Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Oppdaget i morges en kul på halsen, under kjevebenet. Den er øm når jeg trykker på den. Har bestilt time til lege, men kjenner jeg er bekymret. Har en tendens til å få hovne lymfekjertler når jeg er forkjølet, men jeg er ikke det nå. Kjenner jeg får litt små angst her... noen som har hatt lignende som kan berolige meg inntil jeg får time til lege?? Anonymous poster hash: c7f0f...8d7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Skjønner godt at du er bekymret, men etter all sannsynlighet er det bare kroppen som kjemper mot en forkjølelse Jeg har selv vært utredet for hovne lymfekjertler, som vokste over tid og ble flere, uten at jeg tilsynelatende hadde infeksjon i kroppen. Min lymfekjertler var ikke ømme og jeg kjente ingen ting hvis jeg trykket på de, noe som var hovedårsaken til at jeg ble akuttinnlagt med mistanke om kreft. At lymfekjertlene er ømme er et bra tegn! Anonymous poster hash: 7ec27...e47
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Skjønner godt at du er bekymret, men etter all sannsynlighet er det bare kroppen som kjemper mot en forkjølelse Jeg har selv vært utredet for hovne lymfekjertler, som vokste over tid og ble flere, uten at jeg tilsynelatende hadde infeksjon i kroppen. Min lymfekjertler var ikke ømme og jeg kjente ingen ting hvis jeg trykket på de, noe som var hovedårsaken til at jeg ble akuttinnlagt med mistanke om kreft. At lymfekjertlene er ømme er et bra tegn! Anonymous poster hash: 7ec27...e47 Er det? Kanskje jeg skal avlyse timen min da? Anonymous poster hash: c7f0f...8d7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Er det? Kanskje jeg skal avlyse timen min da? Anonymous poster hash: c7f0f...8d7 Det synes ikke jeg du skal gjøre. Sannsynligvis er alt bra, men greit å få en sjekk for sikkerhetsskyld Anonymous poster hash: d3db0...a8b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Er det? Kanskje jeg skal avlyse timen min da? Anonymous poster hash: c7f0f...8d7 Du kan jo gå og ta den timen, bare for å berolige deg selv. Men som hun over sier, er det sikkert en infeksjon på vei, som kroppen holder på å bekjempe. Min venninne hadde en kul på halsen som viste seg å være (ganske godartet) kreft. Hun er nå på bedringens vei og kommer til å bli hundre pårosent frisk igjen. Men i de fleste tilfeller er det som sagt kun snakk om en eller annen infeksjon. Anonymous poster hash: e0128...eb7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 Man avbestiller ikke en legetime etter et svar på et anonymforum når man er så bekymret at man oppretter en tråd om det. Anonymous poster hash: 8fa79...94b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 Jeg har også en kul på halsen. Oppdaget den for 15 år siden. Har vært hos lege og d er en hoven lymfeknute. Den er der fremdeles. Ikke noe skummelt her ihvertfall. Lever enda. 😉 Men fint at du har bestilt legetime. Sånt er alltid greit å sjekke. Anonymous poster hash: 52459...e5f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #8 Skrevet 13. desember 2016 Er det? Kanskje jeg skal avlyse timen min da? Anonymous poster hash: c7f0f...8d7 Nei, du må ikke avlyse timen! Det er viktig å undersøke kuler hvis de ikke går bort av seg selv etter et par uker. Jeg skulle bare berolige deg med at det at den er øm er et godt tegn Anonymous poster hash: 7ec27...e47
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 Det er flott at du har tatt kontakt med lege slik at du kan få det undersøkt, slike ting skal man alltid ta alvorlig. Personlig lever jeg med flere naturlig forstørrede lymfeknuter; en på halsen, en i nakken, en i lysken og en i armhulen. Har hatt dette siden jeg var spedbarn (foruten den i armhulen) og vært til utredning og undersøkelser, da særlig grundig undersøkelser med tanke på lymfeknuten i armhulen. Heldigvis ingenting alvorlig og får håpe det ikke utvikler seg til noe alvorlig i fremtiden heller. Det er uansett bedre å gå en gang for mye til legen, enn en gang for lite 😊 Anonymous poster hash: 3917e...20b
Husbygger Skrevet 13. desember 2016 #10 Skrevet 13. desember 2016 Jeg har nettopp operert bort en kul på halsen, det viste seg å være e lateral halscyste. Det er ikke farlig, men pga min alder (over 40 år) så valgte de å fjerne den + mandlene mine pga fare for å utvikle kreft i den. Så gå til legen å få den sjekket du. God bedring ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå