MTF Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Jeg pleier alltid lage deig selv, men det høres jo unektelig mye enklere ut å kjøpe ferdig deig å ta frem når man pålutselig får tid og lyst å bake, i stede for å planlegge det dagen før og lage klar deigen - men! Er det noe godt med sånne ferdigdeiger da? I så fall, hvilken er best, både på smak og å bake med?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Kjøper alltid. Smaker MYE bedre enn de hjemmelagde jeg har smakt (som stort sett er smakløse). Coop sin er god. Anonymous poster hash: c93ff...804
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 IKEA sin:) Anonymous poster hash: d7bff...978
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 IKEA sin er best Anonymous poster hash: df9f7...06c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 IKEA sin er veldig god synes jeg Anonymous poster hash: 4b36a...748
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Skjønner ikke hvorfor det stadig er noen som svare Ikea sin, har dere egentlig smakt de andre? Ikea taper jo testene hvert år, i fjor fikk de terningkast 1 Coop sin vant i fjor, men Rema sin er også god Anonymous poster hash: b9313...2e7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 I år lager jeg selv. Har prøvd flere forskjellige ferdige deiger de siste årene, men synes ikke de blir noe gode. Kjøper bare en boks, og under halvparten av pepperkakene blir spist selv om vi har besøk hele romjula. Resten blir kastet. Anonymous poster hash: 35182...747
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #8 Skrevet 29. november 2016 Skjønner ikke hvorfor det stadig er noen som svare Ikea sin, har dere egentlig smakt de andre? Ikea taper jo testene hvert år, i fjor fikk de terningkast 1 Coop sin vant i fjor, men Rema sin er også god Anonymous poster hash: b9313...2e7 så selv om at lite testpanel kårer en vinner så må man være enig? Smaken er som baken, jeg har smakt både rema og Coop sin pepperkakedeig men synes fortsatt at IKEA's er best! Anonymous poster hash: 4b36a...748
MTF Skrevet 29. november 2016 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2016 Ja, mulig det er like greit å lage selv...men hvis man lager deigen - hvor lenge kan den stå (kjølig) før den må brukes? Det er der problemet mitt ligger i grunn, at jeg ikke helt alltid klarer å se når det kan passe best å bake ut disse pepperkakene før akkurat når det passer
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #10 Skrevet 29. november 2016 Kjøper. Synes ikke de hjemmelagede er gode. Men lager alltid litt for stemningens skyld, da bruker vi Rema sin ferdig deig Anonymous poster hash: d06fc...8f1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #11 Skrevet 29. november 2016 Jeg liker godt Coop sin, pepperkakene blir ganske gode hvis man får de tynn nok, men kjøpepepperkaker er best Anonymous poster hash: c8b0a...acf
amandine Skrevet 29. november 2016 #13 Skrevet 29. november 2016 Lager selv. Den kan stå lenge. Bare kna den opp når du er klar
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #14 Skrevet 29. november 2016 Må alltid ha IKEA sin. Blir ikke jul uten den er best Anonymous poster hash: eec30...31d
MTF Skrevet 30. november 2016 Forfatter #15 Skrevet 30. november 2016 Lager selv. Den kan stå lenge. Bare kna den opp når du er klar Stå i kjøleskap da regner jeg med? veldig greit om jeg kan lage deigen nå og bake ut når det passer. Har alltid tenkt at jeg måtte bake de ut dagen etter deigen var laget
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #17 Skrevet 30. november 2016 Jeg har alltid kjøpt. Først kjøpte jeg IKEA sin, men så prøvde jeg Coop sin, som er tusen ganger bedre, og holdt meg til den. I fjor var det imidlertid utsolgt for Coop sin, etter den testen, og da bakte jeg selv for første gang. Og du verden ... Jeg kommer ALDRI til å kjlpe deig igjen! Ok, det tar litt lenger tid å lage deigen selv og man må planlegge litt bedre siden den helst bør lages dagen før, men herlighet så utrolig mye bedre smak! Det er faktisk vel verd de ekstra 20 minuttende ved å lage deigen selv Anonymous poster hash: b0993...276
amandine Skrevet 30. november 2016 #18 Skrevet 30. november 2016 Stå i kjøleskap da regner jeg med? veldig greit om jeg kan lage deigen nå og bake ut når det passer. Har alltid tenkt at jeg måtte bake de ut dagen etter deigen var laget Står i kjøleskapet. Jeg er såpass moderne anlagt at jeg hvis jeg har det travelt tempererer den på lav effekt i mikrobølgeovn. Ellers klar du den myk med kraft og klem.
Sisera Skrevet 30. november 2016 #19 Skrevet 30. november 2016 Lager den selv. Hva er vitsen med å bake pepperkaker av kjøpt deig? Da kan man vel like godt kjøpe kakene ferdig?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #21 Skrevet 30. november 2016 Lager den selv. Hva er vitsen med å bake pepperkaker av kjøpt deig? Da kan man vel like godt kjøpe kakene ferdig? Å kjevle ut og bruke pepperkakeformer vel! Det eneste gøye med baking Anonymous poster hash: aad27...d2f
pifi med tre nurk Skrevet 30. november 2016 #22 Skrevet 30. november 2016 Jeg lagde pepperkakedeig selv for noen år siden. Nå kjøper jeg deig. Barna liker pepperkakene uansett. Jeg liker ikke pepperkaker uansett om det er kjøpt deig eller hjemmelaget deig.
Von Hertelhofen Skrevet 30. november 2016 #23 Skrevet 30. november 2016 Jeg har alltid kjøpt. Først kjøpte jeg IKEA sin, men så prøvde jeg Coop sin, som er tusen ganger bedre, og holdt meg til den. I fjor var det imidlertid utsolgt for Coop sin, etter den testen, og da bakte jeg selv for første gang. Og du verden ... Jeg kommer ALDRI til å kjlpe deig igjen! Ok, det tar litt lenger tid å lage deigen selv og man må planlegge litt bedre siden den helst bør lages dagen før, men herlighet så utrolig mye bedre smak! Det er faktisk vel verd de ekstra 20 minuttende ved å lage deigen selv Anonymous poster hash: b0993...276 Har du lyst å dele oppskrift? Min egen oppskrift produserer knekk tenna pepperkaker...
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. november 2016 #24 Skrevet 30. november 2016 Kjøper på kiwi eller rema. Prøvde ikea sin en gang pga ryktet om at den var så god, men det var den ikke. Klissete og vanskelig og ikke god smak.
soleia Skrevet 30. november 2016 #25 Skrevet 30. november 2016 Pleier å lage heimelaga, for synes det er meir smak på dei. Iallefall samanlikna med Ikea deigen eg har prøvd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå