Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Vi er ikke så gla i pepperkaker, finnes det en annen type kjeks som man kan kjevle, bruke former på og pynte? Og ikke de der kakemennene eller hva de heter de hvite figurene. Anonymous poster hash: e3d6b...abb
Macillah Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Vi er glad i colakaker. Tror det ligger oppskrift på det søte liv.
amandine Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Jeg lager ofte lyse kjeks sånn til vanlig, fordi ungene synes det er så gøy å pynte🙂 søk på cookies på Google. Jeg vet min oppskrift er fra Nigella, kan legge den ut i kveld om du vil.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 Vanlige vaniljekjeks, ungene er glad i dem http://www.detsoteliv.no/oppskrift/decorated-sugar-cookies Anonymous poster hash: 47fd2...88d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 Vi har et glutenfritt kosthold så spiser heller ikke pepperkaker. Jeg har funnet en blogg som har oppskrifter på alt mulig så den kan du sjekke ut : m.heleneragnhild.no Mange enkle oppskrifter som ikke krever allverdens med ingredienser 😊 Anonymous poster hash: 31174...bf6
TPK Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 http://beritnordstrand.no/berits-havrekjeks/ Jeg tenkte å prøve disse
Ophiophagus Hannah Skrevet 28. november 2016 #7 Skrevet 28. november 2016 Har ikke oppskrift, men da jeg var barn lagde vi honningkaker. Det var store og tykke og veldig gode kaker. Vi pyntet de med nonstopp. Jeg har som voksen tenkt mye på barndommens honningkaker, og tenkt mange ganger at jeg skal spore opp en oppskrift og lage disse.
Giss Skrevet 28. november 2016 #8 Skrevet 28. november 2016 Honningkaker. De kjevles og stikkes ut akkurat som pepperkaker. Ofte pyntes de med sjokoladetrekk etter steking men det er ikke nødvendig. Man kan bygge hus og henge opp figurer akkurat som man kan med pepperkaker.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #9 Skrevet 28. november 2016 Takk for alle tips! HI Anonymous poster hash: e3d6b...abb
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #10 Skrevet 28. november 2016 Vi bruker sirupsnippdeigen til sirupsnippet og "pepperkaker". Hvert år sier 3 av fem her i huset at de ikke liker sirupsnipper, men den store deigen blir tom hvert år og må knipe inn når det nermer seg julaften slik at vi har noen igjen. 250g meierismø 400g sukker 500g blanding av lys og mørk sirup. Kan bruke en av de bare, men smaker best med blanding. Resten holder seg til året etter om du ikke bruker sirup ellers. Smeltes sammen så alt sukkeret er oppløst. La dette kjøle seg ned slik at eggene ikke blir kokt når du blander de i. 3 egg 3ts ingefær 1ts hjortetakst Blandes inn. 1kg hvetemel blandes inn. Stekes på 200g og smaker best om de ikke er for tykke. Du kjenner fort når de er passe. Disse har ikke like mye krydder som vanlige sirupsnipper og jeg fikk oppskriften fra mamma som hadde hatt den til pepperkakebaking i en barnehage. Anonymous poster hash: 5ff22...644
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå