Gå til innhold

Hvor ligger Norges ghetto?

Anbefalte innlegg

A ghetto is a part of a city in which members of a minority group live, especially because of social, legal, or economic pressure.

I Bergen har vi ikke noe sånt, tror jeg. Årstadbydel kanskje? Er vel også sånn at det skal være temmelig forslummet?

Har ikke sett sånt i Oslo, Ttondhjem, eller Stavanger heller. Fordi om Stavanger sier de har en ghetto i en av sine bydeler, husker ikke navnet. Fine, store eneboliger med hage 😳

Anonymous poster hash: 4c0d6...da2

Sønnen min spilte fotball mot et lag fra bergenstraktene. Tror det het Mathopen. Makan til stygt spill og munnbruk har jeg aldri sett eller hørt. De viste finger, gikk inn for å skade, var grovt rasistiske og kom med drapstrusler mot enkelte av motspillerene😱 Tror de må komme fra en ghetto.

Anonymous poster hash: 3eeb4...8cc

Fortsetter under...

Takk :)venter bare på at rette huset, eller tomta, skal dukke opp :)

Anonymous poster hash: e684c...279

Det skal bygges en haug leiligheter i skråningen mellom Skjetten og Gullhaug Tømte 😊

Anonymous poster hash: 8f07f...d80

Det er det sykeste jeg har lest på lenge! Vurderte å kjøpe hus (rekkehus med hage) i samme området for 9 år siden. Da var prisen rundt 3,5 mill. Jeg har nettopp bygget enebolig 15 min med bil fra sentrum i en større by og det betalte jeg 8,5 mill for.

Anonymous poster hash: 72b85...069

Elsker å bo her. Men, prisene er helt syke.

Anonymous poster hash: a76ea...81e

Annonse

Bare leiligheter? Eller eneboliger også?

Litt usikker. Kom i snakk med han som er sjefen for byggingen på bussholdeplassen. Lurer på om han sa "boliger" eller "leiligheter".

Litt usikker. Kom i snakk med han som er sjefen for byggingen på bussholdeplassen. Lurer på om han sa "boliger" eller "leiligheter".

Dette må undersøkes :) takk for tips!!

Få som har nevnt Furuset. Det er vel det nærmeste Ghetto vi kommer i Norge. Med både skyteepisoder og slike hyggelige gjenger.

Anonymous poster hash: 41480...ec3

Helt enig med deg. Det eneste som ligner ghetto i Norge, er Furuset.

Anonymous poster hash: b5d9e...a46

Helt enig med deg. Det eneste som ligner ghetto i Norge, er Furuset.

Anonymous poster hash: b5d9e...a46

Jeg er enig at område rundt senteret er uheldig men Furuset er stort og ikke ghetto!

Anonymous poster hash: 3d8e1...8ae

Annonse

Mulig. Vi bor i rekkehuslandsbyen på Skjetten. Nesten bare barnefamilier i området, lite invandrere, pene og velstelte hager, skikkelige folk.

Kanskje vi er naboer 😅

Anonymous poster hash: 438c6...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...