Gå til innhold

Tillegg for vask av oppkast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i Hotell og utelivsbransjen noe som gjør at jeg innimellom må vaske spy. Nevnte en historie i går til en til ansatt om en hendelse som skjedde for noen uker siden der jeg måtte vaske en hel do pga oppkast. Da nevnte hun noe om at jeg har krav på tillegg på 2000kr for å vaske opp spy/avføring. Men dette har jeg aldri hørt om, og ikke funnet noe i arbeidsmiljøloven heller. Faren hennes har jobbet som bartender i 30 år og har vunnet verdensmesterskap i diverse innenfor feltet så regner med han har rett?

Men finner ingenting å vise for sjefen.

Noen flinke nettsurfere som vet noe, eller kan prøve å finne ut hvor det står? Hadde hjulpet mye med de 2000 kronene.

Anonymous poster hash: 48045...e88

Skrevet

Det finnes ikke noe om dette i Norges lover. Da må du lete i tariffavtalen din.

Dette vil variere fra bedrift til bedrift.

Anonymous poster hash: 0a607...4d5
Skrevet

Jeg vet hvertfall om ei som måtte betale 2500 kr ekstra fordi rommet var så ekstremt grisete. Ingen spy og slikt, men mmye potetgull og øl overalt... så noe bør du jo få!!

Anonymous poster hash: 1549f...81a

Skrevet

I straffen for hotell og restaurant står det hvor mye tillegg du får. Tror det ligger nå på 150-200 kr. 2000 er det ihvertfall ikke😁

Skrevet

TS her! 200 kroner er bedre enn ingenting! Hahah :-) skal sjekke i permene på jobb i dag, hvis ikke sender jeg en melding til sjefen for å høre. Takk for svar :)

Skrevet

Herlighet, hvis alle vaskefolk får ekstra for sånt kan de jo enten lyve å si det var spy/dritt der eller plante det der. Vasker en dasser så å en vel regne med spy og bæsj??

Anonymous poster hash: 98217...8f8

Skrevet

TS her! 200 kroner er bedre enn ingenting! Hahah :-) skal sjekke i permene på jobb i dag, hvis ikke sender jeg en melding til sjefen for å høre. Takk for svar :)

Det skal stå under smuss tillegg..

Skrevet

Jeg vet hvertfall om ei som måtte betale 2500 kr ekstra fordi rommet var så ekstremt grisete. Ingen spy og slikt, men mmye potetgull og øl overalt... så noe bør du jo få!!

Anonymous poster hash: 1549f...81a

Men den som ryddet det rommet tror jeg ikke fikk noe ekstra, hvis ikke hun har en veldig snill arbeidsgiver.
Skrevet

Når jeg jobbet som stuepike for 20 år siden(😂) fikk vi 50,- ekstra ved spy på rommet..

Anonymous poster hash: 28cea...65a

Skrevet

Jegg fikk 200 kr for å måtte vaske opp spy under julebordsesongen i fjor. Jobba på hotell som følger tariff.

Anonymous poster hash: 4f982...8fe

Skrevet

Jeg fikk det var 500kr for hvert tilfelle, ble en pen sum etter julebordet på den siste restauranten jeg jobbet på😊

Skrevet

Jeg jobber også på hotell. Vi får 150 for spy.

Om vi ser hvem som gjør det, kan vi med loven i hånd kreve 500,- av vedkommende. Dette skal ikke registreres i kassa, det skal rett i lomma på den som tørker.

Anonymous poster hash: 9c0c9...627

Skrevet

Jeg er sykepleier. Vi må vaske spy, urin og avføring før renholderene gidder å sette sine ben på et rom. De får smusstillegg, vi som faktisk tar smusset får det ikke.

Tror nok du må se på avtalen i din bedrift, det finnes imgen generelle tillegg på dette.

Anonymous poster hash: b4988...6f7

Skrevet

Jeg er barnehagelærer og vasker både urin, avføring og oppkast. Får ikke noe som helst ekstra for det.

Skrevet

Jeg er barnehagelærer og vasker både urin, avføring og oppkast. Får ikke noe som helst ekstra for det.

Tenkte akkurat det samme. Lurer på om jeg skal fremsette krav til sjefen min

Anonymous poster hash: 868b4...cda

Skrevet

Om vi ser hvem som gjør det, kan vi med loven i hånd kreve 500,- av vedkommende. Dette skal ikke registreres i kassa, det skal rett i lomma på den som tørker.Anonymous poster hash: 9c0c9...627

Du det tror jeg ikke noe på. Svart betalt for å spy og noen må vaske det. Løgner!

Skrevet

TS her:-)

Da har jeg fått svar fra arbeidsgiver og det er et tillegg på 500kr for vask av oppkast hos oss.

Skrevet

Datteren min jobber i utelivsbransjen og hun sier de får 600 kr for dette,og at det står i tariffen deres.

Anonymous poster hash: eb41f...3cf

Skrevet

Om vi ser hvem som gjør det, kan vi med loven i hånd kreve 500,- av vedkommende. Dette skal ikke registreres i kassa, det skal rett i lomma på den som tørker.

Anonymous poster hash: 9c0c9...627

Dust 😳

Anonymous poster hash: a9a5f...4e6

Skrevet

Var på hotell med 9 åringen min. Hun spydde ut hele rommet.

Dey var ikke vi som vaska, ingen ba om penger, vi fikk nytt rom.

Anonymous poster hash: a9a5f...4e6

Skrevet

Jeg ser mange av dere skriver jobber i bhg, og med eldre etc og da er det en del av jobben, som hotell og resturant ansatt så skal du slippe den type jobb ( med mindre du er i renholdet av hotellet/ restauranten) derfor får mange dette tillegget og det må betales av kunden selv og blir oppført som spy-tilegg på regningen.

Skrevet

Jeg ser mange av dere skriver jobber i bhg, og med eldre etc og da er det en del av jobben, som hotell og resturant ansatt så skal du slippe den type jobb ( med mindre du er i renholdet av hotellet/ restauranten) derfor får mange dette tillegget og det må betales av kunden selv og blir oppført som spy-tilegg på regningen.

Men folk som driver med nettopp vask har da vel ikke slikt tillegg? Det blir jo for dumt? Blir som om postmannen har tillegg om han må levere en pakke i tillegg til brev...

Skrevet

Men folk som driver med nettopp vask har da vel ikke slikt tillegg? Det blir jo for dumt? Blir som om postmannen har tillegg om han må levere en pakke i tillegg til brev...

Var jo det jeg skrev!

Skrevet

Mannen min jobber som renholdsarbeider, og de får ikke tillegg for noe som helst

Anonymous poster hash: 57e21...755
Skrevet

Mannen min jobber som renholdsarbeider, og de får ikke tillegg for noe som helst

Anonymous poster hash: 57e21...755

Nei med det er en del av jobben hans.

Det er ikke en del av jobbinnstruksen til en resepsjonist, kokk, eller servitør og dermed får de tillegg for og gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...