Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Hei! Imorra skal jeg ha norsk som privatist. Går ut på 3 deler. På del 1 skal jeg ha presentasjon om emnet. Del 2 skal han stille spm om boka og på del 3 skal jeg framføre den forberedte delen som jeg fikk 30 min på. Med andre ord så behøver jeg egentlig bare å forberede presentasjonen så kan jeg få en ålreit karakter? Må også levere leselista men tviler på at han kommer til å spørre noe om den så ikke lest tekstene der. Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Leselisten skulle ha vært levert for lenge siden,tekstene der er eksempler på epokene du skal kunne noe om. Eks, hva slags virkemidler er brukt i teksten og hvordan kan du si noe om epoken på bakgrunn av teksten. Dette er vesentlig å få med seg til både del 1 og 3 av din eksamen. Alle delene av eksamen kan trekke deg opp og ned så derfor bør du være godt forberedt på alt. Anonymous poster hash: 9bddb...e60
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Leselisten skulle ha vært levert for lenge siden,tekstene der er eksempler på epokene du skal kunne noe om. Eks, hva slags virkemidler er brukt i teksten og hvordan kan du si noe om epoken på bakgrunn av teksten. Dette er vesentlig å få med seg til både del 1 og 3 av din eksamen. Alle delene av eksamen kan trekke deg opp og ned så derfor bør du være godt forberedt på alt. Anonymous poster hash: 9bddb...e60 Joda men hva skal han med listen? Det er jo jeg som lager presentasjonen på del 1. Leselisten har vel ikke noe der å gjøre. Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Samtalen med faglærer/sensor er MYE viktigere enn presentasjonen. Du må vise kunnskap om hele emnet - presentasjonen er bare en liten del av det. Anonymous poster hash: 6bd55...494
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Jeg hadde oppe en elev i fjor som holdt et ok foredrag. Men resten hang ikke på greip. Hadde jeg vært sensor hadde jeg strøket eleven. Men eleven var heldig med sensor og fikk 2. Anonymous poster hash: b49ff...eda
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 Samtalen med faglærer/sensor er MYE viktigere enn presentasjonen. Du må vise kunnskap om hele emnet - presentasjonen er bare en liten del av det. Anonymous poster hash: 6bd55...494 Joda men på del 2 så skal jeg bare snakke med sensor om fordypningsoppgaven og boka jeg leste. På del 3 skal jeg snakke om den forberedte presentasjonen. Så jeg får jo ikke tid til å snakke med sensor om noen andre kompetansemål, eller? Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 Jeg hadde oppe en elev i fjor som holdt et ok foredrag. Men resten hang ikke på greip. Hadde jeg vært sensor hadde jeg strøket eleven. Men eleven var heldig med sensor og fikk 2. Anonymous poster hash: b49ff...eda I norsk vg3? Kan jeg spørre hva samtalen omhandlet? Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 Joda men hva skal han med listen? Det er jo jeg som lager presentasjonen på del 1. Leselisten har vel ikke noe der å gjøre. Anonymous poster hash: a3d13...2ce Listen forteller hvilke stykker du har lest i de forskjellige tidsepokene. Sensor eller eksaminator bruker den listen som utgangspunkt for hva du skal eksamineres i. Anonymous poster hash: 9bddb...e60
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #9 Skrevet 6. desember 2016 Listen forteller hvilke stykker du har lest i de forskjellige tidsepokene. Sensor eller eksaminator bruker den listen som utgangspunkt for hva du skal eksamineres i. Anonymous poster hash: 9bddb...e60 Og det får jeg på del 3? Også skal jeg lage en presentasjon utifra det? Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #10 Skrevet 6. desember 2016 Jeg hadde privatisteksamen i norsk i fjor, det er for alle tre årene, bare så du vet det Den presentasjonen skal være det som før het særemne, du må altså velge deg ut enten en forfatter, dikter, norske filmer osv osv og lage presentasjon av. Det skal inneholde problemstilling, analyse, argumentasjon og konklusjon. Denne får du 15 min på å fremføre, så er det 15 min med spørsmål om oppgaven. Videre er det gaffelen hvor lærer og sensor skal nevne f.eks en epoke som du skal prate om, det beste her er å skravle så mye som mulig om denne tiden (altså vise at du KAN det du snakker om), jo mer de må dra svarene ut av deg, jo dårligere karakter får du. Jeg fikk veldig god tilbakemelding på særemnet mitt, fikk beskjed om at det var en sekser, men jeg fikk litt jernteppe under den siste delen, og landet totalt på en femmer. Anonymous poster hash: 2ea0b...3a4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #11 Skrevet 6. desember 2016 Jeg hadde privatisteksamen i norsk i fjor, det er for alle tre årene, bare så du vet det Den presentasjonen skal være det som før het særemne, du må altså velge deg ut enten en forfatter, dikter, norske filmer osv osv og lage presentasjon av. Det skal inneholde problemstilling, analyse, argumentasjon og konklusjon. Denne får du 15 min på å fremføre, så er det 15 min med spørsmål om oppgaven. Videre er det gaffelen hvor lærer og sensor skal nevne f.eks en epoke som du skal prate om, det beste her er å skravle så mye som mulig om denne tiden (altså vise at du KAN det du snakker om), jo mer de må dra svarene ut av deg, jo dårligere karakter får du. Jeg fikk veldig god tilbakemelding på særemnet mitt, fikk beskjed om at det var en sekser, men jeg fikk litt jernteppe under den siste delen, og landet totalt på en femmer. Anonymous poster hash: 2ea0b...3a4 Haha, delen, ikke gaffelen Anonymous poster hash: 2ea0b...3a4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #12 Skrevet 6. desember 2016 Jeg hadde privatisteksamen i norsk i fjor, det er for alle tre årene, bare så du vet det Den presentasjonen skal være det som før het særemne, du må altså velge deg ut enten en forfatter, dikter, norske filmer osv osv og lage presentasjon av. Det skal inneholde problemstilling, analyse, argumentasjon og konklusjon. Denne får du 15 min på å fremføre, så er det 15 min med spørsmål om oppgaven. Videre er det gaffelen hvor lærer og sensor skal nevne f.eks en epoke som du skal prate om, det beste her er å skravle så mye som mulig om denne tiden (altså vise at du KAN det du snakker om), jo mer de må dra svarene ut av deg, jo dårligere karakter får du. Jeg fikk veldig god tilbakemelding på særemnet mitt, fikk beskjed om at det var en sekser, men jeg fikk litt jernteppe under den siste delen, og landet totalt på en femmer. Anonymous poster hash: 2ea0b...3a4 Tusen takk!! Men på den siste delen hos meg så er det noe annet. Hos meg står det fagsamtale med utgangspunkt i tema. "Her må kandidaten være klar til å redegjøre måte skriftlige og littære virkemidler innenfor trukket tema. Jeg får altså 30 min til å forberede meg til del 3? Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 Tusen takk!! Men på den siste delen hos meg så er det noe annet. Hos meg står det fagsamtale med utgangspunkt i tema. "Her må kandidaten være klar til å redegjøre måte skriftlige og littære virkemidler innenfor trukket tema. Jeg får altså 30 min til å forberede meg til del 3? Anonymous poster hash: a3d13...2ce Ja, det er nok noe av det samme, at du for eksempel trekker realismen, og skal svare for hvordan tekster ble skrevet på denne tiden, kjente forfattere osv. Men det ser du nok også på eksamen i morgen, når du har trukket tema Så lenge du har lest skikkelig fra før (ikke bare i kveld) så skal det nok gå bra Anonymous poster hash: 2ea0b...3a4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 Ja, det er nok noe av det samme, at du for eksempel trekker realismen, og skal svare for hvordan tekster ble skrevet på denne tiden, kjente forfattere osv. Men det ser du nok også på eksamen i morgen, når du har trukket tema Så lenge du har lest skikkelig fra før (ikke bare i kveld) så skal det nok gå bra Anonymous poster hash: 2ea0b...3a4 Tror jeg bare tar eksamen til våren. Betalte ingenting nå uansett. Og skal jeg være helt ærlig med deg nå. Så har jeg funnet en ferdig presentasjon på nettet som jeg tenker å presentere imorra på del 1(sensor merker sikkert ikke) På del 2 tenker jeg bare å svare så godt jeg kan rundt boka. På del 3 er jeg mer usikker da jeg ikke har åpna boka engang. Men si jeg får om realismen, så kan jeg jo lese litt der og da. Tror du dette er stryk eller kan jeg klare 2? Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #15 Skrevet 6. desember 2016 Tror jeg bare tar eksamen til våren. Betalte ingenting nå uansett. Og skal jeg være helt ærlig med deg nå. Så har jeg funnet en ferdig presentasjon på nettet som jeg tenker å presentere imorra på del 1(sensor merker sikkert ikke) På del 2 tenker jeg bare å svare så godt jeg kan rundt boka. På del 3 er jeg mer usikker da jeg ikke har åpna boka engang. Men si jeg får om realismen, så kan jeg jo lese litt der og da. Tror du dette er stryk eller kan jeg klare 2? Anonymous poster hash: a3d13...2ce Dette må jo være tull. Men uansett så kan jeg garantere deg at du kommer til å stryke. Anonymous poster hash: b49ff...eda
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #16 Skrevet 6. desember 2016 Dette må jo være tull. Men uansett så kan jeg garantere deg at du kommer til å stryke. Anonymous poster hash: b49ff...eda Nei er seriøs. Så jeg kan ikke redde en 2? Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Admin Skrevet 6. desember 2016 #17 Skrevet 6. desember 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #18 Skrevet 6. desember 2016 Tror jeg bare tar eksamen til våren. Betalte ingenting nå uansett. Og skal jeg være helt ærlig med deg nå. Så har jeg funnet en ferdig presentasjon på nettet som jeg tenker å presentere imorra på del 1(sensor merker sikkert ikke) På del 2 tenker jeg bare å svare så godt jeg kan rundt boka. På del 3 er jeg mer usikker da jeg ikke har åpna boka engang. Men si jeg får om realismen, så kan jeg jo lese litt der og da. Tror du dette er stryk eller kan jeg klare 2? Anonymous poster hash: a3d13...2ce Eh..de merker nok juks, jo. Og nei, det det holder ikke til en ståkarakter. Må også si at det lukter troll når du sier du ike har betalt? Det skal være betalt en god stund før eksamen, altså, med mindre det er konteeksamen på vgs.. Anonymous poster hash: 2ea0b...3a4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #19 Skrevet 6. desember 2016 Drit nå i lesing, alle vet man sjarmerer seg til karakterer! Bortsett fra i historie..det må man lese. Anonymous poster hash: 069b4...619
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #20 Skrevet 6. desember 2016 Eh..de merker nok juks, jo. Og nei, det det holder ikke til en ståkarakter. Må også si at det lukter troll når du sier du ike har betalt? Det skal være betalt en god stund før eksamen, altså, med mindre det er konteeksamen på vgs.. Anonymous poster hash: 2ea0b...3a4 Nei ikke betalt. Fikk lov av skolen å ta eksamen gratis. Men hvordan kan de merke at det er tatt fra nettet? Han kommer vel også til og stille meg helt casualle spørsmål rundt boka Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #21 Skrevet 6. desember 2016 Hi, du kan ikke jukse deg frem i livet. Du kan ikke komme deg frem uten å være villig til å gjøre en innsats. Hvorfor gidder du melde deg opp til eksamener når du ikke gidder å hverken lese eller jobbe for det? Ditt mål er å jukse deg til en eksamen og håpe på laveste karakter. Hvilken nytte tror du at du vil ha av et vitnemål med bare (?) laveste karakterer? Var det du som også skulle ha historieeksamen nylig? I så fall leste du jo ikke til den heller. Det er tydeligvis noe du sliter med, be om hjelp slik at du kan ta fatt i livet og skolegangen din. Jeg vil tro at du har ønsker for livet ditt, noe du ønsker å gjøre - da må du være villig til å jobbe for det. Er du ikke villig til det så kommer du ingen vei. Om du sliter med noe som gjør at du ikke greier å konsentrere deg om å lese det du må, søk hjelp! Det finnes masse hjelp der ute som du kan få, men da må du også være villig til å spørre om hjelp! Anonymous poster hash: ccaf0...c70
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #22 Skrevet 6. desember 2016 Nei ikke betalt. Fikk lov av skolen å ta eksamen gratis. Men hvordan kan de merke at det er tatt fra nettet? Han kommer vel også til og stille meg helt casualle spørsmål rundt boka Anonymous poster hash: a3d13...2ce Den kjøres enkelt gjennom plagiatprogram. Jeg gjør det på alle mine kandidater. Ingen fare for at du kommer gjennom på noe som er stjålet. Anonymous poster hash: 36012...eb1
sug lut Skrevet 6. desember 2016 #23 Skrevet 6. desember 2016 Du fortjener at det går til helvete med ekspress, på hver eneste eksamen. Vennligst gå under fort og uten å forstyrre.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #24 Skrevet 6. desember 2016 Den kjøres enkelt gjennom plagiatprogram. Jeg gjør det på alle mine kandidater. Ingen fare for at du kommer gjennom på noe som er stjålet. Anonymous poster hash: 36012...eb1 Joda men jeg skal ha muntlig. Skal bare ha noen stikkord foran meg. Er vel vanskelig å merke det:) Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #25 Skrevet 6. desember 2016 Hi, du kan ikke jukse deg frem i livet. Du kan ikke komme deg frem uten å være villig til å gjøre en innsats. Hvorfor gidder du melde deg opp til eksamener når du ikke gidder å hverken lese eller jobbe for det? Ditt mål er å jukse deg til en eksamen og håpe på laveste karakter. Hvilken nytte tror du at du vil ha av et vitnemål med bare (?) laveste karakterer? Var det du som også skulle ha historieeksamen nylig? I så fall leste du jo ikke til den heller. Det er tydeligvis noe du sliter med, be om hjelp slik at du kan ta fatt i livet og skolegangen din. Jeg vil tro at du har ønsker for livet ditt, noe du ønsker å gjøre - da må du være villig til å jobbe for det. Er du ikke villig til det så kommer du ingen vei. Om du sliter med noe som gjør at du ikke greier å konsentrere deg om å lese det du må, søk hjelp! Det finnes masse hjelp der ute som du kan få, men da må du også være villig til å spørre om hjelp! Anonymous poster hash: ccaf0...c70 Du kan jo komme inn på mange høyskoler som verken har noen karakterkrav også finnes bi. Anonymous poster hash: a3d13...2ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå