Gå til innhold

Border Collie - noen som har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en blanding av setter /collie og noe mer lat bikkje skal en lete lenge etter. Sover meste av dagen og krever kun 1 tur :) Hun er snill som dagen er lang og maser heller ikke. 

Anonymous poster hash: ad75e...b75
Skrevet (endret)

Vi hadde BC da jeg var barn. Min mor er svært hundevant, men klarte allikevel ikke å stimulere hunden nok til at den fungerte i hverdagen. Da den begynte å gjete hjul, måtte den omplasseres og kom til en gård hvor den fikk gjøre det rasen er skapt for.  :jepp:

I agilitygruppa hunden min er i er det tre med BC. Disse har "rolige" fine hunder, men de trener minst tre ganger pr uke i hundeklubben, samt konkurerer aktivt. I tillegg kommer daglig tur og hjernetrim. I lydighetsgruppa er det også flere BC. Noen av disse hundene bor i barnefamilier. Felles for alle hundene er at de blir brukt aktivt innen lydighet med minst to treninger pr uke, samt konkurranser.

Jeg vil anbefale at du starter litt i den andre enden og spør deg selv hvorfor du tenker at en BC er den rasen som passer best for dere som familie. Og lander dere på BC er det lurt å velge en oppdretter som ikke avler sterkt på gjeting. 

Endret av HvittHus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...