Gå til innhold

Har noen her laga ribbe i kombidamp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et automatikkprogram på den som heter svineribbe, er det bare å følge instruksen der? Tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg brukte oppskrift fra hobbykokken. Ribbe i saltlake i to døgn. Deretter 95% damp opp til 65(?) grader kjernetemp, og 170 grader opp til 75 grader (såvidt jeg husker). Da jeg brukte denne metoden i fjor ble resultatet fantastisk! Beste ribba jeg noen gang har smakt (og dette var første gang jeg lagde selv). Svoren poppet som popcorn. I år ble det ikke fullt like bra, men fremdeles svært godt. Selv min ribbeveteransvigermor skrøt den opp i skyene😊

Anonymous poster hash: 1c7c4...f12

Skrevet

Jeg kan ikke velge dampgrad, og så lenge jeg bruke automatikk er alle grader og tidspunkt stilt inn av seg selv. Den bad om å få vann, men har ikke bedt om fettfilter, og jeg antar at den må steke litt for å få svoren sprø? Det er en mieleovn. Er spent på resultat ihvertfall!

Skrevet

Jeg kan ikke velge dampgrad, og så lenge jeg bruke automatikk er alle grader og tidspunkt stilt inn av seg selv. Den bad om å få vann, men har ikke bedt om fettfilter, og jeg antar at den må steke litt for å få svoren sprø? Det er en mieleovn. Er spent på resultat ihvertfall!

Det blir sikkert bra! Våget ikke bruke programmet selv, men oppdater når du er ferdig da! Spennende å høre😊

Skrevet (endret)

Det skal jeg gjøre👍🏻

Endret av den perfekte mor
Skrevet

Foreløpig oppdatering, Svoren ble ikke sprø, har nå satt på grillfunksjon for å prøve på det. Det høres ut som popkorn inni der, og spruter noe villt, så det blir en skikkelig vaskejobb etterpå ihvertfall!

Annonse

Skrevet

Foreløpig oppdatering, Svoren ble ikke sprø, har nå satt på grillfunksjon for å prøve på det. Det høres ut som popkorn inni der, og spruter noe villt, så det blir en skikkelig vaskejobb etterpå ihvertfall!

Det høres jo bra ut😄

Skrevet

Det kunne nok ha funka, men det ble ikke bra. Jeg fant funksjonene du snakka om, men det var ikke et automatprogram. Ribba var Coop ferdigkrydret, men den smakte rart og hadde en rar konsistens. Ikke å anbefale👎🏼 Ovnen gir jeg ikke opp da👍🏻

Skrevet

Vi fikk ribbe som hadde stått i kombidanp fra miele. Det er det saftigste jeg noensinne har smakt. Ikke bare av ribbe. Var helt enormt godt.

Svoren ble ikke sprø i dampprogrammet, men ble brukt grill på slutten.

Vet ikke hva program som ble brukt, men prøv deg frem.

Anonymous poster hash: 6aac9...829

Skrevet

Jeg damper i 45 min først, og så steker jeg vanlig resten av tiden. Funker veldig fint. Bruker oppskriften fra matprat, bare at jeg bruker dampfunksjon i stedet for å dampe ribben under folie slik det står man skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...