Gå til innhold

Er virkelig Snøfall så skummel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen er sartere enn andre. Det betyr ikke nødvendigvis at de er utsatt for omsorgssvikt eller at foreldrene er curlingforeldre som aldri har tatt ordet nei i sin munn. Noen barn vil helt klart synes at Snøfall er skummelt. Det må jo være helt greit.

Det jeg ikke synes er greit, er å lage et hylekor om at NRK må tilpasse alle serier til de aller sarteste, for mitt barn er redd så NRK har bomma. Det er en del av jobben som forelder å ta disse avgjørelsene. Blir ditt barn redd og får mareritt, er det din jobb å løse det. Enten ved å nekte barnet å se på, finne noe annet å se på som passer bedre, eller se det sammen med barnet og snakke om det skumle underveis. For noen barn vil det siste være nok, for andre barn er det det første som må til. Og det er ikke NRK som skal gjøre tilpasningene, det er foreldrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, vi har ikke fått sett gårsdagens episode ennå, men ut fra det jeg leser blir det nok hakket for skummel for 7-åringen. :( 5-åringen går det nok greit med.

Dere som setter sammenheng mellom redde barn og curling-foreldre er nok på bærtur (og ganske frekke, egentlig). Eldstemann her er mørkeredd og blir redd av diverse ting, det har ingenting med hvordan vi har oppdratt ham å gjøre, men har med personligheten hans å gjøre. Han skjønner selv at det ikke er noe å være redd for (vet at spøkelser ikke finnes osv.), men sier han blir "redd av tankene sine".

Barn er forskjellige, noen blir redde av bl.a. TV-serier, andre ikke...

Anonymous poster hash: 7434d...0de

Da så vi episoden i går, og den ble heldigvis ikke for skummel for mine barn. :) Men som jeg skrev over, er barn forskjellige, så det at den ikke var for skummel for mine barn, betyr ikke at den ikke er det for andre.

5-åringen er for øvrig veldig fascinert av serien, vil at jeg skal snakke om den og hva som har hendt der hver kveld når hun skal legge seg. :)

Skrevet

Min jente på 6 år elsker den serien, men hun syntes den er spennende. Blir ikke redd 😊

Anonymous poster hash: ce402...544

Skrevet

Om man blir redd av Snøfall eller ikke er vel neppe noen mal på hvor sart/engstelig et barn er. Min 5-åring tør ikke å være oppe i andre etasje alene, dvs han at må ha følge på do og leker aldri alene på rommet sitt. Noen ganger blir han til og med redd fordi jeg er for langt unna selv om jeg er i rommet ved siden av med døren åpen. Men Snøfall synes han bare er gøy...

Anonymous poster hash: a7990...355
Skrevet

Var spent på å se episode 6 ettersom jeg så flere hadde skrevet om den her inne og ble usikker om treåringen fortsatt kunne se sammen med meg og hun på 5. Men jeg ventet hele episoden og det ble jo aldri noe fryktelig skummelt? Begge barna tålte det godt.

For øvrig kjempefin og koselig julekalender, gleder oss til hver dag å se den sammen :)

Anonymous poster hash: 7ac0f...5c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...