Gå til innhold

Skal ha privatist i norsk vg3 imorra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda men jeg skal ha muntlig. Skal bare ha noen stikkord foran meg. Er vel vanskelig å merke det:)

Anonymous poster hash: a3d13...2ce

Nei, du må ha med kopi av oppgaven.

Anonymous poster hash: 2ea0b...3a4

Skrevet

Joda men jeg skal ha muntlig. Skal bare ha noen stikkord foran meg. Er vel vanskelig å merke det:)

Du skal jo kunne snakke rundt dem. Og svare på spørsmål. Og du må levere kopi.

Anonymous poster hash: 36012...eb1

Skrevet

Du kan jo komme inn på mange høyskoler som verken har noen karakterkrav også finnes bi.

Hvordan tror du at du skal greie å tilegne deg kunnskap på høyskolenivå når du tydligvis ikke greier å gjøre det på videregående nivå? Og om du mot formodning skulle greie å hangle deg gjennom med dårligste karakterer på høyskolen også, hvorfor tror du at noen skulle ønske å ansette deg? Ved en jobbsøknad må du legge ved vitnemål. Det du da har å vise for deg er knapt ståkarakterer fra videregående og trolig det samme fra høyskole. Tror du at du vil få jobb på den måten?

Man kan komme langt på mange måter, men om du ikke er villig til å jobbe for det så kommer du ikke dit du vil.

Anonymous poster hash: ccaf0...c70

Skrevet

Nei, du må ha med kopi av oppgaven.

Anonymous poster hash: 2ea0b...3a4

På muntlig? Står da ikke noe om det på arket mitt.

Skrevet

Du skal jo kunne snakke rundt dem. Og svare på spørsmål. Og du må levere kopi.

Ja svare på spørsmål som er på del 2. Men kopi? Hæ? Tenker bare å ta med et stikkordsark sånn at jeg ikke glemmer hva jeg skal si

Skrevet

Ja svare på spørsmål som er på del 2. Men kopi? Hæ? Tenker bare å ta med et stikkordsark sånn at jeg ikke glemmer hva jeg skal si

Du skal svare på spørsmål til og rundt presentasjonen din, ikke bare på del to.

Skrevet

Du skal svare på spørsmål til og rundt presentasjonen din, ikke bare på del to.

Ehh nei? Det står bare at sensor stiller oppfølgningspørsmål til presentasjonen?

Skrevet

Tror jeg bare tar eksamen til våren. Betalte ingenting nå uansett.

Og skal jeg være helt ærlig med deg nå. Så har jeg funnet en ferdig presentasjon på nettet som jeg tenker å presentere imorra på del 1(sensor merker sikkert ikke)

På del 2 tenker jeg bare å svare så godt jeg kan rundt boka.

På del 3 er jeg mer usikker da jeg ikke har åpna boka engang. Men si jeg får om realismen, så kan jeg jo lese litt der og da.

Tror du dette er stryk eller kan jeg klare 2?

Tror dere jeg kan bestå med dette?

Skrevet

Tror dere jeg kan bestå med dette?

Njet.

Anonymous poster hash: bbc50...d35

Skrevet

Dette er bare tull. Hvis en kandidat skulle gått opp til privatisteksamen i morgen, så skulle avgiften ært betalt for lengst, og det er ikke skolen som velger om kandidaten skal betale eller ikke.

Den som har skrevet hovedinnlegget her, er antakelig den samme som moret seg med masse tull om historieeksamen for noen uker siden.

Skulle en kandidat stilt opp til eksaminasjon på dette grunnlaget som er skissert i hovedinnlegget, så ville han/hun nesten garantert fått karakteren 1, altså stryk. Å jukse på eksamen ville dessuten ført til karantene før et ev. neste forsøk.

Anonymous poster hash: 200fc...933

Skrevet

Jeg var oppe i muntlig norsk i i fjor (privatist) og jeg ga ingen leseliste.

1. Møtte opp til eksamen

2. Fikk oppgaven.

3. Fikk 30 min til å forberede et foredrag på 10 min ut ifra oppgaven.

4. Holdt foredraget for to sensorer.

5. Ble spurt ut i 20 min ifra VG1, VG2 og VG3 

Etter det diskuterte sensorene karakter. 

Anonymous poster hash: d1af7...b74
Skrevet

Njet.

Anonymous poster hash: bbc50...d35

Ja eller nei? ;)

Skrevet

Dette er bare tull. Hvis en kandidat skulle gått opp til privatisteksamen i morgen, så skulle avgiften ært betalt for lengst, og det er ikke skolen som velger om kandidaten skal betale eller ikke.

Den som har skrevet hovedinnlegget her, er antakelig den samme som moret seg med masse tull om historieeksamen for noen uker siden.

Skulle en kandidat stilt opp til eksaminasjon på dette grunnlaget som er skissert i hovedinnlegget, så ville han/hun nesten garantert fått karakteren 1, altså stryk. Å jukse på eksamen ville dessuten ført til karantene før et ev. neste forsøk.

Anonymous poster hash: 200fc...933

Ja jeg har betalt. Men jeg gidder ikke møte opp imorra så får heller bare den 4eren stå.

Skrevet

Jeg var oppe i muntlig norsk i i fjor (privatist) og jeg ga ingen leseliste.

1. Møtte opp til eksamen

2. Fikk oppgaven.

3. Fikk 30 min til å forberede et foredrag på 10 min ut ifra oppgaven.

4. Holdt foredraget for to sensorer.

5. Ble spurt ut i 20 min ifra VG1, VG2 og VG3

Etter det diskuterte sensorene karakter.

Hva slags oppgave fikk du? Hva måtte du snakke om?

Skrevet

Hva slags oppgave fikk du? Hva måtte du snakke om?

Husker ikke helt, men var noe ala "Sammenlign moderne skjønnlitteratur med skjønnlitteratur fra 1800-tallet". Dro fram diverse forfattere og deres tematikk og speilet det iforhold til de politiske ståsteder i de ulike epokene og hvorfor tematikken ble som den ble. Jeg valgte også å nevne noen av deres verk og tolket dem så godt jeg kunne iløpet av de få minuttene man hadde.

Skrevet

Husker ikke helt, men var noe ala "Sammenlign moderne skjønnlitteratur med skjønnlitteratur fra 1800-tallet". Dro fram diverse forfattere og deres tematikk og speilet det iforhold til de politiske ståsteder i de ulike epokene og hvorfor tematikken ble som den ble. Jeg valgte også å nevne noen av deres verk og tolket dem så godt jeg kunne iløpet av de få minuttene man hadde.

Måtte du også gjøre klar særemne på del 1?

Skrevet

Måtte du også gjøre klar særemne på del 1?

Nei, men jeg tror dette kommer litt an på hvilket fylke du tar eksamen i? Jeg hadde ikke noe særemne, Sør-Trøndelag.

Skrevet

Nei, men jeg tror dette kommer litt an på hvilket fylke du tar eksamen i? Jeg hadde ikke noe særemne, Sør-Trøndelag.

Ble du spurt om den leselista?

Skrevet

Ble du spurt om den leselista?

Nei, ingen leseliste. 

Er du sikker på at du er privatist? Eller er du elev? 

Skrevet

Nei, ingen leseliste.

Er du sikker på at du er privatist? Eller er du elev?

Tar som privatist.

Men da tar jeg og du helt forskjellig eksamner.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Ann Christin, adm

Skrevet

Hvordan gikk det på eksamen?

Skrevet

Som privatist følger du ordinær læreplan i norsk. Et av kompetansemålene er fordypningsoppgaven. Ettersom læreplanen er nasjonal, har du rett og slett bare vært heldig dersom eksamenminator eller sensor ikke stilte seg spørsmål om fordypningsemnet.

Muntlig eksamen er tredelt. En del til presentasjon, en til spørsmål knyttet til presentasjonen og en til generelle spørsmål knyttet til læreplanen. Formålet er å få eleven til å vise bredde i faget.

Anonymous poster hash: 6df5c...3ca

Skrevet

Som privatist følger du ordinær læreplan i norsk. Et av kompetansemålene er fordypningsoppgaven. Ettersom læreplanen er nasjonal, har du rett og slett bare vært heldig dersom eksamenminator eller sensor ikke stilte seg spørsmål om fordypningsemnet.

Muntlig eksamen er tredelt. En del til presentasjon, en til spørsmål knyttet til presentasjonen og en til generelle spørsmål knyttet til læreplanen. Formålet er å få eleven til å vise bredde i faget.

Anonymous poster hash: 6df5c...3ca

Så rart. Jeg spurte sensor lenge før jeg gikk opp til eksamen om jeg skulle skrive særemne, men jeg fikk beskjed om at det var det bare elevene som gjorde - ikke privatistene. 

Skrevet

Møtte du noen sinne til historieprøven, da Leokim?

Anonymous poster hash: 61e72...8f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...