Gå til innhold

Får ikke rapet, så spyr til slutt - hva kan hjelpe??

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd dette før under graviditet??

Dette er mitt andre svangerskap. Føler at selve kvalmen er mindre denne gangen, altså at det ikke er den der konstante, intense kvalmen hele døgnet. Men den er til stede, særlig på tom mage. Likevel har jeg nå funnet ut at hovedproblemet er at det samler seg mer og mer luft i magesekken. Jeg klarer å holde spya tilbake så lenge jeg gir mottrykk. Jeg kan ofte planlegge denne gangen at jeg vil la meg selv spy. Jeg kan feste klemme i håret, sette på springen (for å overdøve spylydene), og legge papir fint i doskåla. Og så venter jeg bare til neste gang det presser på (noe som skjer titt og stadig), og så kommer hele massen. Jeg spyr opp luft og mageinnhold om hverandre, og det er gjerne 5-10 runder per gang jeg spyr på rekke og rad.

Har funnet ut at dersom det presser skikkelig på, så nytter det ikke å spise. For det virker som at maten ikke får plass der nede i magesekken, og det jeg har spist blir presset ut som et prosjektil til slutt. Det kan hjelpe å stikke fingrene i halsen for å "spy opp luft", men det vil jeg kun gjøre hvis jeg har tom magesekk pga ønsker å beholde maten og vannet.

Blæh.

Ja. Spørsmålet mitt er: Finnes det noen smarte løsninger til å klare å rape istedenfor å spy???

Jeg har aldri før hatt problemer med å rape...

Endret av LadyInRed

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...