Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #26 Skrevet 11. desember 2016 Ikke enig Norsk rettskriving er ikke valgfri 😂😂😂 Anonymous poster hash: 16645...53b
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #27 Skrevet 11. desember 2016 Men det er ikke lussekatter. Det er boller med gurkemeie. Du liker boller med gurkemeie i, helt greit. Hvorfor skulle det bry noen? Men ikke kall de "lusseboller" er du snill. Da ser du like dum ut som om du kom med en firkant og kalte det en sirkel. Anonymous poster hash: ec5a5...963 Tja. For meg er lussekatter gulfarget, serveres i forbindelse med luciafeiring og formet på et karakteristisk vis. Føler meg aldeles ikke dum som kaller det lussekatter, uansett hva safranpolitiet måtte mene. Anonymous poster hash: b130e...1a8
Evablaum Skrevet 11. desember 2016 #28 Skrevet 11. desember 2016 Norsk rettskriving er ikke valgfri 😂😂😂 Anonymous poster hash: 16645...53b Enig i det ✌️
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #29 Skrevet 11. desember 2016 Føler meg aldeles ikke dum som kaller det lussekatter, uansett hva safranpolitiet måtte mene. Anonymous poster hash: b130e...1a8 Jeg vet. Den som er dum skjønner det sjelden selv. Anonymous poster hash: ec5a5...963
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #30 Skrevet 11. desember 2016 Norsk rettskriving er ikke valgfri Anonymous poster hash: 16645...53b Merkelig, for du har selv valgt å la være å bruke tegnsetting. Selv om det er norsk rettskriving å bruke det. Ironisk, i og med at du skriver at norsk rettskriving ikke er valgfri, synes du ikke? Anonymous poster hash: ec5a5...963
junimamma81 Skrevet 11. desember 2016 #31 Skrevet 11. desember 2016 Skal ikke bake,da vi får lussekatter på luciafeiring i bhg
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. desember 2016 #32 Skrevet 11. desember 2016 Kjøp gurkemeie istedenfor 😉Mye billigere, og det har de på vanlige butikker 😊Nei, tror ikke vi skal bake... Det er så mye som skjer hele tiden at tror ikke vi har tid 😬 Smaken blir HELT annerledes-ikke i nærheten så godt. Kjøp safran! Ja, det er dyrt men du trenger veldig lite. Og du får ihvertfall kjøpt det på Spar.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. desember 2016 #33 Skrevet 11. desember 2016 Jeg har aldri pleid å gjøre det, men i år lovte jeg bhg å bidra til Lucia-frokosten. Brukte oppskrift fra Det søte liv, og de ble virkelig gode. Jeg brukte ekte safran, og den er ganske distinkt, den safransmaken. Vi har en sånn grønnsaksbutikk i nærheten, og der koster 40 kr for ett gram. Men husker ikke hvordan gurkemeie-lussekatter smaker. Kanskje de er like gode? Nei!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #34 Skrevet 11. desember 2016 Som andre skriver: safran setter en helt spesiell smak på deigen. Det gjør gurkemeie også, men den smaken er IKKE god. Hvis man ikke har safran og vil lage gule boller, er det bedre å ha litt gul konditorfarge i deigen. Anonymous poster hash: 1d74a...9ca
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #35 Skrevet 12. desember 2016 Det er ikke rart mange i Norge ikke liker lussekatter. Det er jo fordi dere har gurkemeie oppi!! Hver eneste barnehage byr på disse vemmelige sakene. Hva slags krydder har man i kanelboller? Hvem i all verden ville hatt noe annet enn kanel?!? Bare for fargen sin skyld. Fattigsli og så utrolig dumt. Slutt å ødelegge et godt bakverk. Anonymous poster hash: c6f85...ada
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #36 Skrevet 12. desember 2016 Jepp det skal vi. Vi skal bake boller med gurkemeie og kalle dem lussekatter :-). Vi skal gå i Luciatog i gata her og spise boller etterpå og drikke kakao. VI syns lussekatter med safran smaker høgg. Derfor gurkemeie. Anonymous poster hash: 3eb2b...348
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #37 Skrevet 12. desember 2016 Bare her inne enn kan få så mye diskusjoner om så mye annet når en spør et konkret spørsmål😂 Men jeg hadde uansett tenkt å bruke safran jeg da (så da består jeg den testen). Så spørs det om jeg består resten av lussekattesten😉 Gleder meg! HI Anonymous poster hash: 6ecbc...527
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #38 Skrevet 12. desember 2016 Tenkte å bake lussekatter ja men usikker på om jeg skal bruke safran, eller om jeg skal dele deigen og bare ha halve med safran, er så mange som ikke like det med safran i Anonymous poster hash: 43b45...eb2
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2016 #39 Skrevet 12. desember 2016 Dere som ikke liker lussekatter, hvorfor baker dere det? Anonymous poster hash: c6f85...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå