Gå til innhold

Paracet men feberen stiger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg målte henne Rekdals og hun hadde 39.5 hun fikk paracet flytende og ca 40 min etter målte jeg igjen for og følge med men da var den på 40.5!

Gi henne ny dose eller vente?

Anonymous poster hash: 51cd9...2d8

Skrevet

Har du Ibux? Bruker det annenhver gang for å få ned høy feber.

Anonymous poster hash: 0e4c6...373

Skrevet

Ikke alltid like lett å få tempen til å falle på kveldstid. Det kan ta tid, og Paracet hjelper seinere og dårligere... Temperaturen vil bare opp, opp, opp om kvelden. Ibux mikstur er ett godt råd.

Anonymous poster hash: a28cc...6ea

Skrevet

Alder?

Anonymous poster hash: 20313...057

Skrevet

Alder?

5 år, har ikke Ibux og får ikke tak i før i morgen.

Skrevet

Gi Ibux i tillegg. Vi har gitt begge deler samtidig, det ble vi fortalt av barnelege var ok grunnet andre virkestoffer. Men feberen er veldig veldig høy, har dere utelukket infeksjon, ellers tror jeg at jeg ville tatt en tur på legevakta.

Anonymous poster hash: 3edef...370
Skrevet

Jeg ville ringt og rådføre meg med legevakten.

De kan svare på om du kan gi mer febernedsettende. Man skal jo egentlig ikke gi mer enn angitt dose. Men en lege vet jo mer om det.

Ellers ville jeg vel målt igjen om 30- 40 min. Har den ikke gått ned noe da hadde jeg hvertfall ringt legevakten.

De er gode og snakke med og kan gi gode råd.

Allmenntilstand?

Drikker barnet godt? Får du kontakt med det?

God bedring!

Skrevet

Gi ibux mixtur

Anonymous poster hash: 4bbd0...19d

Skrevet

Gi ibux mixtur

Les hele tråden før du svarer da. HI har ikke Ibux og får ikke ta i før i morgen.

Anonymous poster hash: c6be8...9dd

Skrevet

Les hele tråden før du svarer da. HI har ikke Ibux og får ikke ta i før i morgen.

Anonymous poster hash: c6be8...9dd

Dumt. Veldig dumt

Skrevet

På min får vi ikke skikkelig effekt før etter en time.

Særlig på den høye feberen så stiger den gjerne litt til.

Mål igjen om 30 minutter.

Kle av barnet og hold henne i ro, gjerne kald klut på panna.

Lurt å ha ibux i hus til senere. Den føler jeg er mye mer effektiv.

Og ved høy feber kan de overlappe hverandre.

Effekten av paracet går ofte ut lenge før du kan gi ny dose.

Anonymous poster hash: 5c26d...eea

Skrevet

Dumt. Veldig dumt

Ja veldig dumt, men har aldri hatt behov for Ibux før og siden hun hadde barnestol så har hun heller ikke kunnet bruke Ibux før nå ( ett år uten anfall og medisiner)

Skrevet

Ja veldig dumt, men har aldri hatt behov for Ibux før og siden hun hadde barnestol så har hun heller ikke kunnet bruke Ibux før nå ( ett år uten anfall og medisiner)

Skulle være barneastma ikke barnestol.

Skrevet

Skulle være barneastma ikke barnestol.

Kan ikke man bruke ibux om man har astma?? Det har jeg aldri fått beskjed om med mitt barn..:/ vår minste er akkurat slik som HI sin, reagerer dårlig/sent på flytende. Fikk anbefalt stikkpiller siden flytende bruker lang tid på å få ned høy feber. God bedring

Anonymous poster hash: ec75c...d99

Skrevet

Kan ikke man bruke ibux om man har astma?? Det har jeg aldri fått beskjed om med mitt barn..:/ vår minste er akkurat slik som HI sin, reagerer dårlig/sent på flytende. Fikk anbefalt stikkpiller siden flytende bruker lang tid på å få ned høy feber. God bedring

Anonymous poster hash: ec75c...d99

Fra felleskatalogen angående ibux:

Forsiktighetsregler: Skal brukes med forsiktighet hos pasienter med redusert nyrefunksjon eller astma. Må ikke komme i kontakt med slimhinner eller øyne. Behandlingen avbrytes hvis utslett inntrer. Kan redusere fertilitet hos kvinner og anbefales ikke til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under behandling for infertilitet, bør seponering vurderes.

Feberen er nå på 39.5 så den gikk ned etter en dose til med paracet.

Skrevet

Fra felleskatalogen angående ibux:

Forsiktighetsregler: Skal brukes med forsiktighet hos pasienter med redusert nyrefunksjon eller astma. Må ikke komme i kontakt med slimhinner eller øyne. Behandlingen avbrytes hvis utslett inntrer. Kan redusere fertilitet hos kvinner og anbefales ikke til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under behandling for infertilitet, bør seponering vurderes.

Feberen er nå på 39.5 så den gikk ned etter en dose til med paracet.

Detter pga at mennesker med astma kan få anfall av virkestoffene i ibux.

Skrevet

Det er vel heller ikke lurt å bare skrive ibux uten å vite alder. Fikk beskjed på apoteket at de minste barna ikke skal ha ibux.

Ser at HI sin er stor. Men til alle som uten å vite bare skriver ibux.

Skrevet

Det er vel heller ikke lurt å bare skrive ibux uten å vite alder. Fikk beskjed på apoteket at de minste barna ikke skal ha ibux.

Ser at HI sin er stor. Men til alle som uten å vite bare skriver ibux.

Jeg fikk beskjed av barnekirurgen at de minste kan få ibux. Må bare regne ned doseringen ut fra vekt.

Anonymous poster hash: 5c26d...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...