Gå til innhold

Farger dere håret selv eller drar til frisøren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til frisøren hver 5. uke de siste årene og farget ettervekst. Må det pga grå hår. Dette blir veldig dyrt i lengden, tenkte derfor å farge selv. Har brunt hår. Har dere tips om en bra permanent hårfarge - gjerne litt skinnende brun..

Anonymous poster hash: 007d9...191

Skrevet

Farger selv, har testa ut salong men det ble ikke noe bedre og kosta skjorta. Bruker Garnier Nutrisse, den som heter nr 7 Blonde som merkelig nok gjør mitt hår (opprinnelig brunt med rødskjær, nå mye grått innimellom) akkurat sånn skinnende brunt som du ønsker deg.

Anonymous poster hash: ed9df...66a
Skrevet

Både og. Skal jeg ta etterveksten så kjøper jeg på butikken. Europris hadde nettopp 40% på sine .

Skal jeg forandre farge går jeg gjerne til frisøren

Anonymous poster hash: 71e0d...a84

Skrevet

Jeg bruker også Garnier Nutrisse sin permanente farge, jeg er opprinnelig mellomblond, og elsker den varme litt mørke brunfargen nr 5 gir. Står lysebrun på den, men blir mørk brun på meg. Varm fin mørk sjokoladebrunt. Etterfarger hver andre mnd.

Skrevet

Farger selv. De gangene jeg har gjort det hos frisør har jeg måttet farge det opp igjen etter 2-3 uker og det føler jeg blir å kaste penger ut av vindu.

Varer lenger når jeg farger selv, ikke noe problem å la det gå 8 uker mellom hver gang jeg farger. Bruker forskjellige typer, alt etter hva som er på tilbud egentlig.

Farger som bruker over her, også med blond farge for å unngå rødskjær. Har mørk blond/brun med noe rødt i etter mange års farging med mørk brun(med mye rødt i) farge. Så driver nå og fårut rødskjæret. Blond gir en fin farge hos meg også.

Anonymous poster hash: 8d43d...1ba
Skrevet

jeg går jevnlig til frisør!  

det vises så utrolig godt på de som gjør dette hjemme. 

Jeg gjorde det også selv hjemme tidligere, men nå når jeg ser hvordan håret faktisk ser ut etter å ha holdt på hjemme på folk har jeg slutta. 

Fargen sitter, men resten av håret blir livløst og all fuktighet blir trukket ut av håret ved hjemmepleie. 

Så får jeg også  anbefalt og  forandret produkter etter hva som behøves ifht håret mitt, etter vinter/sommer/høstvær,
fordi håret forandrer seg ila ett år. 

aldri hatt så sunt hår før, uten småhår overalt og uten at det blir slitt og stålull i tuppene:-) 

Anonymous poster hash: 2a82e...1d5
Skrevet

Jeg farger det hjemme. For meg er det bortkastede penger å farge det hos frisøren. Det varer kun 2-3 uker, i motsetning til når jeg farger det hjemme som kan vare i 6-8 uker

Anonymous poster hash: 31a46...a49
Skrevet

dere som tror at dere har farget håret hos frisør, og at det kun varer i to-tre uker må jo enten bare ha tatt en korrigering på fargen, eller fått en minicolorasjon/toner? 

Jeg farger også hos friøs, og min sitter til jeg er der neste gang for å ta ettervekst altså. 

dere blir nok lurt av frisørene deres, eller så er dere ikke flinke nok til å si fra hva dere ønsker :-)

Skrevet

Farger det hjemme fordi det er svinedyrt å gjøre det hos frisøren

Anonymous poster hash: aafa9...b7b
Skrevet

Kun hjemme. Det er uaktuelt å bruke mange tusen i året hos frisøren når jeg kan gjøre det selv for under 700. Farger etterveksten annenhver mnd. Går til frisøren for klipp ca 3 ganger i året.

Jeg bruker Garnier Nutrisse 4.3.

Skrevet

dere som tror at dere har farget håret hos frisør, og at det kun varer i to-tre uker må jo enten bare ha tatt en korrigering på fargen, eller fått en minicolorasjon/toner? 

Jeg farger også hos friøs, og min sitter til jeg er der neste gang for å ta ettervekst altså. 

dere blir nok lurt av frisørene deres, eller så er dere ikke flinke nok til å si fra hva dere ønsker :-)

Nei, jeg blir ikke lurt av frisøren, eller er dårlig til å si hva jeg ønsker

Anonymous poster hash: 31a46...a49

Skrevet

Jeg striper håret hjemme. Hver bidige gang jeg gjør det hos frisøren går jeg ut derifra med uforandret hår. Jeg betaler i dyre dommer for åse helt lik ut! Så jeg har gitt opp frisøren. Kan finne på å klippe meg hos frisør 1-2 ganger i året. Stusser ellers det lange håret mitt selv. Betaler ikke 400 kr for at de skal klippe meg i 5 min.

Anonymous poster hash: 03260...c6d

Skrevet

Farger selv fordi har aldri vært fornøyd når frisører har farget mitt hår, også koster det flesk. Har stripet det tidligere og, og da spurte frisøren om jeg gikk til en annen frisør for stripingen, hun nektet å tro at jeg hadde gjort det selv :D

Jeg har begynt å klippe håret mitt selv og, så lenge man ikke skal ha kort hår eller en spesiell fisyre så er det ganske lett å klippe håret sitt selv :) Går an å google metoder eller se på youtube. Folk blir veldig overrasket når jeg er nyklipt og forteller at jeg gjør det selv :)

Anonymous poster hash: 65178...639

Skrevet

Jeg har egentlig en fantastisk god frisør som er enormt dyktig på farger, men har ikke hatt råd å gå dit på tre år pga. kronisk sykdom. Så jeg striper håret mitt hjemme innimellom. Legger stripene for hånd med kost, samme teknikk som frisøren min bruker. Resultatet blir veldig bra.

Hi, det viktigste er at du finner en farge som passer til deg og din hudtone. Derfor er det også litt feil å høre hva andre bruker. Du må finne riktig farge mtp. kaldhet/varmhet i den tonen du velger.

Det som er fordel med å stripe håret istedenfor å helfarge det er at det blir mindre tydelig hvis fargen ikke er helt riktig, fargen vil da skli inn i den fargen du allerede har. Og ikke minst blir etterveksten svært lite synlig hvis du har funnet en farge som er riktig.

Anonymous poster hash: 0bd2d...71e
Skrevet

Jeg farger mitt selv også, har verdens beste frisør, men det blir rett og slett for dyrt å få henne til å gjøre det. Håret vokser så fort ut igjen! Uansett: frisøren min hjalp meg med å forklare hvordan jeg burde gjøre det, altså - bruk pensel, og ta kun etterveksten. For meg holder det å farge håret som er akkurat på toppen der, det er der mine grå hår sitter. Når det har virket lenge nok tar jeg fargen ut i resten av håret, men lar det kun sitte i i 5 minutter.

Det er viktig å ikke farge alt håret samtidig, fordi det da blir mørkere nederst enn øverst. Det håret som er lenger ned blir jo farget mye mer enn det som akkurat har vokst ut, og det er det som ser så himla uproft ut.

Anonymous poster hash: faa13...345
Skrevet

Ja, og man trenger ikke bruke en hel pakke hver gang man farger; blandingsforholdene er oppgitt på pakka, så jeg bruker én pakke på to farginger.

Anonymous poster hash: faa13...345
Skrevet

Jeg farger selv, har ikke tid til å gå til frisøren! Har funnet ut at jeg må velge en mye lysere farge enn man skulle tro for at håret ikke skal bli for mørkt (og jeg ser blek ut). Bruker mørkeblond og har mørkebrunt hår... Men sånn er det sikkert forskjellig, prøv deg frem! Har heller ikke problem med at håret blir tørt eller livløst!

Anonymous poster hash: cb43f...c9b
Skrevet

Farger selv til 100 kr.

Anonymous poster hash: dfa51...ab7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...