Gå til innhold

Når barn skader seg på skolen,og må til lege...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det haster er det klart skolen ordner skyss, ellers må foreldrene komme så fort de kan. Barn betaler jo ikke på legevakten i Norge, kun evt for utstyr. En gips koster ikke mye. Er det en skade skal det skrives skademelding, og så blir jo evt videre kostnader dekket av nav. Hvorfor lurer du?

Anonymous poster hash: d8944...da4

På min skole ser vi det an. Hvis det haster sender vi barnet (sammen med en voksen) i taxi eller ambulanse. Ellers venter vi på en av foreldrene (evt. besteforeldre/ tante eller andre barnet kjenner godt).

Utgifter hos legen refunderes.

Anonymous poster hash: 6a778...2c4

Hvis det haster er det klart skolen ordner skyss, ellers må foreldrene komme så fort de kan. Barn betaler jo ikke på legevakten i Norge, kun evt for utstyr. En gips koster ikke mye. Er det en skade skal det skrives skademelding, og så blir jo evt videre kostnader dekket av nav. Hvorfor lurer du?

Anonymous poster hash: d8944...da4

Lurer fordi et barn jeg kjenner til skadet seg i dag og måtte til lege for å sy. Blødde ganske bra,og var smertefullt,men de ventet til foreldrene kom og hentet. Jeg mener at skolen burde fått barnet til lege med en gang.

Anonymous poster hash: 35368...518

Annonse

Oj! Jobber du én time unna skolen???

Anonymous poster hash: 6a778...2c4

Det er da ikke noe uvanlig. Jeg bruker minst en time til skolen om jeg må dra i arbeidstiden.

Anonymous poster hash: 58892...0ca

Kjenner flere som jobber i barnehage og skole som har kjørt ungene i egen bil til legen, når det ikke er forsvarlig å vente. Mannen her jobber halvannen time unna jobb og hadde ikke hatt sjans til å rekke det om det var krise og ungen måtte avgårde NÅ. Syns skolen gjorde feil her. Samtidig vil de sikkert ha foreldre tilstede når man skal gjøre sånne ting

Anonymous poster hash: ae06d...94e

Kjenner flere som jobber i barnehage og skole som har kjørt ungene i egen bil til legen, når det ikke er forsvarlig å vente. Mannen her jobber halvannen time unna jobb og hadde ikke hatt sjans til å rekke det om det var krise og ungen måtte avgårde NÅ. Syns skolen gjorde feil her. Samtidig vil de sikkert ha foreldre tilstede når man skal gjøre sånne ting

Anonymous poster hash: ae06d...94e

Feil kan det bli uansett hva man gjør. I barnehagen her kjørte de ansatte barnet til legen, det ble et helsikes spetakkel fordi de i farten kjørte uten å sette barnet i barnesete. Barnet var hysterisk og ville ikke slippe den ansatte, som tok barnet på fanget, i stedet for at de brukte tid på å få tak i en bil med barnesete

Anonymous poster hash: 2b7a2...f78

Lurer fordi et barn jeg kjenner til skadet seg i dag og måtte til lege for å sy. Blødde ganske bra,og var smertefullt,men de ventet til foreldrene kom og hentet. Jeg mener at skolen burde fått barnet til lege med en gang.

Sjelden de blør ihjel altså. Jeg hadde satt pris på at de ventet på meg hvis jeg var innen en time unna.

Anonymous poster hash: e1532...0a6

Sjelden de blør ihjel altså. Jeg hadde satt pris på at de ventet på meg hvis jeg var innen en time unna.

Vet godt at de ikke blør i hjel, men jeg synes det er unødvendig at barn skal måtte vente 1 time med smerter,og engstelsen over alt blodet.

Vet godt at de ikke blør i hjel, men jeg synes det er unødvendig at barn skal måtte vente 1 time med smerter,og engstelsen over alt blodet.

Det kan jo fort bli en veldig skremmende og tramatisk opplevelse for barnet å bli kjørt i hui og hast til lege uten mamma eller pappa tilstede også, så det ble vel tatt en vurdering. Et kutt kan fort blø en del uten å være farlig.

Anonymous poster hash: 174ed...d3a

Det kan jo fort bli en veldig skremmende og tramatisk opplevelse for barnet å bli kjørt i hui og hast til lege uten mamma eller pappa tilstede også, så det ble vel tatt en vurdering. Et kutt kan fort blø en del uten å være farlig.

Anonymous poster hash: 174ed...d3a

Akkurat det jeg mener og. Hvis banet må holdes fast og syes, vil jeg absolutt være der og holde. Og dessuten ville jeg ha bestemt hvem som skulle sy barnet😉

Annonse

Tenker det er dialog mellom foreldre og skole. Jeg vil gjerne følge barnet mitt hvis det nå sy....uansett blir det venting på legevakt. Du må ikke tro du er prioritert selv med et lite sår som skal syes. Jeg satt 3 timer på venterommet i sommer med en 6 åring som hadde slått hull i hodet. Da er det bedre å vente en time på skolen til foreldre er på plass.

Er det virkelig akutt så er det en annen sak

Det er da ikke noe uvanlig. Jeg bruker minst en time til skolen om jeg må dra i arbeidstiden.

Anonymous poster hash: 58892...0ca

Nesten samme her. Jeg bruker 1,5 time 😯

Anonymous poster hash: 65494...635

Vi opplevde akkurat det samme, datteren vår slo hull i hodet, Blødde mye og måtte sy. Vi har arbeidsplasser en times kjøring fra skolen.

Kontaktlæreren kjørte datteren vår direkte til legevakten (det samme gjorde vi!). Glad datteren min ikke går på omtalte skole 😳

Anonymous poster hash: d9521...44a

Sønnen min har hatt to brudd hvor de har ventet til jeg kommer og noen fler skader som har endt på legevakt eller fastlege. Han har aldri blitt kjørt og jeg jobber 45 min unna. Gått helt fint det. Dessuten foretrekker jeg å være med eget barn til lege. Slik at jeg får info og stiller de spørsmålene jeg vil og ikke noen andre.

Anonymous poster hash: 77d24...28d

Sønnen min har hatt to brudd hvor de har ventet til jeg kommer og noen fler skader som har endt på legevakt eller fastlege. Han har aldri blitt kjørt og jeg jobber 45 min unna. Gått helt fint det. Dessuten foretrekker jeg å være med eget barn til lege. Slik at jeg får info og stiller de spørsmålene jeg vil og ikke noen andre.

Anonymous poster hash: 77d24...28d

Akkurat det jeg mener og. Hvis banet må holdes fast og syes, vil jeg absolutt være der og holde. Og dessuten ville jeg ha bestemt hvem som skulle sy barnet

Bestemme hvem som skal sy, kan man det?

Bestemme hvem som skal sy, kan man det?

Ikke alle kanskje, men når man jobber på sykehuset selv, har man visse "frynsegoder".

Jeg har ca en times reisevei mellom skole og jobb, og jobben er rett ved sykehuset. Hvis mitt barn må på legevakt/sykehus håper jeg virkelig skolen kan ta med ungen til legevakt/sykehus slik at jeg kan møte de der. Hvis ikke vil det jo ta minst 2-2 1/2 time før vi kommer fram. Og det er på tørre sommerveier.

Anonymous poster hash: 38e14...16a

Jeg har ca en times reisevei mellom skole og jobb, og jobben er rett ved sykehuset. Hvis mitt barn må på legevakt/sykehus håper jeg virkelig skolen kan ta med ungen til legevakt/sykehus slik at jeg kan møte de der. Hvis ikke vil det jo ta minst 2-2 1/2 time før vi kommer fram. Og det er på tørre sommerveier.

Anonymous poster hash: 38e14...16a

Men det er jo en helt annen diskusjon. Da er det jo du som er med til legen.

Ikke alle kanskje, men når man jobber på sykehuset selv, har man visse "frynsegoder".

Man går vel ikke til sykehuset for å sy, går vel på legevakten ?

Anonymous poster hash: d126e...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...