Gå til innhold

Kan hormonspiral gjøre så humøret blir mer stabilt bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så deppa om dagen og jeg skal sette inn hormonspiral (av prevansjonsgrunner altså), og jeg er redd for å bli mere deprimert. Også redd for vektøkning. Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: e1735...bc6

Fortsetter under...

Skrevet

Kan bare svare for meg selv.. men jeg ble mer jevn i humøret, på en positiv måte. Men d tok et par mnd før jeg merket d.

Skrevet

Jeg har hatt det i tre mnd nå, og har gått ned i vekt. Jeg ammer og prøver å spise sunt da, så det henger nok sammen. Humøret mitt er tusen ganger bedre enn da jeg gikk på Cerazette (etter de andre fødslene), tross søvnmangel og ammehormoner.

Anonymous poster hash: 36fd1...f70

Skrevet

Takk, det høres bra ut 😊. Jeg har hatt et tøft halvår nå og er ganske langt nede. Håper spiralen heller hjelper enn å gjøre meg mer deprimert. Vet det er individuelt, men godt å høre at andre har hatt positive erfaringer. Håper også at den ikke tar bort sexlysten da 😉

Hi

Skrevet

Håper du kan oppdatere denne tråden etterhvert. Tåler eggløsning, pms og mens bare dårligere og dårligere. Er sint og deprimert hele tiden. Har helt glemt hvordan man er glad og takknemlig og setter pris på livet. Vil bare rømme fra alt. P-piller gjør det verre så nå er jeg uten prevensjon for jeg er så redd for å gjøre det verre

Anonymous poster hash: bb7ef...3d1

Skrevet

Håper du kan oppdatere denne tråden etterhvert. Tåler eggløsning, pms og mens bare dårligere og dårligere. Er sint og deprimert hele tiden. Har helt glemt hvordan man er glad og takknemlig og setter pris på livet. Vil bare rømme fra alt. P-piller gjør det verre så nå er jeg uten prevensjon for jeg er så redd for å gjøre det verre

Anonymous poster hash: bb7ef...3d1

Skal forsøke å huske og oppdatere den. Jeg har tidligere prøvd p-piller og det tålte jeg dårlig, så er spent. Sur, sint og deppa ja, håper det ikke blir verre 😊

Hi

Annonse

Skrevet

Her har den vært inne i snart tre måneder, og jeg er så lei av å ha så vonde eggløsninger og menstruasjoner! Har heller ikke blitt jevnere med humøret, men mer ustabil. Men jeg skal gi det i alle fall fem måneder.

Anonymous poster hash: ec087...a0a

Skrevet

Skal ta ut min i dag, hatt den siden mars. Tar den ut pga store blødninger. Humøret er ellers greit.

Anonymous poster hash: 72764...313

Skrevet

Skal ta ut min i dag, hatt den siden mars. Tar den ut pga store blødninger. Humøret er ellers greit.

Jeg har prøvd kobberspiral for mange år siden, da hadde jeg sterkere smerter og blødninger. Håper på at det skal bli bedre med hormonspiral, men da er det vel veldig individuelt.

Hi

Skrevet

Er så deppa om dagen og jeg skal sette inn hormonspiral (av prevansjonsgrunner altså), og jeg er redd for å bli mere deprimert. Også redd for vektøkning. Noen med erfaringer?

Man legger ikke på seg av hormonspiral, man legger på seg av å spise mer!

Anonymous poster hash: 56c99...028

Skrevet

Man legger ikke på seg av hormonspiral, man legger på seg av å spise mer!

Anonymous poster hash: 56c99...028

Joda, men det lager jo litt krøll på hormonene 😊

Skrevet

Kjempefornøyd, kvitt pms!!!

Anonymous poster hash: 178ba...8ed

Skrevet

Jeg har prøvd kobberspiral for mange år siden, da hadde jeg sterkere smerter og blødninger. Håper på at det skal bli bedre med hormonspiral, men da er det vel veldig individuelt.

Hi

Er nok det. Var visst sjelden man fikk så storeblødningsproblemer som jeg fikk da. For deg går det nok fint! 😊

Annonse

Skrevet

Jeg hadde først en i 6 år, så byttet jeg nå i sommer og har hatt den i snart et halvt år. Har helt normalt humør egentlig, sliter dessverre litt med pms, men mindre enn uten spiral. Er i hvert fall ikke deprimert. Har heller ikke noe vektproblem.

Anonymous poster hash: 45b51...8e1
Skrevet

Jeg hadde først en i 6 år, så byttet jeg nå i sommer og har hatt den i snart et halvt år. Har helt normalt humør egentlig, sliter dessverre litt med pms, men mindre enn uten spiral. Er i hvert fall ikke deprimert. Har heller ikke noe vektproblem.

Ps, jeg hadde monsterblødninger før spiral (blødde ut største tampong+ nattbind på 1-2 timer), nå kommer det i høyden litt farge på papiret i et par dager. Trenger ikke truseinnlegg en gang.

Skrevet

Det er normalt og kjenne litt murring og småvondt i magen etter den er satt inn regner jeg med? Nå er den på plass i hvertfall 😊

Hi

Skrevet

Det er normalt og kjenne litt murring og småvondt i magen etter den er satt inn regner jeg med? Nå er den på plass i hvertfall

Hi

Ja, helt normalt. Det er også normalt å småblø i mange uker etterpå. Du må være litt tålmodig. For med tok det ca tre måneder før jeg fikk full effekt av min spiral (altså mindre blødninger ved mensen, sluttet å småblø osv).

Skrevet

Ja, det vil jeg tro. Jeg har hvertfall merket at humøret mitt er mer ustabilt for hvert troll-barn som kommer med sine hyss og rampestreker! Så ved å redusere antall barn vil jeg tro at du kan få et mer rolig, harmoniskog dermed også stabilt humør  :ler:

Anonymous poster hash: a4968...b60
Skrevet

Hi

Jeg har også hatt en kobberspiral og de samme erfaringene som deg. Nå har jeg hatt hormonspiral i et par år. Jeg får pms, men ikke så ille som tidligere. Har ikke vondt og har nesten ikke hatt blødninger, det har holdt med truseinnlegg. Nå har jeg mistet mensen helt.

Anonymous poster hash: 9ef28...b59

Skrevet

Jeg ble rasende og helt ustabil av hormonspiralen 🙈

Anonymous poster hash: 3b2e7...0a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...