Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #26 Skrevet 3. desember 2016 Vi bruker apobase, inotyol og hvilken som helst parfymefri olje. Nå har vi fra Rema, like bra som andre. Anonymous poster hash: 0a67f...515
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #27 Skrevet 3. desember 2016 Blir bare uinspirert av apotekhyllene på babyprodukter, det er jo samme hudproduktene som finnes på Kiwi/Rema/Coop eller så er det syntetiske badeskum med tegneseriefigurer på. Sliter med å finne gode kvalitetsprodukter, hvilken er din favoritt? Anonymous poster hash: 0b722...14f Hvorfor er syntetisk negativt for deg? Er jo ikke slik at naturlig alltid er bra og syntetisk fælt! Finnes nok av naturlige ting som er temmelig skit. De verste giftene vi har, er alle naturlige. Det samme med utallige skadelige stoffer som er helt naturlige. Selvfølgelig er mye syntetisk fremstilt farlig. Men ikke fordi det er syntetisk. Naturlig cvitamin og syntetisk cvitamin er feks nøyaktig det samme. Kroppen vår kan ikke ense forskjell.. Anonymous poster hash: 9700e...f17
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #28 Skrevet 3. desember 2016 Takk og pris er vi forskjellige, å rengjøre babyens stump med vann er både uttørkende, ueffektivt og urenslig. Synes min 1-åring fortjener at jeg som mor beskytter huden hans (som mot kaldt vær og sol) og at han blir vasket ved jevne mellomrom. Med hudvennlige produkter selvfølgelig. Anonymous poster hash: 0b722...14f Vann er kjempefint. Hva bruker du selv når du har bæsjet? De fleste bruker dopapir. Hva bruker du til å vaske deg nedentil i dusjen? De fleste bruker bare vann. Dr. Greve og liknende produkter er helt unødvendige. Du føler at du gjør en bedre jobb for babyen din fordi du bruker produkter, men det stemmer ikke. Anonymous poster hash: 2bb27...f79
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #29 Skrevet 3. desember 2016 Er barnet allergisk eller reagerer på produktene, da? For hvis ikke, kan du da trygt kjøpe billigsortene... Anonymous poster hash: 62497...117
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #30 Skrevet 3. desember 2016 Bruker kun mustela. Siden vi bor i spania bruker vi også nenuco eau de cologne på baby klær og på hårbørsten når vi børster det. Helt vanlig og anbefalt for å stimulere sansene. God og ren hud uten noen problemer Anonymous poster hash: ed3e4...9b3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #31 Skrevet 3. desember 2016 Bruker kun mustela. Siden vi bor i spania bruker vi også nenuco eau de cologne på baby klær og på hårbørsten når vi børster det. Helt vanlig og anbefalt for å stimulere sansene. God og ren hud uten noen problemer Anonymous poster hash: ed3e4...9b3 Eau de cologne på babyer er "anbefalt"? For noe stort piss! De har mye hvassere luktesans enn du. Det de trenger er å erfare foreldrenes og familiens kroppslukter. Senere matlukt og naturlige stimuli. Ikke "babyparfyme". Anonymous poster hash: 62497...117
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #32 Skrevet 4. desember 2016 Bruker kun mustela. Siden vi bor i spania bruker vi også nenuco eau de cologne på baby klær og på hårbørsten når vi børster det. Helt vanlig og anbefalt for å stimulere sansene. God og ren hud uten noen problemer Anonymous poster hash: ed3e4...9b3 Hørt masse bra om Mustela, så den vil jeg gjerne prøve. Enig i at utvalget på apotek er gørr kjedelig, lite der som frister til barna. På samme måte som "ammepolitiet" virker det som det er et "fri-for-alt-på-barnehuden-politi" som skal dømme oss som foretrekker å bruke hudvennlige produkter til å rengjøre barna og forebygge tørr hud. Anonymous poster hash: 5a7bc...e4f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #33 Skrevet 4. desember 2016 Bruker bepanthen på det meste, om hun er sår i rumpa eller tørr i kinnene pga av "kulde". Har omtrent ikke brukt annet. Og dr greve olje i badevannet. Anonymous poster hash: 0ba73...0e0
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #34 Skrevet 4. desember 2016 Jeg og begge mine barn reagerer på parfyme og alkohol i kremer og div og har sensitiv hud. Bruker minst mulig. Eldste sønnen min tåler nå parfymefrie dusjsåper/shampoo. Datteren mun har sensitiv hud og atopisk eksem. Fortsatt ikke funnet badeolje/såpe hun kan bruke, så vaskes kun i vann og så sjeldent som mulig. Bruker A-derma som fuktighetskrem itillegg til kortison. Prøvde lipikar (?) Etter anbefaling fra apoteket, men den blusset hele huden opp av. Har noen tips tar jeg det i mot med takk Anonymous poster hash: 28a52...6a7
Fru vims Skrevet 4. desember 2016 #35 Skrevet 4. desember 2016 Trenger ikke mye produkter til baby. Olje i badevannet og inotyl til sår rumpe. Dr. Greve sin serie, kjøpes på apoteket, er uten parfyme og parabener.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #36 Skrevet 4. desember 2016 Bruker kun mustela. Siden vi bor i spania bruker vi også nenuco eau de cologne på baby klær og på hårbørsten når vi børster det. Helt vanlig og anbefalt for å stimulere sansene. God og ren hud uten noen problemer Anonymous poster hash: ed3e4...9b3 For noe tull! Prøver du helt seriøst å si at eau de cologne er "anbefalt for å stimulere sansene" til babyer? Hvem er det som har anbefalt det? Selgerne på apoteket? Det er noe av det dummeste jeg har hørt når det gjelder produkter til baby. Anonymous poster hash: 2bb27...f79
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #37 Skrevet 4. desember 2016 Kan varmt anbefale økologiske produkter fra Greenspirit.no. De har også åpnet butikk i Bogstadveien. http://www.greenspirit.no/merker/alphanova/kids-og-baby/ http://www.greenspirit.no/merker/acorelle/babypleie/ Anonymous poster hash: e512b...5bd
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #38 Skrevet 4. desember 2016 http://www.greenspirit.no/produkter/mor-og-babypleie/babypleie/ Anonymous poster hash: e512b...5bd
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #39 Skrevet 4. desember 2016 Takk og pris er vi forskjellige, å rengjøre babyens stump med vann er både uttørkende, ueffektivt og urenslig. Synes min 1-åring fortjener at jeg som mor beskytter huden hans (som mot kaldt vær og sol) og at han blir vasket ved jevne mellomrom. Med hudvennlige produkter selvfølgelig. Anonymous poster hash: 0b722...14f Deg synes jeg faktisk synd på Anonymous poster hash: 3a010...333
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #40 Skrevet 4. desember 2016 Apotek er parafymebedrift Anonymous poster hash: 746d6...772 Regner med at du mente parfymefritt? Er dessverre noen produkter på apotekene for barn med parfye Jeg er nøye med å sjekke fordi guttungen har atopisk eksem og tåler ikke parfyme. Vi bruker Änglemark fra Coop, uten parfyme og fargestoffer. Brukte først Neutral men den svei sånn i øynene til guttungen, jeg prøvde den selv om fy som den svei i øynene mine og når jeg skylte den ut med øynene igjen. Men den er uten parfyme. Anonymous poster hash: a3509...8ea
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #41 Skrevet 4. desember 2016 Weleda er aldeles ikke "sunt" Weleda er økologisk, noe som absolutt ikke betyr helsevennlig! Mange av produktene deres inneholder allergifremkallende stoffer. Limonene blant annet! Økologisk betyr rett og slett ikke sunt sett fra et allergiperspektiv. Vi som forbrukere har bare latt oss forvirre sv de forskjellige betegnelsene. Velg produkter merket med NAAF sin logo, eller Blå Krans. Da har iallefall profesjonelle gått igjennom innholdet i produktet. Anonymous poster hash: 33fd0...756
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå