Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Storebror var skikkelig legogutt og vi har haugevis med lego. Har spart på alle bryksanvisninger, men klossene ligger jo overhodet ikke sortert. Nå begynner minstemann å interessere seg for lego. Vi har jo massevis som vi kunne prøvd å bygge opp igjen, men det er jo litt vanskelig å finne alle delene og holde greit orden på det sånn når det først er bygd opp. Spesielt det å finne delene... noen tips?? Anonymous poster hash: e5080...e53
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Vi har gjort det enkelt og sortert alt i bokser etter farger uavhengig hvordan legokloss det er. I tillegg har vi en boks med mennesker og dyr, en boks til hjul, en med trær og blomster, og en med ulike ting dom egentlig ikke er en kloss, om du skjønner. Alle bruksanvisninger er laminert og i en perm. I tillegg har de en boks og en hylle med ting de har bygget og vil spare på. Anonymous poster hash: 1e833...dfb
Brennheite Badeand Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Vi har gjort det enkelt og sortert alt i bokser etter farger uavhengig hvordan legokloss det er. I tillegg har vi en boks med mennesker og dyr, en boks til hjul, en med trær og blomster, og en med ulike ting dom egentlig ikke er en kloss, om du skjønner. Alle bruksanvisninger er laminert og i en perm. I tillegg har de en boks og en hylle med ting de har bygget og vil spare på. Anonymous poster hash: 1e833...dfb Djiiisess! Du tuller nå eller?! Alternativt er du velkommen på dugnad hjemme hos meg!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Samme her! 😄 Én gjennomsiktig plastkasse med lokk til hver farge. En mindre sånn kasse med mennesker. En kasse med deler som er litt store. En kasse med bittesmå rare deler. I den har jeg lagt en sånn plastform nedi, en sånn man har i bestikk-skuffen. Så vi har forskjellige rom til delene. Hengerfester, ratt, blinklys osv. Vi har mapper til heftene. En til minecraft, en til biler, en til anleggsmaskiner osv. Vi har også ett legoteppe, ett sånt rundt ett, med snor langs kanten, som blir til en bag. I den har vi en haug med basic-klosser og store ting som er hele. Minstemann på 4 får kun leke med den når han bygger alene eller har besøk, orker ikke å få "yatzy" i all legoen hver gang han har besøk. 😜😄 Ting som de bygger selv får de ha med på rommene sine, én gang i uka, når de vasker rommene sine rydder de løse deler tibake på plass. (Spesielt da minstemann som fort mister deler til det han har bygget. 😄) Med 5 i familien, med stort alderspenn, der alle elsker Lego, ble dette beste løsningen for oss. 😄😄 Anonymous poster hash: 44a12...6e6
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Alt sortert i isbokser etter farger, hjul, bildeler etc ( hadde ikke råd til blanke, som er best). Har tegnet og skrevet uten på boksene hva som er i de. Anonymous poster hash: c7f97...10e
Giss Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 Vi sorterer alt etter størrelse. Har slike plastbokser med flere rom i til de mindre klosser og figurer osv, og noen middelstore bokser til de større klossene og platene - hver type/størrelse for seg. Det fungerer veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 Vi har gjort det enkelt og sortert alt i bokser etter farger uavhengig hvordan legokloss det er. I tillegg har vi en boks med mennesker og dyr, en boks til hjul, en med trær og blomster, og en med ulike ting dom egentlig ikke er en kloss, om du skjønner. Alle bruksanvisninger er laminert og i en perm. I tillegg har de en boks og en hylle med ting de har bygget og vil spare på. Anonymous poster hash: 1e833...dfb Laminerte bruksanvisninger sier du? Men det er jo manges siders hefter per ting? Har dere laminert hele heftet, en og en side? Tenkte på å sette de i permer jeg, men har ikke funnet perm i rett format, så er bare i bladsamlere så langt. Jeg hadde aldri kommet til å sortere etter farge, fungerer det greit? Anonymous poster hash: 7038d...304
Gjest Skrevet 13. desember 2016 #8 Skrevet 13. desember 2016 Djiiisess! Du tuller nå eller?! Alternativt er du velkommen på dugnad hjemme hos meg! Haha slik har vi det også Alt er sortert slik. Lider vel av OCD
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 Vi er også en av de med mange bokser. Vi kjøpte på obs, og alle boksene har en liten boks på toppen med flere bur i. Nederst i boksen har vi klosser, og i burene sortert alt etter hva det er. Tegningene kan man laste ned fra nett og lagre på pc hvis man er redd for å miste de/ødelegge de. Må bare ha nummeret som står på hver tegning;) Anonymous poster hash: 851ca...a9b
Fandens Oldemor Skrevet 13. desember 2016 #10 Skrevet 13. desember 2016 Vi har gjort det enkelt og sortert alt i bokser etter farger uavhengig hvordan legokloss det er. I tillegg har vi en boks med mennesker og dyr, en boks til hjul, en med trær og blomster, og en med ulike ting dom egentlig ikke er en kloss, om du skjønner. Alle bruksanvisninger er laminert og i en perm. I tillegg har de en boks og en hylle med ting de har bygget og vil spare på. Anonymous poster hash: 1e833...dfb Jeg liker hvordan du åpner med "vi har gjort det enkelt"
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #11 Skrevet 13. desember 2016 Dere som har sortert lego. Kan dere ta bilder av det så jeg får ser hvordan det ser ut? Anonymous poster hash: 5b76c...79e
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #12 Skrevet 13. desember 2016 Djiiisess! Du tuller nå eller?! Alternativt er du velkommen på dugnad hjemme hos meg! Nei, tuller ikke, men jeg har ocd-tendenser😂 Anonymous poster hash: 1e833...dfb
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #13 Skrevet 13. desember 2016 Laminerte bruksanvisninger sier du? Men det er jo manges siders hefter per ting? Har dere laminert hele heftet, en og en side? Tenkte på å sette de i permer jeg, men har ikke funnet perm i rett format, så er bare i bladsamlere så langt. Jeg hadde aldri kommet til å sortere etter farge, fungerer det greit? Anonymous poster hash: 7038d...304 Ja, jeg har delt opp sidene og laminert de. Tok en skikkelig dugnad på det for et par år siden, greia er at jeg i min tid arvet en del lego fra min fetter. Denne legen lekte han med på 70-tallet. Legoen er like hel og fin, men etter 40 år har heftene begynnt å falle fra hverandre, derfor laminerte jeg de, og så har jeg bare fortsatt med det. Jeg laminert også alle spilleregler og setter de inn i en egen perm, for reglene har en tendens til å forsvinne ut av boksen sin. Anonymous poster hash: 1e833...dfb
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #14 Skrevet 13. desember 2016 Vi har gjort det enkelt og sortert alt i bokser etter farger uavhengig hvordan legokloss det er. I tillegg har vi en boks med mennesker og dyr, en boks til hjul, en med trær og blomster, og en med ulike ting dom egentlig ikke er en kloss, om du skjønner. Alle bruksanvisninger er laminert og i en perm. I tillegg har de en boks og en hylle med ting de har bygget og vil spare på. Anonymous poster hash: 1e833...dfb Jeg er enormt imponert hvis det er barna som rydder dette? Eller er det dere voksne som gjør det? Anonymous poster hash: 4c081...c87
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #15 Skrevet 13. desember 2016 Vi har gjort det enkelt og sortert alt i bokser etter farger uavhengig hvordan legokloss det er. I tillegg har vi en boks med mennesker og dyr, en boks til hjul, en med trær og blomster, og en med ulike ting dom egentlig ikke er en kloss, om du skjønner. Alle bruksanvisninger er laminert og i en perm. I tillegg har de en boks og en hylle med ting de har bygget og vil spare på. Anonymous poster hash: 1e833...dfb Takk for svar! Ser jeg må gå for noe sånt. Men ser ikke lyst på det.... kommer jo til å ta evigheter... Anonymous poster hash: e5080...e53
tvkrus Skrevet 13. desember 2016 #16 Skrevet 13. desember 2016 Min Lego som er løs Legoen sotert i farger i fleespled mye lettere å lete etter deler enn i kasser og bråker mindre og når det ikke er brukt er det legger jeg pledda i kasser. Figurer , dyr ,figurdeler ,hjul og deler med motiv på er sotert ut. Guttungens Lego har sotere jeg i farger og pluker ut sett i brødposer han bygger opp noen sett og bytter sett når han blir lei eller ønsker "nytt" sett akurat nå bruker han er rom på lofte som vi ikker bruker til noe annet til Lego "rom". Jentene styrer selv ,men henner de vil ha hjelp da soterer vi ut alle settene igjen .
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #17 Skrevet 13. desember 2016 Oioi!! Vet ikke om jeg skal bli rystet eller imponert!:-) fascinerende! Anonymous poster hash: 8665c...043
tvkrus Skrevet 13. desember 2016 #18 Skrevet 13. desember 2016 Hihi vet vet kan virke litt "umormalt".Jeg er bare en AFOL med Asberger og Lego tyr jeg til når det blir mye kaos den jeg har kontrol på.
Regina Phalange Skrevet 13. desember 2016 #19 Skrevet 13. desember 2016 Lordy Lordy Lordy... her er all legoen samlet i lego/leke tepper som snurpes sammen. Vi har ett teppe til vanlig lego og ett til bionicle lego. Her bygger vi sjelden opp etter bruksanvisning, vi lar kreativiteten råde og litt av moroa er jo å lete etter deler. Så kunne ikke ramlet meg inn å sortere etter farge/form osv
Nebbdyret Skrevet 13. desember 2016 #20 Skrevet 13. desember 2016 Eg blir både imponert og inspirert. Kan nokon legge til ein link til slike boksar?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #21 Skrevet 13. desember 2016 Må innrømme jeg også har sortert, hahhah😂 Kjedet meg vel mye et år, barnet ble selvstendig.. Så sorterte legoen etter farger og egne kasser for spesialutstyr/folk, og forsto noe manglet i livet mitt. Ble gravid noen mnd etterpå😅 Anonymous poster hash: 4e91e...e71
amandine Skrevet 13. desember 2016 #22 Skrevet 13. desember 2016 (endret) Haha slik har vi det også Alt er sortert slik. Lider vel av OCDTil.og med i rotehuset her er det sånn. Bruksanvisning i perm, mennesker etc i hver sin boks en god del sortert etter farge og en god del ligger fritt i legoposen. Legoposen er et teppe med Ø140,altså rundt, med maljer i kantene og tau gjennom. Så kan de bygge og snurre det sammen etterpå. Da løfter vi hele stasen rett opp i en kasse fra IKEA med hjul på. Men vi har mye Lego! Både etter meg og mannens barndom og fire barn.. Endret 13. desember 2016 av amandine
Mostly Harmless Skrevet 14. desember 2016 #23 Skrevet 14. desember 2016 Her gjorde vi en lavterskelsortering tidligere i høst. Store biter lillebror kan få holde på med for seg, og småbiter uegnet for en ettåring for seg. Fireåringen er flink til å holde småbitene utenfor lillebrors rekevidde, men vi voksne må sortere i kassene. Dere som sorterer legoen etter farger eller lignende, hvem er det som gjør jobben og hvor gamle måtte barna bli før de klarte å følge opp?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #24 Skrevet 14. desember 2016 Skjønner jeg har en jobb å gjøre. Her er det ferdige figurer rundt omkring på div hyller. To store plastbokser med brikker og halvferdige/halvødelagte figurer i en salig blanding. Noen mindre bokser sper vi på med av og til når gutten sorterer ut f.ex menneskene. Stort sett ligger det masse lego utover stuegulvet... Anonymous poster hash: 35009...5cb
SuperFries Skrevet 14. desember 2016 #25 Skrevet 14. desember 2016 Hva slags bokser? Hvordan ser de ut, hvor er de kjøpt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå