Gå til innhold

Skal på jobbintervju på min egen arbeidsplass...og "alle" vet det uten at jeg har sagt noe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju på en høyere stilling enn den jeg har nå i et spennende prosjekt her jeg jobber. Jeg har ligget lavt, ikke fortalt det folk (syns det er flaut hvis jeg ikke får den).

Men sjefene - de som skal avgjøre det - har snakket om det, og det ble også nevnt til noen eksterne som vi samarbeider med på en jobbmiddag forrige uke da jeg, den ene sjefen og den eksterne satt og pratet sammen etter middagen. Da fortalte sjefen begeistret at jeg var en av søkerne til hennes prosjekt. 

Og i dag møtte jeg en av de andre sjefene i kooridoren på jobben (han er ikke med i selve ansettelsen og akkurat dette prosjektet, men er avdelingsdirektør, og "sjefen over det hele") og han smilte lurt og kom bort og begynte å snakke til meg om at jeg skal på intervju til stillingen.

Jeg syns det er hyggelig at de engasjerer seg, men også litt rart. Føler at de hauser opp at jeg er interessert i denne jobben, men det betyr jo overhodet ikke at det er jeg som kommer til å få den. 

Jeg er generelt rævva (unnskyld uttrykket) på jobbintervjuer, så det kan godt hend eat en av den andre - veldig sterke - kandidatene får den.

HVa tenker dere om denne situasjonen?

Anonymous poster hash: 0ea00...a7b

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tenker at de nok har sett seg ut deg allerede, ellers ville de ikke gjort det på denne måten

Anonymous poster hash: c5c66...f43

Skrevet

Jeg tenker at de nok har sett seg ut deg allerede, ellers ville de ikke gjort det på denne måten

Anonymous poster hash: c5c66...f43

Jeg håper det - for ellers syns jeg nesten det litt over streken å utbasunere det så veldig når jeg selv hadde tenkt å holde det skjult.

Anonymous poster hash: bf46e...5c6

Skrevet

Ja, det kan jo høres ut som de tenker at du skal få den allerede. Men ellers så er det vel sånn at søkerlister ikke er hemmelige? I staten har i allefall hvem som helst krav på å få søkerlisten. Man kan be om å ikke stå på den hvis man har gode grunner, men det blir ofte avslått.

Anonymous poster hash: 61b61...de2

Skrevet

Synes det er veldig uproft av dem. Spesielt hvis du ikke får den.

Anonymous poster hash: 949ae...fa9

Skrevet

Det er en tankeløs måte av lederne å snakke på. Hvis det er et seriøst firma, og jobben er utlyst ønsker de selvsagt at den beste kanditaten skal få jobben, og det KAN være deg, de synes helt sikkert du er en god kanditat siden de oppfører seg som de gjør. Men det kan også være en ekstern kanditat, det vet de jo ikke før de har hatt intervjuene. Jeg regner med at de formelle kvalifikasjonene til søkerne også er nødt til telle med, særlig dersom det er staten. 

Du får bare la det passere for nå, ikke legg så mye i det, bare ta det som et klapp på skulderen :-) Det er en av ubehagelighetene som følger med å søke jobb innad på sin egen arbeidsplass. Har gjort det selv, synes det var skikkelig weird situasjon å stå i. 

Håper du får stillingen da!

Anonymous poster hash: 82621...abf

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...