Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg skal snart i gang med andre IVF forsøk ved privatklinikk. Sist fikk jeg ut 6 egg der kun to egg ble befruktet, men med dårlig kvalitet. Disse ble begge satt inn, men gynekolog hadde liten tro på at det ville bli vellykket og sa at de kunne bedre enn dette. Nå har jeg fått en ny plan, der alt er likt som forrige gang. Vil det være noe forskjell fra forrige gang?Har noen hatt flere forsøk med samme medisin?

Fortsetter under...

Ta kontakt med klinikken og be om en time asap (går ut fra at du har bestilt 3-Pack?).

Jeg har hele tiden diskutert ting jeg har lest på nett (privat i Norge). I mine forsøk ble vi enig om at det var smart å gjøre endring på forsøk nr 2 fordi da kunne vi gå tilbake på forsøk nr 3. Endringen fungerte og kvaliteten på egg gikk opp. Og viktigst: jeg er gravid OG har flere blastocyster på frys.

Stå på!

Anonymous poster hash: 2f969...0fd

Hei, Jeg skal snart i gang med andre IVF forsøk ved privatklinikk. Sist fikk jeg ut 6 egg der kun to egg ble befruktet, men med dårlig kvalitet. Disse ble begge satt inn, men gynekolog hadde liten tro på at det ville bli vellykket og sa at de kunne bedre enn dette. Nå har jeg fått en ny plan, der alt er likt som forrige gang. Vil det være noe forskjell fra forrige gang?Har noen hatt flere forsøk med samme medisin?

Har brukt samme medisin og samme doser og fått forskjellige resultater. Fra 8 egg til neste gang 17 egg ut.. Fra ingen i frys til 2 i frys. Fra ikke gravid til gravid.. Mya har å si kossn sperm e og hva vi spiser..

Ta kontakt med klinikken og be om en time asap (går ut fra at du har bestilt 3-Pack?).

Jeg har hele tiden diskutert ting jeg har lest på nett (privat i Norge). I mine forsøk ble vi enig om at det var smart å gjøre endring på forsøk nr 2 fordi da kunne vi gå tilbake på forsøk nr 3. Endringen fungerte og kvaliteten på egg gikk opp. Og viktigst: jeg er gravid OG har flere blastocyster på frys.

Stå på!

Anonymous poster hash: 2f969...0fd

Jeg skal ta kontakt med klinikken jeg er til behandling og få en begrunnelse eller forklaring på dette. 

Har brukt samme medisin og samme doser og fått forskjellige resultater. Fra 8 egg til neste gang 17 egg ut.. Fra ingen i frys til 2 i frys. Fra ikke gravid til gravid.. Mya har å si kossn sperm e og hva vi spiser..

Ok. Så det kan være så stor forskjell fra forsøk til forsøk. Jeg tok forsøket på en annen kant av landet, men denne klinikken åpner snart ny klinikk der jeg bor. Så det kan hjelpe med tettere oppfølging av klinikken for å time uttaket bedre.

Dette ligner på den erfaringen jeg har fra IVF klinikken Oslo. 2 fersk forsøk på samme medisiner. Fikk kun 3-4 egg ut begge gangene. Reiste til DK og fikk andre medisiner og fikk da 11 egg  ut. 

Anonymous poster hash: 97fad...3a0

Annonse

Jeg hadde samme medisiner og dosering på de to siste forsøkene. Jeg ble helt forskrekket da jeg mottok opplegget fra klinikken og følte at de ikke gjorde jobben sin. Jeg konfronterte dem, men de mente dette var riktig fordi man aldri helt kan vite hvordan det går. 

Jeg fikk ut to fler egg på siste forsøk. Men den største forskjellen er at to egg var av høyeste kvalitet og ett festet seg. 

Så jeg har bare et råd: trust the process! 

Anonymous poster hash: 5add9...7cf

Jeg gikk på samme medisiner og dose de to siste forsøkene. Første av de to siste forsøkene klarte bare ett egg seg til innsettingsdagen, jeg fikk ut 13 egg men de fleste var umodne så satt igjen med få modne egg, og noen var overmoden. Siste forsøket tok vi ut egg litt tidligere siden eggene hadde utviklet seg ulikt og valgte å satse på kun de største eggene (4 egg). Fikk ut 11 egg selv om mange av disse var små, av de 4 ble 3 befruktet og 2 klarte seg til innsettingsdagen. Satte inn begge og nå er jeg i tredjetrimester med en i magen :)

Jeg ble bekymret for at legen bestemte seg for at jeg skulle bruke samme medisin til tross for dårlig forsøk, og ikke minst hadde jeg kun ett forsøk igjen. De så bare at jeg hadde god respons på medisiner, og ville satse mer på de enkelte eggene enn å få alle til rett størrelse.

Anonymous poster hash: f689c...104

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...