Gå til innhold

Skuespillerne som spiller even og Isak i Skam. Herremin, så utrolig flinke de er?

Anbefalte innlegg

Jeg mener, å spille på den måten der...helt uten at det virker tilgjort og uekte. Det ser 100% ut som ekte kjærlighet. Jeg har ikke ord. Jeg håper at de mange homofobe menneskene rundt og kring i verden ser på skam, man kan ikke se på uten å bli berørt. Det er helt nydelig!

For en serie! Jeg, gamle dama på 40 år, gråter. Musikken, stemningen og ikke minst disse skuespillerne, alle sammen. Dette må være noe av det beste som er kommet ut av NRK. Lisensen betales med glede!

Anonymous poster hash: bf883...db3

Fortsetter under...

Nei han som spiller Isak går på videregående. Du mener Eskild?

Anonymous poster hash: 3c4d4...c8d

Ai, ja. Der blandet jeg, gitt. Var så sikker på at det var Isak! Men han er flink, da. Helt utrolig, synes jeg. 

Anonymous poster hash: 8a05e...b42

Annonse

De er fantastiske.

Jeg er 40, fan og kommer til å bli starstruck hvis jeg ser en av dem.

Fikk plutselig lyst til å bli stamgjester på Ett Bord på Vika.

Anonymous poster hash: 0565f...057

De er fantastiske.

Jeg er 40, fan og kommer til å bli starstruck hvis jeg ser en av dem.

Fikk plutselig lyst til å bli stamgjester på Ett Bord på Vika.

Jeg traff faktisk hele gjengen på Gardermoen når de skulle til Bergen og Gullruten. Haha! De fjasa og tulla sommen hvilken som helst venninnegjeng (det var bare jentene) veldig moro og se dem på ekte.

Anonymous poster hash: 44592...ce8

Ja de er helt Fantastiske, blir så rørt, glad, lei meg og føler alle de følelsene de har, nydelig rett og slett <3 det klippet idag tok nesten pusten fra meg <3 jente 31 som er litt vel mye opptatt av skam

Jeg har aldri sett liknende formidling

Og jeg håper egentlig de ikke velger Teaterhøgskolen, men heller drar et sted hvor det er filmskole.

Anonymous poster hash: f959b...d88

Men hvor ble det av Eva og Chris??? Og Vilde ser vi lite til. Men de er liksom helt vekk!

Anonymous poster hash: aa538...bfc

Denne sesongen er det vel fokus på guttegjengen. Vi så jo ikke alle kompisene til Isak og Jonas i de forrige sesongene heller.

Anonymous poster hash: bccb4...666

Annonse

Jeg har ikke vært så i emosjonell ubalanse av film siden jeg så Romeo + Juliet på kino for 20 år siden. Tarjei er fantastisk!!! ja, jeg også er 40.

Anonymous poster hash: a7271...7b6

Jeg har ikke vært så i emosjonell ubalanse av film siden jeg så Romeo + Juliet på kino for 20 år siden. Tarjei er fantastisk!!! ja, jeg også er 40.

Anonymous poster hash: a7271...7b6

Henrik er også ganske Fantastisk, er jo bare Tarjei som tar alt skryten, utrolig dyktige begge 2, håper vi ser mer av de i fremtiden :) 

Henrik er også ganske Fantastisk, er jo bare Tarjei som tar alt skryten, utrolig dyktige begge 2, håper vi ser mer av de i fremtiden :)

Det er ikke like lett å legge merke til hva Henrik har prestert. Men hvis vi ser noen av de gamle klippene om igjen ser vi det fantastiske arbeidet han har gjort. Han har gradvis forandret seg frem mot klippet da han på hotellrommet viste hva som faktisk var på vei til å skje med han.

Med små blikk og bevegelser og ord har han gitt oss en følelse av at det er noe, uten at vi helt kan sette fingeren på det. Frokostscenen, etter at Isak og Even hadde møttes igjen satt folk igjen med en lykkefølelse, samtidig som vi ble litt creeped. Det var et eller annet som ikke stemte. Det var noe annerledes med Even. han var så gira. Var det bare forelskelse, eller var det noe annet? Stemte alle disse teoriene om psykisk sykdom? Så kom forrige fredag, og viste oss hva Henrik faktisk har bygget opp i karakteren Even,

Den endringen han har fremstilt i Even, litt etter litt etter litt.. det er så bra gjort at vi har fått et ubehag uten at vi har kunnet sette fingeren på hvorfor. Og de som selv lider av bipolaritet kjenner igjen hvordan det bygger seg opp mot en manisk episode.

Det er ren kunst. Henrik Holm fortjener å dele alle priser med Tarjei. Men er det to som skal ha alt som kan fremkalles av heder og ære for 2016 så er det dem..

Gleder meg til å se masse av dem i fremtiden.

Episoden på fredag var helt rå. Fra Isak kom inn i kirken til episoden var slutt tror jeg ikke jeg blunka én gang. Var helt oppslukt. Fantastisk scene!! Traff meg midt i hjertet. Også med o helga natt i bakgrunnen, som er min favorittjulesang<3 Årets TV-moment.

Det er ikke like lett å legge merke til hva Henrik har prestert. Men hvis vi ser noen av de gamle klippene om igjen ser vi det fantastiske arbeidet han har gjort. Han har gradvis forandret seg frem mot klippet da han på hotellrommet viste hva som faktisk var på vei til å skje med han.

Med små blikk og bevegelser og ord har han gitt oss en følelse av at det er noe, uten at vi helt kan sette fingeren på det. Frokostscenen, etter at Isak og Even hadde møttes igjen satt folk igjen med en lykkefølelse, samtidig som vi ble litt creeped. Det var et eller annet som ikke stemte. Det var noe annerledes med Even. han var så gira. Var det bare forelskelse, eller var det noe annet? Stemte alle disse teoriene om psykisk sykdom? Så kom forrige fredag, og viste oss hva Henrik faktisk har bygget opp i karakteren Even,

Den endringen han har fremstilt i Even, litt etter litt etter litt.. det er så bra gjort at vi har fått et ubehag uten at vi har kunnet sette fingeren på hvorfor. Og de som selv lider av bipolaritet kjenner igjen hvordan det bygger seg opp mot en manisk episode.

Det er ren kunst. Henrik Holm fortjener å dele alle priser med Tarjei. Men er det to som skal ha alt som kan fremkalles av heder og ære for 2016 så er det dem..

Jeg fatter ikke hva som er så bra med sesong 3. Sesong 1 og 2 var bra sesonger, men sesong 3 er drittkjedelig.

Anonymous poster hash: e9594...916

Og jeg fatter ikke at du kan mene at sesong 3 er dritkjedelig. Men vi er vel ale forskjellige.

Det er jo flere som savner jentene osv. Men det har vel med hvem man kan identifisere seg med. Personlig så er jeg sugd inn av skuespillernes evne til å gjøre det troverdig. Alle skuespillerne i SKAM er gode, men ingen karakterer har grepet meg så mye som Isak og Even.

Jeg syns at de andre sesongene har vært litt mer lettbeinte. Sesong 3 har tatt opp to store og ekstremt viktige temaer/tabiuer. Denne sesongen har gjort en enorm forskjell for mennesker over hele verden. Så kjedelig er det siste ordet jeg ville ha forbundet med denne sesongen.

Episoden på fredag var helt rå. Fra Isak kom inn i kirken til episoden var slutt tror jeg ikke jeg blunka én gang. Var helt oppslukt. Fantastisk scene!! Traff meg midt i hjertet. Også med o helga natt i bakgrunnen, som er min favorittjulesang<3 Årets TV-moment.

Jaaa! Den scenen var helt fantastisk. Jeg har også fra før et spesielt forhold til O Helga Natt. Det blir ikke mindre sterkt denne julen :D

Men jeg klarte nesten ikke å konsentrere meg første gang, for jeg var så sikker på at sms'en var et selvmordsbrev til Isak. Pustet ikke før Even kom gående ut døra.

Og Minutt for minutt.. skal ikke si noe særlig om det for dem som kun ser episoder. Men fremstillingen av depresjon og omtanke i det klippet er helt over min fatteevne.

Einig.  Får vondt inn i hjerterota berre av å sjå han i dei to siste klippa, veldig bra spela!  Heider og ære til begge, og enno meir heider til Julie Andem som står bak det heile. Blei teke heilt på senga over fredagens klipp, som fekk sagt så mykje på ein så enkel måte.  Gårsdagens klipp er og heilt nydeleg og ekte.  Trur kanskje tematikken på slutten her er enno meir fengande og gripande for oss som har levd ei stund.

Jaaa! Den scenen var helt fantastisk. Jeg har også fra før et spesielt forhold til O Helga Natt. Det blir ikke mindre sterkt denne julen :D

Men jeg klarte nesten ikke å konsentrere meg første gang, for jeg var så sikker på at sms'en var et selvmordsbrev til Isak. Pustet ikke før Even kom gående ut døra.

Og Minutt for minutt.. skal ikke si noe særlig om det for dem som kun ser episoder. Men fremstillingen av depresjon og omtanke i det klippet er helt over min fatteevne.

Jeg tenkte også selvmord. Holdt pusten...ble så rørt da Even kom ut av døra. Det ble et sterkt møte!

Jeg tenkte også selvmord. Holdt pusten...ble så rørt da Even kom ut av døra. Det ble et sterkt møte!

Det var definitivt et varsel om selvmord, men Isak dukket opp på rett sted til rett tidmed de rette ordene.

Det var definitivt et varsel om selvmord, men Isak dukket opp på rett sted til rett tidmed de rette ordene.

Da Nils Bech så Isak rett inn i øynene og sang direkte til ham, skjønte han at han måtte redde Even Bech Næsheim tilbake. Ingenting er tilfeldig i Andems univers.

Den Even vi nå ser er igjen en helt annen enn den tidligere så tilsynelatende selvsikre Even. Det er kunst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...