Gå til innhold

Nonne ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette om hvordan man blir nonne ? Har mistet barna og orker ikke tanke på å være i forhold igjen .. tror på Gud og har alltid vært fascinert over det om å leve som nonne ...søker man seg inn ? håper på seriøse svar :)

Anonymous poster hash: 39ff6...98c

Skrevet

Først og fremst må man vel være katolikk? Så kan du jo ta kontakt med et kloster og høre. Det er nok ikke bare å melde seg inn, det skal jo være et seriøst valg for livet.

Så trist at du har mistet barna dine. Jeg skjønner det som at du har mistet omsorgen og ikke at de er døde? Husk at ting som regel blir bedre etter en stund og livet ditt kan ha mange gode stunder fremover likevel.

Anonymous poster hash: 51069...74b

Skrevet

Takk.. ja jeg mistet omsorgen til faren i utlandet men det virker helt umulig å få kontakt eller få han hjem igjen.. er sterkt troende og siden det gjør så vondt å savne barnet mitt så sliter jeg jo litt... har mistet troen på mye i denne verden som skal være rettferdig men Gud tror jeg på enda... har egentlig hatt denne tanken på å være nonne i mangen år .. det virker naturlig for meg ..

Skrevet

Det går nok ikke an å bli nonne om du er tidligere gift og skilt eller om du har ett barn født utenfor ekteskap.

Anonymous poster hash: 7e5d8...ea2
Skrevet

Det stemmer jo ikke ?

Skrevet

Det går nok ikke an å bli nonne om du er tidligere gift og skilt eller om du har ett barn født utenfor ekteskap. Anonymous poster hash: 7e5d8...ea2

Jo, det går an.

Anonymous poster hash: ab40b...1fb

Skrevet

Alt er avhengig av hvilken religiøs orden du vil høre til, den romerskkatolske kirken, ortodokse, angelikanske eller lutherske kirke pluss pluss pluss.. Når du har funnet din orden, så er det litt forskjellig hvilke krav de har til deg i forhold til hvilke prosesser du må igjennom før du kan bli nonne. Ikke alle ordenene har det slik at du kan bli nonne i Norge, det er litt avhengig av religionsretning om det finnes et kloster for deg i Norge eller ikke.

Anonymous poster hash: 5bf53...42e
Skrevet

Alt er avhengig av hvilken religiøs orden du vil høre til, den romerskkatolske kirken, ortodokse, angelikanske eller lutherske kirke pluss pluss pluss.. Når du har funnet din orden, så er det litt forskjellig hvilke krav de har til deg i forhold til hvilke prosesser du må igjennom før du kan bli nonne. Ikke alle ordenene har det slik at du kan bli nonne i Norge, det er litt avhengig av religionsretning om det finnes et kloster for deg i Norge eller ikke.

Anonymous poster hash: 5bf53...42e

Er det nonneordener innen den lutherske kirken??

Skrevet

Det vet jeg det ikke er :)

Skrevet

Er det nonneordener innen den lutherske kirken??

Var ikke det noe av poenget til Luther, å ta vekk nonner og munker?

Skrevet

Det går nok ikke an å bli nonne om du er tidligere gift og skilt eller om du har ett barn født utenfor ekteskap.

Anonymous poster hash: 7e5d8...ea2

Å joda.

Anonymous poster hash: 909d0...333

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...