Gå til innhold

Noen andre med barn som IKKE vil ha julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6 år har bursdag i slutten av november. Han har mange leker og ting og vi har kjempestor familie og venner som alle gir gaver til våre barn. Etter bursdagen i år så sier han at han er lei og ikke vil ha flere ting (han ble glad for alt han fikk og takket pent). Jeg skjønner han godt for jeg er enig i at det blir alt for mye (fikk 25-30 gaver på bursdagen). Han ønsker seg absolutt ingenting og sier at han er så fornøyd med alt han har.

Både jeg og mannen har snakket med han om at de andre i familien kommer til å åpne masse gaver og om han er helt sikker på at han synes det er greit og det er han.

Jeg blir litt i villrede for jeg tenker jo at det kanskje kan være noe han vil angre på når julaften kommer, men samtidig vil jeg jo respektere han når han er så fornuftig og glad for alt han har (det til tross for at han alltid har fått mye).

Hva tenker dere? Er det noen som har opplevd lignende med barna sine?

Jeg vurderer å gi noen opplevelser som f eks svømmehall, Tusenfryd til våren ol.

Anonymous poster hash: 55392...fa1

Skrevet

Opplevelser er kjempefine julegaver og det kan både besteforeldre, tanter og onkler også gi

Trenger ikke koste stort heller, invitere med på tur i skogen med pannekaker på bål. Kino. Hyttetur. Svømmehallen. En teaterforestilling.

Mine jenter får en natt på hotell i Oslo og billetter til Disney on ice til jul. De er 7 og 9 år.

Om besteforeldre og andre er opptatt av at det skal gis likt til alle kan de putte litt penger og f.eks litt sjokolade i en gaveeske og pakke inn til han. Så kan dere gå i banken i romjula og sette pengene inn. Så kan han spare til senere.

Anonymous poster hash: a6680...dbd

Skrevet

Det beviser vel poenget i et par tråder her på forumet, om at stort antall pakker, stor pakkehaug, dyr pakkekalender osv kan virke motsatt vei og gi full aversjon.

Jeg syns dere sammen skal sette dere ned og forfatte et fint brev. Hjelp ham å sette ord på det, og lag så kopier til alle dere kjenner og send brevene sammen med et hyggelig julekort eller bilde. Der kan det f eks stå noe sånt som "Kjære X, det nærmer seg jul. Jeg var så heldig at jeg fikk alt jeg ønsket meg til bursdagen, så i år vil jeg helst ikke ha noen pakke fra deg/dere til jul. Jeg ønsker meg aller mest at du/dere kommer på besøk i det nye året i stedet, hilsen Y."

Anonymous poster hash: ad473...e94

Skrevet

La ham velge seg en god sak og be folk donerer gaver til denne saken i hans navn istede for å gi gave til ham.

Anonymous poster hash: 43905...578

Skrevet

Mine jenter får en natt på hotell i Oslo og billetter til Disney on ice til jul. De er 7 og 9 år.

Anonymous poster hash: a6680...dbd

Det ønsker jeg meg også, og jeg er 41. :legrine: 

Han kan jo ønske seg penger? Supert å få masse penger til å sette på sparekonto, kommer godt med senere i livet!!

Evt. en donasjon til en eller annen organisasjon. :Nikke: 

Anonymous poster hash: 2732c...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...