Gå til innhold

Hvis man reagerer allergisk på Toro risgrøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

(25 minutters-versjonen)

Hva er man mest sannsynlig allergisk mot da? Tåler ris, sukker, melk, hvete. 

Anonymous poster hash: 125c3...d0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo klin umulig å si! Jeg reagerte plutselig på noe en dag, testet med hos legen og poff, plutselig var jeg blitt allergisk mot hvetemel. I en alder av 28

Skrevet

Det er jo klin umulig å si! Jeg reagerte plutselig på noe en dag, testet med hos legen og poff, plutselig var jeg blitt allergisk mot hvetemel. I en alder av 28

Nei, det er det ikke. 

Skrevet

Nei, det er det ikke. 

Hmm, hvis det ikke hadde vært klin umulig å si, så hadde du vel visst det selv?

Anonymous poster hash: 876ac...93e

Skrevet

Det spørs jo hvilke reaksjoner. 

Var det typiske allergiske reaksjoner? Var det typiske intoleransereaksjoner? 

Har sett at veldig mange som tåler melk til vanlig kan reagere når de spiser grøt. Det betyr ikke at de har en intoleranse, bare at det er et veldig høyt inntak av melkesukker på kort tid, og da får mange luft i magen, diare, magesmerter osv. Jobbet i barnehage og de dagene barna spiste risgrøt var det rett og slett sur lukt hvis vi var inne på avdelinga, og flere bæsjebleier/uhell/dobesøk hvis vi var ute. 

I grøt er det jo få ingredienser. Verdt å sjekke smøret i tillegg. Evt ble det for mye kanel. 

Anonymous poster hash: 4221e...b2b
Skrevet

Det er det helt umulig å svare på. Du må lese innholdsfortegnelsen og gjetter / prøve deg ut fra den. Det går fint an å plutselig bli allergisk. Det har jeg blitt. Plutselig en dag blir det nok for kroppen, eller dagsformen / kombinasjonen av andre ting akkurat den dagen gjør at det får galt / man får en reaksjon.

Skrevet

Jeg tåler melk. Jeg får likevel skikkelig vondt i magen av grøt. Lages den laktosefri går det helt fint.

Anonymous poster hash: b7b94...1e2

Skrevet

Det spørs jo hvilke reaksjoner.

Var det typiske allergiske reaksjoner? Var det typiske intoleransereaksjoner?

Har sett at veldig mange som tåler melk til vanlig kan reagere når de spiser grøt. Det betyr ikke at de har en intoleranse, bare at det er et veldig høyt inntak av melkesukker på kort tid, og da får mange luft i magen, diare, magesmerter osv. Jobbet i barnehage og de dagene barna spiste risgrøt var det rett og slett sur lukt hvis vi var inne på avdelinga, og flere bæsjebleier/uhell/dobesøk hvis vi var ute.

I grøt er det jo få ingredienser. Verdt å sjekke smøret i tillegg. Evt ble det for mye kanel.

Anonymous poster hash: 4221e...b2b

Slikt har jeg opplevd. Har i utgangspunktet aldri hatt vondt i magen, men etter et realt måltid risengrynsgrøt med melk som drikke, blir jeg gåen i magen. Jeg så til slutt et mønster og testet meg hos legen, livredd for at jeg måtte slutte med melkeprodukter.

Hadde minste utslag på melkeintoleranse.

Legen sa at jeg bare fikk begrense som jeg selv ønsket. Men det er vanskelig, jeg MÅ ha melk som drikke når jeg spiser grøt. Så vondt i magen har jeg hver gang. Men grøt MÅ jeg bare ha en gang i blant!😂

Anonymous poster hash: cbb88...40d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...