Nullstress;) Skrevet 7. desember 2016 #26 Skrevet 7. desember 2016 Jeg skjønner deg godt! Eneste jeg kan komme på, som du kan gjøre, er å være en relasjon for henne som ehun kan ha tillit til. Ny i landet, en mann hun ikke elsker av kjærlighet - men som gir henne trygghet, borte fra sin egen familie og kanskje med en bakgrunn vi ikke kan forestille oss... Du trenger ikke støtte fin onkel sin avgjørelse her. Men jeg ville alikevel tatt henne litt under vingene mine... kan skje hun trener det mer enn noe annet...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #27 Skrevet 7. desember 2016 Kjære HI Jeg forstår godt at du reagerer sånn som du gjør. Likevel er det nok ikke noe du kan gjøre med det, når to voksne mennesker har bestemt seg for å gjøre noe sånt. Men om du ønsker å hjelpe henne på noe som helst vis vil det å føle avsky å holde seg unna ikke være til hjelp. Heller ved å faktisk være der og omgås til en viss grad (som i jula). Kanskje er alle menneskene hun har truffet hittil i livet sitt kjipe? Onkelen din høres jo (psykisk) litt kjip ut også han. Kanskje kan du, eller noen andre hun møter i Norge, være den eller de som bidrar til at hun får det bedre <3 Anonymous poster hash: b1f65...150
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #28 Skrevet 7. desember 2016 Her jeg bor er det en del thaidamer, noen yngre som er gift med eldre, noen like gamle o.l. Det som går igjen blandt thai damene er at de er stort sett lykkelige, de har 1 mann å forholde seg til, uavhengig om hvordan han ser ut og alder. Der de kommer fra er de ofte sendt for å selge sex å kunne tjene penger til familien. Hadde du vært 18, hva hadde du valgt? 1 mann på 60 som behandler deg greit, gir deg mat, penger, klær og er snill. Eller å måtte ha sex med 7-8 stk hver eneste dag hele året, noen slår og mishandler deg og du vet aldri hvilken kunde som har vaska seg eller hvem som vil mishandle deg. Ikke alle har hatt det sånn, men veldig mange av de. Anonymous poster hash: 4b543...a2c For et dustete svar. Et fåtall av disse kvinnene er prostituerte. Dette vet du svært lite om. Mange av de er fattige, men de aller fattigste som prostituerer seg får ikle tak i en europeisk mann som kan redde de. Jeg tror nok mange av damene faktisk elsker mannen uansett alder, fordi de redder de og gir de en mulighet. Faktum er uansett at en stor andel av disse mennene er single i Norge av en grunn. De er sjåvenistiske drittsekker. Man skal likevel ikke dømme alle, jeg forstår at det er lett å forelske seg i en ung vakker thaikvinne. En kompis er gift med en thai. De har møtt mye fordommer. Hun var en fremgangsrik kvinne i hjemlandet, han var der på jobb. Det ble kjærlighet. HI. Jeg som deg synes den store aldersforskjellen er ekkel. Det synes jeg uansett om begge er norske også. Anonymous poster hash: e7aee...331
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #29 Skrevet 7. desember 2016 For et dustete svar. Et fåtall av disse kvinnene er prostituerte. Dette vet du svært lite om. Mange av de er fattige, men de aller fattigste som prostituerer seg får ikle tak i en europeisk mann som kan redde de. Jeg tror nok mange av damene faktisk elsker mannen uansett alder, fordi de redder de og gir de en mulighet. Faktum er uansett at en stor andel av disse mennene er single i Norge av en grunn. De er sjåvenistiske drittsekker. Man skal likevel ikke dømme alle, jeg forstår at det er lett å forelske seg i en ung vakker thaikvinne. En kompis er gift med en thai. De har møtt mye fordommer. Hun var en fremgangsrik kvinne i hjemlandet, han var der på jobb. Det ble kjærlighet. HI. Jeg som deg synes den store aldersforskjellen er ekkel. Det synes jeg uansett om begge er norske også. Anonymous poster hash: e7aee...331 Problemet er at flesteparten av thailandske menn ikke ønsker å jobbe, men krever at deres kvinne forsørger dem i tillegg til å gjøre alt av husarbeid. Anonymous poster hash: 078f4...647
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #30 Skrevet 7. desember 2016 Hva med å stiller opp for henne? Siden hun er 18 år, og kommer til å flytte til en helt ny kultur så vil hun trenge gode venner. Anonymous poster hash: ce52d...04c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #31 Skrevet 7. desember 2016 Er det fordi du er rasist og ikke vil ha noen fra andre etnisiteter her i landet? Kjærligheten kjenner ingen grenser. Kjærlighet er vakkert. Anonymous poster hash: f4c1d...289 Jøss, hvem har puttet en femmer på deg da? Anonymous poster hash: f5159...3f6
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #32 Skrevet 7. desember 2016 Dette. Det du kan gjøre for denne jenta hi, er å vise henne respekt, vise at hun kan komme til det om det er noe og ellers holde deg unna den mannen. Han er vikelig blandt de laveste på rangstigen. Anonymous poster hash: dcdf1...3a1 Jeg er helt enig. Vis jenta at du er der for henne om hun trenger en venn. Det er jo ikke hennes feil at din onkel og hennes kommende ektemann er en kynisk og avskyelig mann som utnytter hennes sårbare posisjon. Jeg har helt vondt av denne jenta og alle andre jenter og kvinner rundt om i verden som ikke har andre muligheter enn ekteskap (med menn ingen andre vil ha av gode grunner). Anonymous poster hash: f9395...5f5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #33 Skrevet 7. desember 2016 Herregud, tror du at det er de eneste mulighetene? Enten gifte seg med gammel gris, eller bli mishandlet av yngre mann? Få deg noe ekte kunnskap! Anonymous poster hash: bd36f...c84 Var da absolutt ikke det jeg skrev. Jeg skrev hva flere av damene her har fortalt selv og opplevd. Skrev og at det selvsagt ikke gjaldt alle, men av de jeg har snakket med så gjaldt dette de fleste. Og tror ikke mannfolka som kjøper sex i Thailand er så mye yngre enn de som henter de hit som koner. Anonymous poster hash: 4b543...a2c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #34 Skrevet 7. desember 2016 Det er noe med makt(u)balansen her som blir helt feil. Stakkars lille jente. Dere som synes dette er greit; ville dere ment det samme om det var deres egen datter som flyttet til dn andre siden av jorden for å gifte seg med en gammel gubbe hun nylig har blitt kjent med på nett? Anonymous poster hash: 83ed0...054
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #35 Skrevet 7. desember 2016 Hva med å stiller opp for henne? Siden hun er 18 år, og kommer til å flytte til en helt ny kultur så vil hun trenge gode venner. Anonymous poster hash: ce52d...04c Signerer! Anonymous poster hash: f599a...0f0
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #36 Skrevet 7. desember 2016 Jeg holder meg unna menn som liker unge thaidamer. De ser jo ikke ut dom om at de er 18 når de er det.. mer 14 kanskje. Ekkelt!!!!! Anonymous poster hash: 64458...e03
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #37 Skrevet 7. desember 2016 Min far har giftet seg med en thaidame som er like gammel som meg. De har visstnok et bra forhold, hun jobber aktivt for å lære språket for å få seg jobb raskt, og trives i Norge. Jeg sliter med å forstå det, det er 30 års aldersforskjell på dem. Men det er deres liv. Har begge det bra er ingenting bedre. Men når en 60-åring gifter seg med en 18-åring, da synes jeg det er ille. Hi, hjelp henne å tilpasse seg. Ikke minst, hjelp henne å lære norsk så fort som mulig og informer henne om lover og regler og hvordan ting fungerer i Norge, at hun ikke må finne seg i hva som helst, men at hun også har rettigheter. Du kan jo ha kontakt med henne uten å omgås onkelen din Anonymous poster hash: e9e75...def
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #38 Skrevet 7. desember 2016 Her jeg bor er det en del thaidamer, noen yngre som er gift med eldre, noen like gamle o.l. Det som går igjen blandt thai damene er at de er stort sett lykkelige, de har 1 mann å forholde seg til, uavhengig om hvordan han ser ut og alder. Der de kommer fra er de ofte sendt for å selge sex å kunne tjene penger til familien. Hadde du vært 18, hva hadde du valgt? 1 mann på 60 som behandler deg greit, gir deg mat, penger, klær og er snill. Eller å måtte ha sex med 7-8 stk hver eneste dag hele året, noen slår og mishandler deg og du vet aldri hvilken kunde som har vaska seg eller hvem som vil mishandle deg. Ikke alle har hatt det sånn, men veldig mange av de. Anonymous poster hash: 4b543...a2c Nettopp, det er lett for oss i trygge Norge å uttale oss idealistisk om dette, men tenk på hva som er alternativet for denne jenta. Er enig at onkelen din fremstår som litt ekkel mannsgris, men så lenge han behandler henne ordentlig tenker jeg at det er et bedre alternativ for jenta enn å forbli i hjemlandet - ellers hadde hun ikke valgt det. Hadde definitivt ikke sabotert noe her, det er ikke din sak og verken du eller noen av de involverte har noe å vinne på at du markerer din protest. Anonymous poster hash: 0ecd0...685
the amazing spidermamma Skrevet 7. desember 2016 #39 Skrevet 7. desember 2016 Hvis du virkelig vil gjøre en forskjell, så hjelp henne ut i samfunnet, få henne på norskkurs, og hjelp henne med å utdanne seg. Vis henne en verden utenfor onkels klamme favn, vis henne at hun kan stå på egne bein. Det må være forferdelig ensomt å komme hit helt fra andre enden av kloden.
pifi med tre nurk Skrevet 7. desember 2016 #40 Skrevet 7. desember 2016 Men det er vel ikke gitt at de vil få innvilget familieinnvandring heller? Med så stor aldersforskjell og de har kun chattet på nett? Sjansen er vel stor for at myndighetene vil se på det som er proformaekteskap?
soleia Skrevet 7. desember 2016 #41 Skrevet 7. desember 2016 Er det fordi hun er av en annen etnisitet at du reagerer så voldsomt? Kjærligheten kjenner ingen grenser. Kjærlighet er vakkert. Anonymous poster hash: f4c1d...289 Dette handlar ikkje om kjærleik, men om å sikre ei framtid for seg sjølv og familien sin i Thailand. Truleg gjer ho det av pliktkjensle. Hadde syntes det var vanskeleg å "støtte opp om" eit slikt ekteskap, men samstundes treng nok jenta den støtte og hjelp ho kan få når ho kjem til eit kaldt land langt vekke frå vener og familie.
Superdolly Skrevet 7. desember 2016 #42 Skrevet 7. desember 2016 Dette handlar ikkje om kjærleik, men om å sikre ei framtid for seg sjølv og familien sin i Thailand. Truleg gjer ho det av pliktkjensle. Hadde syntes det var vanskeleg å "støtte opp om" eit slikt ekteskap, men samstundes treng nok jenta den støtte og hjelp ho kan få når ho kjem til eit kaldt land langt vekke frå vener og familie. Det samme tenker jeg. Det viktigste hi kan gjøre her er å bygge en god relasjon til jenta, hjelpe henne i gang med norskkurs, gi henne vennskap og være en som er villig til å stille opp om hun trenger det.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #43 Skrevet 7. desember 2016 Men det er vel ikke gitt at de vil få innvilget familieinnvandring heller? Med så stor aldersforskjell og de har kun chattet på nett? Sjansen er vel stor for at myndighetene vil se på det som er proformaekteskap? Aner ikke hvordan dette fungerer men hadde vært fint om hun ikke fikk kommet hit. Dessverre er dette min onkels tredje importkone så han kjenner regler og sikkert smutthull godt😞. Hi Anonymous poster hash: 5ee0c...20c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #44 Skrevet 7. desember 2016 Det samme tenker jeg. Det viktigste hi kan gjøre her er å bygge en god relasjon til jenta, hjelpe henne i gang med norskkurs, gi henne vennskap og være en som er villig til å stille opp om hun trenger det. Usikker på hvordan jeg vil stille meg til henne. Er ikke sint på henne, bare min onkel. Men venninner blir vi ikke, jeg er 35 år og blir ikke venninne med en 18åring. Hi Anonymous poster hash: 5ee0c...20c
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. desember 2016 #45 Skrevet 7. desember 2016 (endret) Kjærligheten kjenner ingen grenser. Kjærlighet er vakkert. Anonymous poster hash: f4c1d...289 Aldersforskjellen, omstendighetene rundt og det faktum at dette er onkelens tredje importkone tatt i betraktnin, tilsier at sannsynligheten for at dette har noe med kjærlighet å gjøre er forsvinnende liten. Den som tror noe annet er UFATTELIG naiv. Endret 7. desember 2016 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #46 Skrevet 7. desember 2016 Jeg er rasende, fortvilet og jeg vet ikke hva! Min onkel har alltid vært snål , litt sosialt tilbakestående. Han har barn i alderen 36-10år. Hans tidligere kone var 40år, 20år yngre enn han selv. Greit at han liker yngre damer men dette her finner jeg dypt frustrerende. Han har chatet med ei jente på Internett på 18år fra Thailand de siste 4mnd og nå er vi invitert i bryllup!!! Denne gamle mannsgrisen på 60 år skal hente ei dame på 18år. Jeg syntes nesten dette er pedofilt selv om hun er myndig. Hans barn syntes det er rart men støtter han på ett vis. Jeg mener det er kvalmt, ekkelt, uetisk osv. Jeg nekter pent å møte opp i noe bryllup og jeg nekter å sitte å se på disse to i jula. Kjærlighet fra hans side kanskje men neppe fra hennes. Kjærlighet eller ikke, dette finnes det ikke ord for. Hva mener dere? Er jeg for streng som ikke godtar dette? Er mine meninger om min onkel for "stygge"? Kvalme, gamle grisen. Får stygge bilder om den hårete gubben på 150kg oppå den tynne 40kg tenåringskroppen! Æsj! Anonymous poster hash: 5ee0c...20c Kjære hi! Det høres ut som om vi har samme onkel! Barna at min er på sin 4. kone (!!!!!) og de er ikke alle fra Thailand. Jeg deler i stor grad din oppfatning. For å si det sånn, en postordre brud kan jeg gå med på. Ser ikke nødvendigvis problem med det under forutsetningen at han behandler henne pent, slik som alle menn skal behandle sine koner. MEN min onkel er på sin 4. kone nå. Det er bare ekkelt på alle mulige måter! Jentene er like gamle, men min onkel blir eldre og eldre! Det er fryktelig vanskelig å stå på sidelinjen og ta imot disse jentene med åpne armer - selv om jeg vet at det ikke er deres feil at onkelen min er en gammel gris! Jeg har ingen gode råd, ville bare si at du ikke er alene! Klem til deg <3 Anonymous poster hash: b0555...b57
Syngensang Skrevet 7. desember 2016 #47 Skrevet 7. desember 2016 Bli kjende med jenta, og støtt henne om ho treng det. Eit vanskeleg ekteskap blir ikkje betre av at heile svigerfamilien snur ryggen til. Skjønnar godt at du er provosert altså, men ta sinnet ut på onkelen din om du må ta det ut på nokon. Prøv å inkludere jenta.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #48 Skrevet 7. desember 2016 Kjære hi! Det høres ut som om vi har samme onkel! Barna at min er på sin 4. kone (!!!!!) og de er ikke alle fra Thailand. Jeg deler i stor grad din oppfatning. For å si det sånn, en postordre brud kan jeg gå med på. Ser ikke nødvendigvis problem med det under forutsetningen at han behandler henne pent, slik som alle menn skal behandle sine koner. MEN min onkel er på sin 4. kone nå. Det er bare ekkelt på alle mulige måter! Jentene er like gamle, men min onkel blir eldre og eldre! Det er fryktelig vanskelig å stå på sidelinjen og ta imot disse jentene med åpne armer - selv om jeg vet at det ikke er deres feil at onkelen min er en gammel gris! Jeg har ingen gode råd, ville bare si at du ikke er alene! Klem til deg <3 Anonymous poster hash: b0555...b57 Huff kanskje vi har det. Da du skrev at din onkel er på sin fjerde kone måtte jeg telle en ekstra gang 😆. Min onkel har vel 6unger med fire damer men den ene var norsk og de var aldri gift 😆. Ja jeg syntes det jeg også. Hun siste var på min alder å vi er faktisk gode venner. Men en 18åring er fullstendig uaktuelt. Godt jeg ikke er alene men trist også. Trist at det finnes flere griser der ute. Klem tilbake. Anonymous poster hash: 5ee0c...20c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #49 Skrevet 7. desember 2016 Ring udi og tips de om dette,og at du håper de kan se at dette er proforma fra ende til annen. Det skulle vært aldersgrense for import av thaidamer (andre også) skikkelig kvalmt!! Anonymous poster hash: 161cc...e38
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #50 Skrevet 7. desember 2016 Men det er vel ikke gitt at de vil få innvilget familieinnvandring heller? Med så stor aldersforskjell og de har kun chattet på nett? Sjansen er vel stor for at myndighetene vil se på det som er proformaekteskap? Det samme tror jeg. Anonymous poster hash: 7a18c...db5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå