Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 Blir bare uinspirert av apotekhyllene på babyprodukter, det er jo samme hudproduktene som finnes på Kiwi/Rema/Coop eller så er det syntetiske badeskum med tegneseriefigurer på. Sliter med å finne gode kvalitetsprodukter, hvilken er din favoritt? Anonymous poster hash: 0b722...14f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 Weleda fra helsekosten. Enig med deg ang. de produktene på apoteket. Der er det profitt som gjelder, ikke nødvendigvis kvalitet og helse. Anonymous poster hash: 472f4...7fb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Hvilket problem er det produktene skal løse da? De fleste babyer trenger jo svært lite av sånne produkter. Anonymous poster hash: 5afb3...55e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #4 Skrevet 3. desember 2016 Weleda baby Anonymous poster hash: a17a1...dcb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 blir stadig overasket over hvor vanskelig det er å få tak i produkter til baby/barn uten parfyme og alkohol jeg..😰 Anonymous poster hash: 28a52...6a7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 blir stadig overasket over hvor vanskelig det er å få tak i produkter til baby/barn uten parfyme og alkohol jeg..😰 Anonymous poster hash: 28a52...6a7 Apotek er parafymebedrift Anonymous poster hash: 746d6...772
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 Man bør generelt bruke minstmulig slikt til baby og små barn uansett, så ser ikke problemet. Anonymous poster hash: 24d94...8d9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #8 Skrevet 3. desember 2016 Man bør generelt bruke minstmulig slikt til baby og små barn uansett, så ser ikke problemet. Anonymous poster hash: 24d94...8d9 Hvem sier det? Det er ikke det helsesøster forteller oss iallefall. Hvordan skal barnets ansiktshud beskyttes mot kulde? Skal man bare la tørr hud eller eksemhud være? Skal man bare la bakterier vokse fritt i bleieområdet? Helsesøster fortalte meg at denne "trenden" om å ikke bruke noe har resultert i mange sure barnerumper og mye tørr, irritert hud hos barn. Ikke bra. Anonymous poster hash: 0b722...14f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #9 Skrevet 3. desember 2016 Weleda reagerer mine barn på, også lukter det veldig sterkt "helsekost". Kuldekremen er så klissete og ekkel at jeg måtte kaste den. Jeg har forelsket meg i Mustela, men den er ikke så lett å få tak i Norge. Handler med meg masse når jeg er i Frankrike. Håper apotekene våkner og tar inn den serien i Norge. Anonymous poster hash: 69a30...d6b
Jippipippi Skrevet 3. desember 2016 #10 Skrevet 3. desember 2016 Inotyol(apoteket) er den beste bleiesalven. Ellers har jeg brukt anglemark fra coop. Locobase på tørr hud/eksem. Jeg har hatt tre barn med eksem, synes ikke det er så vanskelig å finne produkter😉 Men enig med resten, bruk minst mulig.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #11 Skrevet 3. desember 2016 Ikke enn på å bruke de forferdelig parfymerte og allergifremkallende weleda produktene hvertfall!!! Anonymous poster hash: aee02...7ea
Syngensang Skrevet 3. desember 2016 #12 Skrevet 3. desember 2016 Kva brukar du til babyar då? Her held det lenge med vatn, badeolje (lev vel frå Rema feks) og inotyol i ny og ne. Ja, og locobase på tørr hud. Ingen parfyme i nokon av delane.
Tillekrokodille Skrevet 3. desember 2016 #14 Skrevet 3. desember 2016 Inityol inneholder tjære og i USA er visstnok produktet ikke lov å selge. Men funker rom rakker´n på bleieeksem. Men ville aldri ha brukt den daglig! Jeg liker også Mustela, de har produkter både med og uten parfyme. Liker best de som dufter litt, synes det er deilig at det lukter litt "baby" så lenge dette er trygge parfymestoffer.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #15 Skrevet 3. desember 2016 Hvordan er det med skinlove.no og lykkelig som liten da? Anonymous poster hash: 295c0...286
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #16 Skrevet 3. desember 2016 Hvordan er det med skinlove.no og lykkelig som liten da? Anonymous poster hash: 295c0...286 Dette er ikke apotekprodukter, med ingredienslister som ikke er faglig godkjent. Det er derfor jeg handler babyprodukter på apotek, fordi alt av ingredienser skal være det beste. Anonymous poster hash: 69a30...d6b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #17 Skrevet 3. desember 2016 Dette er ikke apotekprodukter, med ingredienslister som ikke er faglig godkjent. Det er derfor jeg handler babyprodukter på apotek, fordi alt av ingredienser skal være det beste. Anonymous poster hash: 69a30...d6b Men apotekene selger jo mye skit som inneholder ulumske stoffer! Anonymous poster hash: 295c0...286
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #18 Skrevet 3. desember 2016 Vi bruker Locobase repair til tørr hud, sinksalve ved behov, talkum ved behov (potetmel gjør samme nytten), har aldri hørt om kuldekrem. Man trenger vanligvis nesten ikke noe. Anonymous poster hash: 2bb27...f79
Yellow Brick Road Skrevet 3. desember 2016 #19 Skrevet 3. desember 2016 (endret) Hvem sier det? Det er ikke det helsesøster forteller oss iallefall. Hvordan skal barnets ansiktshud beskyttes mot kulde? Skal man bare la tørr hud eller eksemhud være? Skal man bare la bakterier vokse fritt i bleieområdet? Helsesøster fortalte meg at denne "trenden" om å ikke bruke noe har resultert i mange sure barnerumper og mye tørr, irritert hud hos barn. Ikke bra. Anonymous poster hash: 0b722...14f Babyhud beskyttes mot kulde ved hjelp av klær. Babyer skal ikke være ute i kulde som er så kald at den kan skade huden. Du vet at kuldekrem er et temmelig norsk fenomen? Effekten er svært overdrevet og i mange tilfeller gjør den mer skade enn nytte. Så sant du ikke skal ut på store polekspedisjoner. Men da har de sine egne spesialmidler. Om barn får tørr hud bør man vurdere hvorfor de får det. For sterke vaskemidler kanskje? Yttest sjelden pga mangel på produkter. Huden vår er laget til å ta vare på seg selv, så sant vi ikke utsetter den for for mye rart. Eksem er nt medisinsk tilstand, men også den er vanligvis påvirket av andre ting enn mangel på bruk at krem og skal behandles deretter. Jeg regner med at HI snakker om vanlig babyhud her, ikke syk hud. Helsesøster høres ut som om hun har lest for mye reklame. Må man bruke noe så kommer man langt med enkle ting som vaske med vann, ev. litt matolje om bæsj eller andre ting sitter fast. Litt tørr hud behandles enkelt med litt god og ren matolje (oliven f.eks, eller kokos etc), jojobaolje har en viss kuldebeskyttende effekt og litt naturlig solfaktor og passe like god i ansiktet som på sår rompe. Endret 3. desember 2016 av Yellow Brick Road
Yellow Brick Road Skrevet 3. desember 2016 #20 Skrevet 3. desember 2016 Men apotekene selger jo mye skit som inneholder ulumske stoffer! Anonymous poster hash: 295c0...286 Akkurat. Apotekene lever mye på gamle rykter (som kanskje ikke var riktige de heller). Det apotekene er gode på er medisiner, ikke noe annet.
Mononoke Skrevet 3. desember 2016 #21 Skrevet 3. desember 2016 Weleda calendula-serien for babyer og barn. Har selv problemhud og weledas produkter har vært redningen her! Ellers er inotyl bra mot bleieutslett.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #22 Skrevet 3. desember 2016 Takk og pris er vi forskjellige, å rengjøre babyens stump med vann er både uttørkende, ueffektivt og urenslig. Synes min 1-åring fortjener at jeg som mor beskytter huden hans (som mot kaldt vær og sol) og at han blir vasket ved jevne mellomrom. Med hudvennlige produkter selvfølgelig. Anonymous poster hash: 0b722...14f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #23 Skrevet 3. desember 2016 Hvis du trenger noe i det hele tatt ville jeg sjekket ut vossabia sine produkter. Anonymous poster hash: 5cba7...424
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #24 Skrevet 3. desember 2016 Hvem sier det? Det er ikke det helsesøster forteller oss iallefall. Hvordan skal barnets ansiktshud beskyttes mot kulde? Skal man bare la tørr hud eller eksemhud være? Skal man bare la bakterier vokse fritt i bleieområdet? Helsesøster fortalte meg at denne "trenden" om å ikke bruke noe har resultert i mange sure barnerumper og mye tørr, irritert hud hos barn. Ikke bra. Anonymous poster hash: 0b722...14f Du skrev ingenting om eksemhud og slikt i hobedinnlegget, du skrev om badeskum mm. Det er ganske stor forskjell, du ser det? Anonymous poster hash: 24d94...8d9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #25 Skrevet 3. desember 2016 Inityol inneholder tjære og i USA er visstnok produktet ikke lov å selge. Men funker rom rakker´n på bleieeksem. Men ville aldri ha brukt den daglig! Jeg liker også Mustela, de har produkter både med og uten parfyme. Liker best de som dufter litt, synes det er deilig at det lukter litt "baby" så lenge dette er trygge parfymestoffer. Ja. Den inneholder tjære. Det er jo nettopp det som gjør den så god. Tjære er ikke noe ensbetydende negativt! I lungene er det svært svært uheldig. Men jeg antar du ikke røyker inotyolen?? Anonymous poster hash: 9700e...f17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå