Gå til innhold

Hvilke julekalendere kommer på tv i år, er det noen som er verdt å se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken skal du se?

Anonymous poster hash: 94e43...488
Skrevet

Vi gleder oss til Snøfall!

Skrevet

Vi gleder oss til Snøfall!

Er det på NRK?

Skrevet

Snøfall på NRK gleder vi oss til. Hver gang reklamen kommer står 1-åringen klistret til tv'en så det blir nok populært. The julekalender på Tv2 Zebra skal jeg se mens jeg drikker trønder-julebrusen min og spiser Olaf Sand potetgull 😀

Skrevet

Jentene mine på 7 og 9 år gleder seg til snøfall på nrk, den skal vi se sammen og jeg gleder meg jeg også.

Sønnen min på 12 (snart 13) synes Nissene på loven er morsom. Har jo sett den før, men vi kommer nok til å se noen episoder når det passer seg sånn. Den går vel på TVNorge

12-åringen skal forresten se The julekalender på skolen. De ser en episode hver dag i forbindelse med lunsj, og klassen har stemt frem denne i år ;)

Anonymous poster hash: 2ff54...945
Skrevet

unge fleknes, den på nrk blir boikottet her, vi har julekongen på dvd

Skrevet

Hvorfor blir den boikottet? Hvor går unge Fleksnes?

Skrevet

Hvorfor blir den boikottet? Hvor går unge Fleksnes?

fordi de snakker nedsettende om fosterhjem og fosterforeldre. tvnorge

Skrevet

Hvorfor boikotte? Noe jeg ikke har fått med meg?

Anonymous poster hash: 62d47...b73

Skrevet

Og det kan du vite uten å ha sett serien?

Anonymous poster hash: 42460...a95

Skrevet

Synes alle julekalenderseriene er triste... Enten bare fjas, eller fyllt av dårlig oppførsel og dårlig/stygt språk. Tragiske greier. Jula burde være en tid for å fokusere på det gode - ikke på å forsøke å vise at man kan lage serier der barna skal opptre småfrekt og "kult".

Anonymous poster hash: e6804...fd9
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de ikke sender de gamle gode??? Alle liker dem, de er julete og god moral! Skjønner ikke dette ett fnugg

Skrevet

Denne har fått gode kritikker. Hvorfor ikke gi den en sjanse?

Anonymous poster hash: 62d47...b73

Skrevet

Jeg synes det er komisk at det hvert år er noen (ganske mange) som klager over nye julekalendere. Gjerne masse klaging før serien er sendt, og enda mer etter et par episoder. Sånn var det med Jul i Blåfjell, med Jul i Svingen, med Julekongen og sikkert med mange andre. Så kommer vi til lille julaften, og kritikken stilner av i langt større grad. 

Jeg synes årets serie ser bra ut, og håper ungene vil se den sammen med meg! 

Skrevet

Skulle ikke Jul i skomakergata gå da?

Aldri hørt om snøfall. Ikke sett på tv på et halvt år eller noe så kanskje ikke så rart.

The julekalender har jeg sett 5 ganger tror jeg. Orker ikke mer. For ungenes skyld så prøver jeg kanskje å få tak i jul i blåfjell.

Skrevet (endret)

Gledar meg til Snøfall :)  Den får mykje skryt av anmeldarane. 

- håpar forreste eg får overtalt ungane til å sjå den saman med meg, det pleier å vere eg som er ivrigast  :Nikke: 

Endret av soleia
Skrevet

Skal se Jul i skomakergata; alle episoder ligger ute på NRK nett-TV.

Anonymous poster hash: ea86d...213
Skrevet

Den snakker da ikke nedsettende om fosterhjem.

Hovedpersonen er foreldreløs og har en lite kjærlig fosteemor, det er er eventyr. Boikotter du askepott også siden den snakker nedsettende om stemødre/bonusmødre?

Rodderkongen fikk mye mer kritisk da den var ny, der er det mobbing, ondskap og andre veldig lite koselige ting, men den ble godt likt av ungene likevel

Snøfall har fått veldig god kritikk. Bare en kritisk ting har blitt sagt, og det er foreningen for fosterbarn som er redd noen barn vil få feil inntrykk av hvordan det er å være i fosterhjem. Jeg tror nok barna ganske godt forstår forskjell på eventyr og virkelighet, særlig om vi snakker med dem. De tror tross alt ikke at ad alle stemødre er onde heller...

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de ikke sender de gamle gode??? Alle liker dem, de er julete og god moral! Skjønner ikke dette ett fnugg

Snøfall skal visst være veldig julete og full av julestemning. Hun kommer jo til den magiske nisseverden...

Greit med tradisjoner altså, men det er greit å fornye seg også. NRK har lang tradisjon for å lage nye julekalendere for nye generasjoner barn, hvorfor skal de slutte med det?

Selv om jul i svingen osv er koselig har vi sett de flere ganger før. Mine jenter på 7 og 9 år gleder seg til hver nye episode når det er en ny serie. Sender de en gammel som de har sett før gidder de ikke se hver dag fordi de jo vet hva som skjer...

Skrevet

Skal se snøfall og sikkert en av dvd vi har også, en episode hver dag vi vil følge. Vi har mange 😃 De kan da velge mellom Jul i svingen, julekongen, skomakergata, jul på sesam stasjon, jul på månetoppen. Jeg håper de velger jul i svingen 👍🏻

Skrevet

Da de "gamle gode" var nye, var det masse klaging på dem også.

Anonymous poster hash: 930fa...e0f

Skrevet

Gledar meg til Snøfall :) Den får mykje skryt av anmeldarane.

- håpar forreste eg får overtalt ungane til å sjå den saman med meg, det pleier å vere eg som er ivrigast :Nikke:

Her har gubben i huset gledet seg lenge! 😂 Jeg gleder meg også, ungene er litt mer avslappet til det hele.

Anonymous poster hash: c8cd9...7b9

Skrevet

Hovedpersonen er foreldreløs og har en lite kjærlig fosteemor, det er er eventyr. Boikotter du askepott også siden den snakker nedsettende om stemødre/bonusmødre?

Rodderkongen fikk mye mer kritisk da den var ny, der er det mobbing, ondskap og andre veldig lite koselige ting, men den ble godt likt av ungene likevel

Snøfall har fått veldig god kritikk. Bare en kritisk ting har blitt sagt, og det er foreningen for fosterbarn som er redd noen barn vil få feil inntrykk av hvordan det er å være i fosterhjem. Jeg tror nok barna ganske godt forstår forskjell på eventyr og virkelighet, særlig om vi snakker med dem. De tror tross alt ikke at ad alle stemødre er onde heller...

Denne kritikken var vel også basert på de fem første episodene.

Anonymous poster hash: 46519...49b

Skrevet

Og det kan du vite uten å ha sett serien?

Anonymous poster hash: 42460...a95

det har fosterforeldre reagert på, så regner med at det er noe i det

Skrevet

min mening, sånn er det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...