Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Hei, jeg tok nylig en test for å sjekke om alt står greit til ift til at jeg kan få barn en dag. På svaret sto det bare at mitt S-Progesteron var <3, og at referanseområdet er på foil.fase <3. Så jeg skjønner egentlig ikke helt hva det vil si. Har sjekket litt på nettet, og de fleste skriver at S-Progesteronet var på en eller annen verdi. Men hos meg står det bare <3. Noen som vet dette? Hadde blitt så glad for svar. Legen skrev bare at S-progesteron ble funnet og at det betydde at jeg ikke hadde eggløsning. Så er det egentlig det det betyr? Er det sånn at jeg da ikke kan bli gravid? Hadde S-Prolaktin på 515. Anonymous poster hash: d10d0...6fa
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 Hei, jeg tok nylig en test for å sjekke om alt står greit til ift til at jeg kan få barn en dag. På svaret sto det bare at mitt S-Progesteron var <3, og at referanseområdet er på foil.fase <3. Så jeg skjønner egentlig ikke helt hva det vil si. Har sjekket litt på nettet, og de fleste skriver at S-Progesteronet var på en eller annen verdi. Men hos meg står det bare <3. Noen som vet dette? Hadde blitt så glad for svar. Legen skrev bare at S-progesteron ble funnet og at det betydde at jeg ikke hadde eggløsning. Så er det egentlig det det betyr? Er det sånn at jeg da ikke kan bli gravid? Hadde S-Prolaktin på 515. Anonymous poster hash: d10d0...6fa Det betyr at serum-progesteron er målt til å være under 3 (kan være 1, 2, 1.56, dvs hvilken som helst verdi under 3). Tolkningen av prøven avhenger av når du er i syklus, og er helt ubrukelig hvis du ikke vet det. Dvs det eneste du egentlig vet nå er at du hadde ikke eggløsning når prøven ble tatt. Den er også metodeavhengig forresten, så du må vite hvilken lab/hvilken metode den er tatt med for å kunne få et sikkert svar på hva referanseområdet betyr. Den sier ingenting om evnen din til å bli gravid tatt løst ut av en kontekst. Anonymous poster hash: 91e5d...9ba
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 Kun prøve av progesteron sier svært lite om fruktbarheten din. Progesteron tas i syklusdag 21, hvis du har en 28 dagers syklus vel å merke. Få tatt FSH, LH, PROLAKTIN, TESTOSTERON, TSH, ØSTRADIOL, SHBG og ikke minst AMH. Dette må tas i syklusdag 2 eller 3! Anonymous poster hash: 84044...a2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå