Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Og hvilke norske julesanger er dine favoritter? For meg er det: "En stjerne skinner i natt" ☺🌟 og jeg blir alltid så rørt av "hemm'at til jul" vet ikke hvorfor egentlig 😉 Anonymous poster hash: f85f4...616
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Kurt Nilsen med Stjernesludd (tror den heter det?) og Ave Maria Anonymous poster hash: 6a068...9cb
*Miss Marple* Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 O helga natt, Mary's boychild, Drummer boy og Driving home for christmas.
Søte Satan Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Jeg satte på noen klassiske julefavoritter i går, tente lys og ventet på at ungen skulle komme hjem fra skolen til sin første kalendergave. Oppdaget at jeg fikk klump i halsen av flere av samgene. Ave Maria har alltid vært en favoritt og Kurt Nilsen sin Stjernesludd griner jeg til hele året (var ikke på den lista). Ellers var Adeste fideles en klumpfremkaller, Stille natt. Alle klassisk opera.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 Teksten til "tenn lys" Anonymous poster hash: f5232...9c4
Gjest Darwinia:-) Skrevet 2. desember 2016 #6 Skrevet 2. desember 2016 Tenn lys, spesielt siste verset selv om jeg ikke er kristen En stjerne skinner i natt Nordnorsk julesalme Deilig er jorden Hmm, kanskje jeg heller kan svare hvilken julesang jeg IKKE blir rørt av? Svaret ville vært: så går vi rundt en enebærbusk...busk!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #7 Skrevet 2. desember 2016 Helga natt Anonymous poster hash: fabdb...5ad
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #8 Skrevet 2. desember 2016 Kurt Nilsen med Stjernesludd (tror den heter det?) og Ave Maria Anonymous poster hash: 6a068...9cb Bare en liten biopplysning. Stjernesludd er ikke Kurt Nilsen sin men derimot dum dum boys. Deres versjon er også bra😊 Anonymous poster hash: e7d6f...e33
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #9 Skrevet 2. desember 2016 Jeg blir rørt av denne, fordi sangeren er bare 15 år gammel! og synger så fantastisk utrolig godt. https://www.youtube.com/watch?v=Fml9SdHLwks Anonymous poster hash: b1eff...b2c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #12 Skrevet 2. desember 2016 O helga natt Nordnorsk julesalme Driving home for christmas. Pleide alltid å høre på denne på discman (ja, så gammel var jeg ) den siste etappen hjem med bussen på juleferie. Hjem til mor, hjem til barndomshjemmet, hjem til vintersnø. Nå lever hun ikke lenger, ingen familie bor igjen på plassen og jeg har ikke vært der på 7 år. Hver gang jeg hører sangen, får jeg skikkelig hjemlengsel og savner min mor. Anonymous poster hash: 3c8d9...42f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #13 Skrevet 2. desember 2016 Petit papa noel av Tino Rossi, I wanne go home for Christmas at Maria Mena (Det var faktisk mitt største ønske i mange år) og Vintersong av Ingebjørg Bratland, veldig god og vemodig sang for oss som går inn i jula uten alle våre nære... Anonymous poster hash: 52930...c31
Søte Satan Skrevet 2. desember 2016 #14 Skrevet 2. desember 2016 Bare en liten biopplysning. Stjernesludd er ikke Kurt Nilsen sin men derimot dum dum boys. Deres versjon er også braAnonymous poster hash: e7d6f...e33 Det vet vi. Men det er Kurt som får meg på grinern.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #15 Skrevet 2. desember 2016 O helga natt Det lyser i stille grender. En rose er utsprungen nordnorsk julesalme skjønner jeg ikke fasinasjonen over - er det en gjeng fiskere her inne? Anonymous poster hash: c6788...8b5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #16 Skrevet 2. desember 2016 Wintersong - Sarah McLachlan Tenn lys O helga natt En stjerne skinner i natt Deilig er jorden Eh egentlig de fleste. Juleavslutninger i bhg og skole er i grunnen litt slitsomt. Mor sitter med klump i halsen fra før de begynner å synge. Ikke noe bedre med Lucia og 17.mai heller... Anonymous poster hash: b1572...c95
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #17 Skrevet 2. desember 2016 O helga natt Det lyser i stille grender. En rose er utsprungen nordnorsk julesalme skjønner jeg ikke fasinasjonen over - er det en gjeng fiskere her inne? Anonymous poster hash: c6788...8b5 Jeg blir skikkelig rørt av den - og jeg er tilmed utlending! Melodien er en av de vakreste, og så er teksten litt anderledes enn standartsangene. Den minner meg om mine besteforeldre og det livet de levde. Så selvom jeg ikke er nordnorsk får den meg til å følge tilhørighet. Men derfor trenger du jo ikke like den. Alle har lov å ha sin egen smak og mening. Anonymous poster hash: 06557...d27
Popelko Skrevet 2. desember 2016 #18 Skrevet 2. desember 2016 Sancta Lucia(fra jul i svingen), stjernesludd, en stjerne skinner i natt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #19 Skrevet 2. desember 2016 Rørt og rørt... Men elsker O' helga natt, helst med Jussi Bjørling. Liker egentlig ikke Kurt Nilsen, men juleplaten hans er veldig fin. Anonymous poster hash: eb68d...2ef
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #20 Skrevet 2. desember 2016 O helga natt, den gamle nissen satt så trist på låven julekveld. Santa Lucia Anonymous poster hash: 0ebae...1fd
skinnfilla Skrevet 2. desember 2016 #21 Skrevet 2. desember 2016 Himmelen i min favn gråt jeg av hele jula i fjor. Ene jenta og klassen framførte den på juleavslutningen. Så hørte jeg en nydelig,trist sang med engelsk tekst på radio klem , Om en liten gutt som ville kjøpe sko til Mamman sin til jul. Hun er syk og reiser snart til himmelen😭
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #22 Skrevet 2. desember 2016 Jeg begynte faktisk å få tårer i øynene bare jeg tenkte på 'tenn lys' nå. Jeg blir veldig fort rørt av julesanger, og har problem hver Santa lucia. På skoleavslutningen i fjor laget elevene en konsert med julesanger og skuespill, og da var det mange som tørket tårer. Så er ikke bare meg, heldigvis! Anonymous poster hash: 43cc4...36b
Gjest Darwinia:-) Skrevet 2. desember 2016 #23 Skrevet 2. desember 2016 O helga natt Det lyser i stille grender. En rose er utsprungen nordnorsk julesalme skjønner jeg ikke fasinasjonen over - er det en gjeng fiskere her inne? Anonymous poster hash: c6788...8b5 Må man være fisker for å like nordnorsk julesalme altså? Den var ny😂
Englenemine Skrevet 2. desember 2016 #24 Skrevet 2. desember 2016 Fra jul i svingen: sankta lucia og den jula kommer alltid ...( usikker på om den heter det men spor 10 på cd en) griner hver gang jeg hører de og når jeg ser de komme i lucia tog med Lucy moren til Børre i front hehe. Stjernesludd og Walking in the air av Kurt , er jo den nydelige sangen fra den tegnefilmen om snømannen . Og ellers Deilig er jorden, ble alltid også rørt som barn i kirken på julegudstjeneste av den sangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå