Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 Jeg leser om tilbud på grøt og da virker det som om det er helt vanelig å kjøpe ferdigkokt grøt. Er det virkelig det? Jeg trodde det var sånn mat som ble kjøpt inn til enslige syke mennesker som ikke klarer med matlaging enn å varme ferdigheter i makroen, ikke noe familier hadde til middag. Anonymous poster hash: 5f4ad...fdb
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 Selvfølgelig er det det, ellers hadde jo ikke butikkene solgt så mye av det. Anonymous poster hash: 252c7...ec8
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #3 Skrevet 9. desember 2016 Selvfølgelig er det det, ellers hadde jo ikke butikkene solgt så mye av det. Anonymous poster hash: 252c7...ec8 Selges det mye av det til vanelig? Det må jo bli en svinedyr middag til en familie i forhold til hva det ville kostet å koke selv? Anonymous poster hash: 5f4ad...fdb
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 Ville ikke kjøpt det til jul...men til hverdags ja. Langkokt ris tar jo 50 min å koke...med ivrig røring. Anonymous poster hash: c11e6...93f
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. desember 2016 #5 Skrevet 9. desember 2016 (endret) Det er kjempeflott til en kjapp enkel middag. Både Fjordland og Toro sine er veldig gode. Barna er ikke sååå glad i grøt så det blir nok ikke en gang hver skuddår her siden jeg ikke kan ha det. Men brukte det noen ganger før til bare meg. Til jul og dersom jeg planlegger i god tid lager jeg gjerne skikkelig grøt 😊 Endret 9. desember 2016 av moota m storebror&lillebror
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #6 Skrevet 9. desember 2016 Selges det mye av det til vanelig? Det må jo bli en svinedyr middag til en familie i forhold til hva det ville kostet å koke selv? Anonymous poster hash: 5f4ad...fdb Nei, det er ca lik pris. Anonymous poster hash: 6d476...dca
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #7 Skrevet 9. desember 2016 Selges det mye av det til vanelig? Det må jo bli en svinedyr middag til en familie i forhold til hva det ville kostet å koke selv? Anonymous poster hash: 5f4ad...fdb Tja det kommer jo an på. Vi er 3 i familien, og en stor pakke Fjordland holder i massevis til oss. Den koster vel rundt 30 kroner til vanlig. Mulig det er billigere å lage selv, men det er jo ikke en dyr middag. Noen ganger kjøper vi heller en liten pakke til sønnen vår, også spiser vi voksne noe annet, for vi er ikke så fryktelig glad i grøt. Har det 1 gang i mnd ca, og da blir det som regel ferdigkokt, unntatt til jul, da skal det være skikkelig og rikelig. Anonymous poster hash: 252c7...ec8
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #8 Skrevet 9. desember 2016 Det er billig og enkel middag på travle dager. Hender jeg kjøper det på torsdager, da begynner første fritidsaktivitet klokken 16, neste klokken 16.30 og siste klokken 18. Fullt kjør hele ettermiddagen. Da er det veldig enkelt med en middag som bare slenges to minutter i mikroen og kan spises. Anonymous poster hash: fb08e...c87
Miss Chocolate Skrevet 9. desember 2016 #9 Skrevet 9. desember 2016 Risgrøt er jo gørrkjedelig og tidkrevende å lage 🙈 De hurtigvariantene er ikke så gode heller. Coop sin ferdige smaker helt likt geisha langkokt grøt. Fjordland sin er også god. Så ja, kjøper absolutt ferdiggrøt✨ (First price sin smaker HØGG)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #10 Skrevet 9. desember 2016 Jeg kjøper de når vi nå skal ha julegrøt med slekt på min side. Den tar kortere tid å lage og ikke minst jeg slipper å brenne grøten! Anonymous poster hash: 02317...e93
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #11 Skrevet 9. desember 2016 Risgrøt er jo gørrkjedelig og tidkrevende å lage 🙈 De hurtigvariantene er ikke så gode heller. Coop sin ferdige smaker helt likt geisha langkokt grøt. Fjordland sin er også god. Så ja, kjøper absolutt ferdiggrøt✨ (First price sin smaker HØGG) Det er jo bare å koke opp og så sette den i ovnen. Du trenger ikke stå og røre i timevis. (Ferdighet er sikkert helt ok, mare en kommentar til at det var så kjedelig å lage.) Anonymous poster hash: 5f4ad...fdb
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #12 Skrevet 9. desember 2016 Er det vanlig å stave vanlig, "vanelig"? Anonymous poster hash: 137e7...c8e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #13 Skrevet 9. desember 2016 Er det vanlig å stave vanlig, "vanelig"? Anonymous poster hash: 137e7...c8e Takk.. Så slapp jeg å skrive det😖 Anonymous poster hash: 6fef2...9c8
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #14 Skrevet 9. desember 2016 Ja vi kjøper ferdig ca halvparten av gangene. Den er rågod(Fjordland/Toro) og jeg slipper å pusse kasserollen😂😂 Anonymous poster hash: 1b894...2e2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #15 Skrevet 9. desember 2016 Er det vanlig å stave vanlig, "vanelig"? Anonymous poster hash: 137e7...c8e Og de fleste varmer maten i mikroen, ikke makroen (hvis de ikke har ekstremt god tid). Anonymous poster hash: 4f464...c1d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #16 Skrevet 9. desember 2016 Er det vanlig å stave vanlig, "vanelig"? Anonymous poster hash: 137e7...c8e For meg er det det. Skal forsøke å skjerpe meg på det ordet. Anonymous poster hash: 5f4ad...fdb
LivetErEnLek Skrevet 9. desember 2016 #17 Skrevet 9. desember 2016 Jeg koker kun grøt selv hvis jeg kan gjøre det på morgenen og slenge den i ovnen. Gidder ikke å stå å røre i gryta opp mot en time når jeg ikke må.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #18 Skrevet 9. desember 2016 Tommel opp for Fjordland, synes det er den beste grøten av alle Anonymous poster hash: 263ae...521
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #19 Skrevet 9. desember 2016 Toro og Fjordland sin grøt er jo mye bedre enn den man lager selv! Rimelig og veldig god 😋 Brukte den til riskrem i fjor og det smakte fortreffelig Anonymous poster hash: 5f102...611
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #20 Skrevet 9. desember 2016 Er det mulig å kjøpe sånne store ferdige poser? Vet bhg bruker å bestille til nissefest. Fra Tine tror jeg. . Hadde vært praktisk når man lager til mange ☺ Anonymous poster hash: bff34...65d
Miss Chocolate Skrevet 9. desember 2016 #21 Skrevet 9. desember 2016 Det er jo bare å koke opp og så sette den i ovnen. Du trenger ikke stå og røre i timevis. (Ferdighet er sikkert helt ok, mare en kommentar til at det var så kjedelig å lage.) Anonymous poster hash: 5f4ad...fdb Har prøvd dynegrøt, men det smakte jo ihjelkokt. Blir stekeovnsgrøt bedre?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #22 Skrevet 9. desember 2016 Det er nesten mer normalt enn å lage selv, skal en gå utifra salget fortiden. Til jul selges det enorme mengder med ferdig grøt. Selv i fjor som geisha kostet 1kr påvirket ikke dette salget voldsomt på ferdiggrøten. Prismessig er det ikke veldig forskjell. Melk koster litt og du bruker endel strøm om den skal stå en time og koke, så totalsummen tror jeg er veldig lik, Anonymous poster hash: d40f7...fb0
Himmel og hav Skrevet 9. desember 2016 #23 Skrevet 9. desember 2016 Jeg lager faktisk riskrem av Fjordlandgrøt på julaften. Jeg får sikkert smekk på fingrene av husmorforbundet i himmelen når den tid kommer, men det får heller være.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #24 Skrevet 9. desember 2016 Jeg lager faktisk riskrem av Fjordlandgrøt på julaften. Jeg får sikkert smekk på fingrene av husmorforbundet i himmelen når den tid kommer, men det får heller være. Gjorde det samme og den var nydelig Anonymous poster hash: 5f102...611
TinaK 1990 Skrevet 9. desember 2016 #25 Skrevet 9. desember 2016 Fjordland sin risgrøt er KNALL GOD!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå