Gå til innhold

Kan jeg ta helsefagarbeider som privatist samtidig som jeg mottar aap?

Anbefalte innlegg

Eller stopper de utbetalingen da? Fikk vite at de kan støtte videregående opplæring for meg, men at jeg da ikke får utbetalt aap lengre. Hvordan blir det om jeg tar det som privatist? Har ikke lang praksis innen yrke så jeg starter på en måte fra bunnen

Anonymous poster hash: d2173...46f

Fortsetter under...

Du kan ikke ta det som privatist heller hvis du ikke har det som en del av din aktivitetsplan. Du bør be om et møte med saksbehandleren din på Nav og diskutere det der.

Anonymous poster hash: 6e1fc...882

Jeg tar den utdanningen på AAP nå, får betalt som vanlig. Men studiene er da tiltaket mitt og er selvfølgelig godkjent og fulgt opp av nav i alle ledd. 

Anonymous poster hash: 016cc...46d

Jeg tar den utdanningen på AAP nå, får betalt som vanlig. Men studiene er da tiltaket mitt og er selvfølgelig godkjent og fulgt opp av nav i alle ledd.

Som privatist da eller har de ordnet studie til deg?

Skal ta meg en tur dit i morgen og snakke med de. Må søke om å gjenoppta aap først, siden jeg har vært hjemme i permisjon i ett år nå. Litt lengre enn planlagt

Annonse

Som privatist da eller har de ordnet studie til deg?

Skal ta meg en tur dit i morgen og snakke med de. Må søke om å gjenoppta aap først, siden jeg har vært hjemme i permisjon i ett år nå. Litt lengre enn planlagt

Jeg skal bli helsesekretær tilslutt, men tar VG1 og VG2 som privatist nå og så skal jeg gå VG3 på skole.  Jeg begynte rett på studier fra endt permisjon i juni etter jeg fikk innvilget gjennopptak av AAP. Det er ganske strengt, men hvis helsen tilsier det og man kan vise til en solid plan så går det som regel greit. Jeg har blitt veldig mye friskere så her var de veldig positive til å hjelpe meg så jeg kan komme ut i jobb igjen. Jeg leser alt selv her hjemme og går opp til realkompetansevurdering i januar, så jeg har nå tatt vg1 og vg2 på 6 mnd (har alle almennefag fra før så jeg trenger bare programfagene). Så begynner jeg i praksis neste uke og skal jobbe på legekontor 2 dager i uka frem til sommeren etter eget ønske siden jeg snart er ferdig med lesing til eksamen i januar. Da leser jeg til VG3 i tillegg til praksisen så jeg er godt forberedt til høsten. Nav har faktisk vært veldig støttende i denne prosessen etter permisjon, det finnes heldigvis noen flinke saksbehandlere også :) 

Hva mener du?

De som mottar AAP har en sykdom som gjør dem helt eller delvis arbeidsuføre. Hadde du vært arbeidsfør hadde du mottatt dagpenger eller sosialstønad, ikke AAP.

Hun lurer sikkert derfor på hvorfor du mener at du vil klare studiene?

Anonymous poster hash: a33e4...4fe

Du kan ta utdanning som tiltak under aap perioden din . Går selv på høyskole med aap. Fått innvilget tiltaksplan over tre år, og må sende inn oppdateringer ( karakterer ) på at jeg består eksamen.

Anonymous poster hash: 856db...033

De som mottar AAP har en sykdom som gjør dem helt eller delvis arbeidsuføre. Hadde du vært arbeidsfør hadde du mottatt dagpenger eller sosialstønad, ikke AAP.

Hun lurer sikkert derfor på hvorfor du mener at du vil klare studiene?

Anonymous poster hash: a33e4...4fe

I tillegg er helsefagarbeider et av de mest fysisk krevende yrkene du kan velge.

Så dersom det er fysikken du er på AAP for så bør du kanskje tenke et annet yrke.

Anonymous poster hash: 01673...f8d

Du kan ta utdanning som tiltak under aap perioden din . Går selv på høyskole med aap. Fått innvilget tiltaksplan over tre år, og må sende inn oppdateringer ( karakterer ) på at jeg består eksamen.

Anonymous poster hash: 856db...033

Er det det som ble kalt omskolering før?

Anonymous poster hash: 7efb2...b61

Du kan få kurs og skolegang inn på oppfølgingsplanen din, men bare om det er nødvendig for at du skal komme deg i jobb igjen.

Det vanlige er jo å ha utredning, behandling, opptrening o.l. i oppfølgingsplanen din, men når du friskner til og det går mot jobb igjen så kan man få skolegang (omskolering) om det trengs fordi du pga helse ikke kan gå tilbake til den jobben du hadde før.

Anonymous poster hash: f23f4...7ce

Hva mener du?

Jeg jobber sammen med helsefagarbeidere. De har et fysisk tungt arbeid, og tidvis nokså psykisk slitsomt.

Jeg skjønner ikke helt hvordan en på aap er frisk nok til det yrket?

Anonymous poster hash: 87bfe...74a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...