Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Vaskemaskinen tar bare 2 kg ulltøy per vask, og jeg har ingen vekt som jeg får veid dette på. Noen som vet ca hvor mye ulltøy 2 kg tilsvarer? Feks en full, ikke hardstappet vaskebøtte? X par ullsokkepar for voksne? Anonymous poster hash: 1dc06...979
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 Du klarer vel å ca kjenne når du løfter klærne vel? Tror de færreste veier klærne før de vasker de..😂 Anonymous poster hash: 445d5...3ab
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #3 Skrevet 7. desember 2016 Du klarer vel å ca kjenne når du løfter klærne vel? Tror de færreste veier klærne før de vasker de.. Anonymous poster hash: 445d5...3ab Eh, nei, ikke lett å kjenne forskjell på 2, 3 og 4 kg ulltøy nei. De færreste gjør det nok ikke og de fleste vasker nok for mye om gangen. Det finnes jo maskiner som veier tøyet og sierfra, skal kjøpe det neste gang. Anonymous poster hash: 1dc06...979
Morken Skrevet 7. desember 2016 #4 Skrevet 7. desember 2016 Sett en vaskebøtte på badevekten/kjøkkenvekten. Så fyller du på ulltøy til vekta viser 2kg + bøttens egenvekt 👍😉
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 Sett en vaskebøtte på badevekten/kjøkkenvekten. Så fyller du på ulltøy til vekta viser 2kg + bøttens egenvekt Som jeg skrev, så har jeg ingen vekt som egner seg... Ellers hadde jeg jo veid....?? Anonymous poster hash: 1dc06...979
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #6 Skrevet 7. desember 2016 Kjøp kjøkken- eller badevekt da..makan. Anonymous poster hash: f2e68...995
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #7 Skrevet 7. desember 2016 Kjøp kjøkken- eller badevekt da..makan. Anonymous poster hash: f2e68...995 Makan til surmaga svar? Jeg har kjøkkenvekt som funker til sitt bruk. Den får jeg ikke veid ulltøy på. Badevekt trenger jeg ikke. Derfor spurte jeg. Men var tydeligvis veldig plagsomt for deg at jeg spurte? Anonymous poster hash: 1dc06...979
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #8 Skrevet 7. desember 2016 Makan til surmaga svar? Jeg har kjøkkenvekt som funker til sitt bruk. Den får jeg ikke veid ulltøy på. Badevekt trenger jeg ikke. Derfor spurte jeg. Men var tydeligvis veldig plagsomt for deg at jeg spurte? Anonymous poster hash: 1dc06...979 Du får veie et og et plagg på kjøkkenvekten da også legge det i sammen til du får 2 kg.. Anonymous poster hash: 445d5...3ab
Mostly Harmless Skrevet 7. desember 2016 #9 Skrevet 7. desember 2016 Nå ble jeg nysgjerrig og fant frem badevekten, haha. Det viser seg at ulltøy ikke veier stort. Full tilitersbøtte tilsvarer omkring to kg klær, da er det litt over toppen på bøtta, men ikke stappet🙂
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #10 Skrevet 7. desember 2016 Nå ble jeg nysgjerrig og fant frem badevekten, haha. Det viser seg at ulltøy ikke veier stort. Full tilitersbøtte tilsvarer omkring to kg klær, da er det litt over toppen på bøtta, men ikke stappet Ok, så da var det ca det jeg anslo. At ei full bøtte var ca 2 kg. Da fortsetter jeg med den mengden. Tusen takk for svar:) Anonymous poster hash: 1dc06...979
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #11 Skrevet 7. desember 2016 Makan til surmaga svar? Jeg har kjøkkenvekt som funker til sitt bruk. Den får jeg ikke veid ulltøy på. Badevekt trenger jeg ikke. Derfor spurte jeg. Men var tydeligvis veldig plagsomt for deg at jeg spurte? Anonymous poster hash: 1dc06...979 Hvorfor får du ikke veid det på kjøkkenvekten? Kan vel bare sette en stor kjele/bakebolle eller lignende på vekta og slenge klærne oppi for å veie dem? Anonymous poster hash: fe302...2ba
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #12 Skrevet 7. desember 2016 Hvorfor får du ikke veid det på kjøkkenvekten? Kan vel bare sette en stor kjele/bakebolle eller lignende på vekta og slenge klærne oppi for å veie dem?Anonymous poster hash: fe302...2ba Det er en sånn vekt med bolle til som hører til vekta. Den rommer ikke et lass med klær og setter jeg en større bolle på så passer den for det første ikke nedpå vekta og den dekker displayet. Men hvorfor må jeg forklare alle hvorfor jeg ikke får veid? Dere skjønner ATjeg ikke får gjort det siden jeg spør? Er ikke det bevis godt nok? Hvorfor skulle jeg utsette meg for alskens kranglefanter om jeg bare kunne veid selv?? Anonymous poster hash: 1dc06...979
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #13 Skrevet 7. desember 2016 Er det faktisk noen somm veier klærene?? Har aldri sjekket hvor tungt vaskemaskinen tåler,jeg fyller opp maskinen å tar den på. Anonymous poster hash: 2297e...180
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #14 Skrevet 7. desember 2016 Er det faktisk noen somm veier klærene?? Har aldri sjekket hvor tungt vaskemaskinen tåler,jeg fyller opp maskinen å tar den på.Anonymous poster hash: 2297e...180 Maskinen slites jo veldig om du bruker mer klær enn den vekten maskinen tåler. Og ull blir jo ikke rent, og kanskje også slitt om man kjåker inn altfor mye. Vår maskin er 8 kgs maskin, men ullprogrammet tar 2 kg og finvask 4 kg feks. Man må jo tenke litt...? Anonymous poster hash: 1dc06...979
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #15 Skrevet 7. desember 2016 Maskinen slites jo veldig om du bruker mer klær enn den vekten maskinen tåler. Og ull blir jo ikke rent, og kanskje også slitt om man kjåker inn altfor mye. Vår maskin er 8 kgs maskin, men ullprogrammet tar 2 kg og finvask 4 kg feks. Man må jo tenke litt...?Anonymous poster hash: 1dc06...979 Å veie klærene skal liksom være normalt da?Hehe snakk om hysterisk kjerring Anonymous poster hash: 2297e...180
Mostly Harmless Skrevet 7. desember 2016 #16 Skrevet 7. desember 2016 Er dette noe å bli så provosert over, da? Dere som ikke har interesse av spørsmålet, og langt mindre vil svare på det, kan jo bare gå videre i livene deres uten å legge igjen en kommentar.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #17 Skrevet 7. desember 2016 Det er helt utrolig hva som kan sette i gang en krangel her inne Så mange grinete folk på samme plass Anonymous poster hash: 36bb3...4bf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #18 Skrevet 8. desember 2016 Å veie klærene skal liksom være normalt da? Hehe snakk om hysterisk kjerring Anonymous poster hash: 2297e...180 Du er vel ikke dummere enn at du skjønner at man ikke veier klærne hver gang? Man får en formening om ca hva som er passe og så går man fra der. Nå var 2 kg grensa for ull ny for meg og jeg hadde ingen formening, eller måte å veie på så da spør jeg. For det er greit at klærne blir rene når man tar seg bryet med å vaske dem. Sier seg selv at om man har i for mye blir det ikke rent. Nå er det jo ganske tydelig at det er viktig å ikke ha i for mye klær, siden de nye maskinene begynner å bli utstyrt med intern vekt i trommelen. Da får man beskjed om man legger i for mye og da slipper man tenke selv. Det er sikkert noe for deg kan det virke som. Men ikke sikkert NAV dekker så dyr maskin da. Anonymous poster hash: 1dc06...979
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå