Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #51 Skrevet 28. november 2016 Men i himmelens navn! Dere som sliter med dette må jo virkelig senke krava! Adventstida er jo full nok av avslutninger og stress som det er. Hvorfor ikke lage ferdig pakkekalenderen i september? Hvorfor må man ha syv slag? Hvorfor må man rundvaske før jul? Hvorfor må man ha gourmetmiddager hele jula? Man MÅ ingenting. Det er hva du gjør det sjøl. Ungene lider ingen nød om du ikke har julegardiner og nyvaska bestikkskuff. Jula kommer på samme tid hvert år, det er lov å planlegge på forhånd. Hilsen hun som gir legokalender og baker to slag kaker, og heller koser seg i adventstiden med film, musikk og levende lys. Anonymous poster hash: 18122...e09
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #52 Skrevet 28. november 2016 Men tror du ungene synes det er kjipt med sjokoladekalender? Det er jo de kalenderen er for Anonymous poster hash: a7a71...fdc Ja, de hadde det i fjor. Gidder bare å åpne de første dagene. Anonymous poster hash: e24de...718
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #53 Skrevet 28. november 2016 Men i himmelens navn! Dere som sliter med dette må jo virkelig senke krava! Adventstida er jo full nok av avslutninger og stress som det er. Hvorfor ikke lage ferdig pakkekalenderen i september? Hvorfor må man ha syv slag? Hvorfor må man rundvaske før jul? Hvorfor må man ha gourmetmiddager hele jula? Man MÅ ingenting. Det er hva du gjør det sjøl. Ungene lider ingen nød om du ikke har julegardiner og nyvaska bestikkskuff. Jula kommer på samme tid hvert år, det er lov å planlegge på forhånd. Hilsen hun som gir legokalender og baker to slag kaker, og heller koser seg i adventstiden med film, musikk og levende lys. Anonymous poster hash: 18122...e09 Hør Hør! Hilsen hun som garantert kommer til å kjøpe kun ett slag kake fra Meny. Anonymous poster hash: 6e610...fa5
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #54 Skrevet 28. november 2016 Kjøp sjokoladekalendet da.. er mer synd i de som ikke har penger til adventskalender enn de som bare blir stresst av det. Jeg begynte tidlig i høst og kjøpte det meste på Ebay, null stress. Har ikke kjøpt kun leker, har kjøpt sokker, strømpebukse, pysjamas med julemotiv ol. Anonymous poster hash: c5f48...408
Guttaboys Skrevet 28. november 2016 #55 Skrevet 28. november 2016 Mine gutter på 5 og 7 år har fått legokalender de siste årene, men nå vil de ikke ha det mer. Så da har jeg laget en godis/pakke/aktivitets-kalender. Ergo, litt forskjellig. Vi har aktiviteter som å bake pepperkaker, bake pepperkakehus (som for så vidt er alt jeg baker før jul), se på film, spise på mc donalds, grille ute, ake/ski (hvis det kommer snø), kjøpe julegaver til venner etc...den største aktiviteten blir putti plutti pott i spektrum. Jeg orker heller ikke aktiviteter hver dag, så vi har kjøpt inn småting til noen dager. Resten av dagene blir det en godteriting. For meg har ikke dette vært så stressende, og jeg tror det er fordi jeg kombinerer innholdet. Det skal sies at de i tillegg har fått velge hver sin kalender av mormor (haribo/smarties). Så personlig synes jeg de blir litt bortskjemt i år.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #56 Skrevet 28. november 2016 Aktivitetskalender er bare dyrt for kravstore mennesker. Trenger ikke være noe mer enn: - vafler til kvelds - skattejakt (lapp med kart til et sted i huset der du har gjemt en liten sjokolade el.l) -kveldsbad mes masse masse bobler (funker neppe på 14-åringen da) - lage fine ting i snøen (vann med konditorfarge) - lage julepynt - bake (gjerne en søndag) - spille spill - lage bål/kveldsmaten lages i bålpanne - hogge juletre Bla bla bla... Anonymous poster hash: e8a32...d3b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #57 Skrevet 28. november 2016 Aktivitetskalender er bare dyrt for kravstore mennesker. Trenger ikke være noe mer enn: - vafler til kvelds - skattejakt (lapp med kart til et sted i huset der du har gjemt en liten sjokolade el.l) -kveldsbad mes masse masse bobler (funker neppe på 14-åringen da) - lage fine ting i snøen (vann med konditorfarge) - lage julepynt - bake (gjerne en søndag) - spille spill - lage bål/kveldsmaten lages i bålpanne - hogge juletre Bla bla bla... Anonymous poster hash: e8a32...d3b Har du tenkt over hvordan dere skal få til søt det der i en yravelnførjulstid? Plutselig er det juleavsluttning en kveld dere skulle steke vafler, et barn dual overnatte hos en kamerat på en Badekuler, du blir syk den dagen dere skulle bake og bestemor inviterer på middag den dagen dere skulle hugge juletre. Anonymous poster hash: 51442...3e6
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #58 Skrevet 28. november 2016 Har du tenkt over hvordan dere skal få til søt det der i en yravelnførjulstid? Plutselig er det juleavsluttning en kveld dere skulle steke vafler, et barn dual overnatte hos en kamerat på en Badekuler, du blir syk den dagen dere skulle bake og bestemor inviterer på middag den dagen dere skulle hugge juletre. Anonymous poster hash: 51442...3e6 Trikset er å lage ferdig mange lapper, og så putte oppi en passende lapp kvelden før eller samme dag, når du har god oversikt over hvordan dagen blir. En travel dag blir det piknik på gulvet, at barna lager julekort mens en voksen tar oppvasken eller en koselig julehistorie på sengekanten (evt julesang). Mer tid gir aktiviteter som aking, baking, lommelyktsafari, skattejakt etc. Anonymous poster hash: 37700...b24
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #59 Skrevet 28. november 2016 Fatter ikke at folk gidder å bruke akkurat juletida på å dra fram alt det mest negative, sutrete og passive i seg. Men det passer dere vel godt - det er juletid, dere lager tankekonstruksjoner rundt hvor mye sliiit og streeev det er med jula, og det vil jo være en garantert selvoppfyllende profeti, så gratulerer, dere får rett i at deres juletid er bare sliiiit og streeev og gugge. Stusslig å være ungene deres, selvsagt, men gi det noen år, så er de nok blitt sånn de også. Gudskjelov at jeg ikke er skrudd sammen sånn. Ja, for du er jo en liten solstråle som aldri spyr ut med gugge. Vel vel... Anonymous poster hash: 539d1...2fa
Hannasbananas Skrevet 28. november 2016 #60 Skrevet 28. november 2016 Ja, de hadde det i fjor. Gidder bare å åpne de første dagene. Anonymous poster hash: e24de...718 Altså... unnskyld meg! Du GJØR dem jo til bortskjemte møkkaunger?! GIDDER ikke å åpne sjokoladekalender? Disse ungene hadde ikke fått en dritt av meg.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #61 Skrevet 28. november 2016 Ja, de hadde det i fjor. Gidder bare å åpne de første dagene. Anonymous poster hash: e24de...718 Da er det kanskje på tide å gå tilbake til start, så mor kan senke skuldrene og ungene lærer seg litt takknemlighet. Ingen tjener på at mor er så fortvilet at hun griner over julekalendere Anonymous poster hash: a7a71...fdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå