Gå til innhold

Ekstrem Svangerskapskvalme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, det er tungt å bli så dårleg..Eg kaster ikkje opp (noko særleg), men er så kvalm heile døgnet at eg har problem med å få i meg drikke..innimellom klarer eg ikkje svelge mitt eige spytt.. blæh :-( Etter nokre veker sånn var eg til legen på måndag. Ho meinte at eg blei ekstra dårleg pga lite væskeinntak. Vart einig om å prøve Postafen eit par dagar, og ellers kun ta når eg måtte ut på noko. Hjalp veldig på kvalmen første dagen, andre dag synes eg ikkje det hjalp så godt. Likevel fekk eg i meg drikke då også, og i dag tredje dagen (men utan tabletter) har eg hatt ein ganske bra dag :-) Kan vere tilfeldig, men kan altså også vere at væskeinntaket kan ha hatt noko å sei på formen i dag..

Hadde tenkt å lage samme type innlegg, bare for å få ut klageguff... Mitt 2dre svangerskap her også. Har ei på 2,5 år. Kvalmen er ikke fullt så sterk nå som forrige gang, men spyr likevel 2-4 ganger per dag. Kunne spydd mer om jeg ga etter, men prøver så godt jeg kan å beholde. Helt jævlig!! Metoclopramid funker forrige gang, men denne gangen sluttet jeg etter en uke. Spyr like mye og er like kvalm selv om jeg tar det. Ikke prøvd no annet og går ikke på noe nå. Jeg er nå 10+1. Bedringen kom rundt 10+5 sist, og jeg følte meg nesten helt fin i uke 14. Håper inderlig jeg er like "heldig" denne gangen. Det er så slitsomt, både fysisk og psykisk. Skjønner ikke hvordan de som har hatt hyperemesis i hele svangerskapet har overlevd. Er så deprimert bare etter fire uker med denne intense kvalmen. Lille solstråla mi er heldigvis en oppmuntring. Elsker henne over alt, og jeg vet jo at dette er verdt det. Bare så idiotisk at evolusjonen har endt med dette. Hvordan har vi klart å selektere slik at denne kvalmen er blitt normalen?? Hvilken huleboer var det som klarte å overleve ved å spy i ørten uker for hver graviditet?? Forbaska frustrerende fenomen!!!

Håper forøvrig du kjenner bedring snart!! Masse lykke til videre!!

Huff, det er tungt å bli så dårleg..Eg kaster ikkje opp (noko særleg), men er så kvalm heile døgnet at eg har problem med å få i meg drikke..innimellom klarer eg ikkje svelge mitt eige spytt.. blæh :-( Etter nokre veker sånn var eg til legen på måndag. Ho meinte at eg blei ekstra dårleg pga lite væskeinntak. Vart einig om å prøve Postafen eit par dagar, og ellers kun ta når eg måtte ut på noko. Hjalp veldig på kvalmen første dagen, andre dag synes eg ikkje det hjalp så godt. Likevel fekk eg i meg drikke då også, og i dag tredje dagen (men utan tabletter) har eg hatt ein ganske bra dag :-) Kan vere tilfeldig, men kan altså også vere at væskeinntaket kan ha hatt noko å sei på formen i dag..

Ja,alt bli så tungt! Hjelp jo ikke heller på at man er sliten på grunn av å lage et menneske å:P Uffda Solbaar du har det nok like ille som meg <3 Håper du får flere okeye dager framover. Jeg har prøvd å drikke iiiiiiiskaldt vann som er litt revet ingefer i, da synes jeg det er lettere å få ned noen kjefta.Så skal man faktisk helst ikke drikke brus..Cola som man kanskje vil ha når man er uggen,da det kan virke vanndrivende. Prostafen tok jeg litt sist men syntes den ikke tok så godt. Jeg har nå fått Afipran som jeg tar 3 ganger om dagen,å får lov å ta prostafen sammen med den på morran for å sikre litt mer. Men selv om man ikke spyr så mye en dag så blir man jo gal av den konstante kvalen?:P:spy:

Hadde tenkt å lage samme type innlegg, bare for å få ut klageguff... Mitt 2dre svangerskap her også. Har ei på 2,5 år. Kvalmen er ikke fullt så sterk nå som forrige gang, men spyr likevel 2-4 ganger per dag. Kunne spydd mer om jeg ga etter, men prøver så godt jeg kan å beholde. Helt jævlig!! Metoclopramid funker forrige gang, men denne gangen sluttet jeg etter en uke. Spyr like mye og er like kvalm selv om jeg tar det. Ikke prøvd no annet og går ikke på noe nå. Jeg er nå 10+1. Bedringen kom rundt 10+5 sist, og jeg følte meg nesten helt fin i uke 14. Håper inderlig jeg er like "heldig" denne gangen. Det er så slitsomt, både fysisk og psykisk. Skjønner ikke hvordan de som har hatt hyperemesis i hele svangerskapet har overlevd. Er så deprimert bare etter fire uker med denne intense kvalmen. Lille solstråla mi er heldigvis en oppmuntring. Elsker henne over alt, og jeg vet jo at dette er verdt det. Bare så idiotisk at evolusjonen har endt med dette. Hvordan har vi klart å selektere slik at denne kvalmen er blitt normalen?? Hvilken huleboer var det som klarte å overleve ved å spy i ørten uker for hver graviditet?? Forbaska frustrerende fenomen!!!

Håper forøvrig du kjenner bedring snart!! Masse lykke til videre!!

Godt (???) vi er flere:P Er jo stor forskjell å gå gravid andre gang,da man ikke har muligheten å hvile på samme måte! Ja,det er heeelt for jævelig, virkelig.Åja,er så enig...hvorfor måtte de denne jævla kvalmen til for å lage barn?Kunne vi ikke bare ha hatt de fint!

Jeg hadde og har Hypernesis nå,å jeg må si at de er en del som må ha blitt fortrengt! Før jeg ble jo gravid igjen :ler: Sist spydde jeg til fødseln, krysser alt for de gir seg fortere denne gangen! Tusen takk <3 Å masse god bedring til deg å <3

Uff- jeg føler sånn med dere!! Har hyperemesis for andre gang, 10. Uke med kvalme nå - er i uke 17. Uke 8 startet jeg med postafen, tok zofran fast fra uke 10/11-12/13, og har prøvd meg uten det nå... Helt sengeliggende og kvalm med kun postafen. Må nok ta litt zofran i blant, spiser så lite. -7 kg enda. Innlagt 2 ganger. Lykke til og god bedring!!!

Annonse

Jeg har også en aktiv 3 åring, vet hvordan du har det. :( må bare anbefale dere å få grundig beskrivelse fra lege og oppfølgingsplan fra jobb innen 8 uker sm. slik at dere slipper krøll med NAV.... Det er slitsomt med brev fra dem når man er helt sengeliggende og ikke i stand til å jobbe

Vi er flere! Jeg har nettopp vært igjennom et svangerskap fra hælvette. For å si det rett ut. Minsten er 10 mnd. Tilbringte 80 % av forrige svangerskap på sykehus i en seng.. Alt intravenøst. Jeg forsøkte dengang ALT av medisiner. Ingenting hjalp. Jeg er lav, men veide 39 kg på det verste. Kastet opp mitt eget spytt.

Denne gangen er jeg mindre dårlig og kvalmen kom senere. Er jo tidlig enda. Spennende å se hvordan det utvikler seg. La på meg 121 kg likevel forrige svangerskap på slutten pga svangerskapsforgiftning.

Nå merker jeg at jeg har gått opp i vekt. Jeg spiser hele tiden for å ikke være kvalm. Mel jeg kaster nesten opp etter måltidene og rett før. Klarer heldigvis akuratt og svelge det ned. Sist kastet jeg opp bare jeg bøyde meg ned. Veldig refluks. Det virker bedre nå. Blir spennede å se!

Hahaha. Skulle stå 21 kg. Ikke 121😊

Jeg tar zofran innimellom nå. Det er formiddag/midt på dagen og kvelden (etter kl.18) som er verst heR. Likevel synes jeg det hjelper denne gangen og drikke. Drikker masse, men får ikke i meg så mye mat. Gullfisker og French fries hjelper:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...