende, hvem er det som gjør jobben og hvor gamle måtte barna bli før de klarte å følge opp?

Jeg har sortert etter størrelse. Det kom omtrent da lillebror ble 6 år. Han ville bygge selv og kunne lese oppskriften - men han hadde ikke tålmodighet til å sitte å lete etter hver liten bit han manglet. Så da var deg "Mammmmaaaa! Jeg finner ikke......." Da jeg ble tilstrekkelig lei deg systemet satte jeg meg ned å sorterte. Stort sett er han flink til å sortere når vi rydder Lego, men en gang i blant tar jeg et skippertak.

Anonymous poster hash: b8b3a...992

Skrevet

Dere som sorterer etter farge, hvor mange bokser har dere??

Anonymous poster hash: dc434...c38

Selvfølgelig får de bygge! Men når det blir ryddet blir det sortert. Her blir det bygget Lego stort sett hver dag. Har to barn på 7 og 9 år.

Anonymous poster hash: b8b3a...992

Skrevet

Jeg har en stor boks med hjul der alle klossene er slengt oppi. Det har aldri falt meg inn å sortere eller spare på bruksanvisninger. Men vi har også veldig mye lego.

Anonymous poster hash: 6011f...db4

Skrevet

Vi har vel en 200 liter med lego.

Settene beholder vi som sett i zip lock poser.

Det som er utenom har vi i to Trofast hyller fra IKEA.

Der er det sortert etter:

- Klosser med 2 rader

- Klosser med 1 rad

- Tynne med 1 rad

- Tynne med 2 rader

- Tynne små plater

- Glatte brikker

- Dører og vinduer

- Små bildeler

- Typiske fly og båtdeler

- Brett

- Noen mindre esker med dyr, mennesker, fargede enere.

Tror det var alt, men har helt sikkert glemt noe :)

Anonymous poster hash: dd292...c26

Annonse

Skrevet

Dere som sorterer etter størrelse. Hva gjør dere med teknikklego? Har ekstremt mye lego i gjennomsiktige store bokser og alle instruksjoner i en skuff sortert etter størrelse. Alt har vært bygd, men bare 30-40 har "overlevd" leking. De ferdige står utstilt i bokhylle, oppå skrivebord og oppå en annen oppbevaringsbenk.

Skrevet

Jeg og sønnen min sorterte alt etter farger i forskjellige bokser, mennesker i en boks, hjul i en annen. Alle de små runde litt gjennomsiktig er sortert for seg selv.

Bruksanvisningene er lagt i en mappe :-)

Veldig greit for liten og stor når vi skal bygge for da bruker vi ikke evigvarende lang tid på å finne en del.

Skrevet

Få meg på besøk, jeg elsker å sortere når ungen lekte med lego. Hater å bygge lego.

Velkommen!

Skrevet

Her har jeg kjøpt lego oppbevaringsesker, de som ser ut som store legoklosser. I forskjellige farger.

I de hvite eskene ligger alle julesettene.

I de grå ligger togbanen og alt det togrelaterte.

I de turkise ligger... etc.

Tar litt plass, og koster litt, men praktiske, solide og stødige esker som er supre å stable.. fine og se på er de også.

Skrevet

Er ikke halve moroa å bygge selv, og lete i haugen etter passende/upassende klosser?

Skrevet

Jeg kan ikke helt bestemme meg om jeg synes denne sorteringen er imponerende eller mer drepende for fantasien

Anonymous poster hash: 4c081...c87
Skrevet

Venter til ungene blir store, da blir det nok orden 😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...