Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Vi har snakket litt hjemme om at det er mange barn som ikke har så mye og ikke får så mange padlet i julen. Barna ønsker å pakke inn og gi bort noen brukte leker til noen som ikke har så mye i jula. Vil helst gi til en organisasjon som fordeler, og ikke direkte til mottakerne. Hvem tar i mot innpakket brukte pene, hele og rene leker til jul i Bergensområdet? Noen som har erfaring? Anonymous poster hash: 0e154...3ac
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Kanskje du kan høre om Krisesenteret eller asylmottaket i Arna trenger noe? Anonymous poster hash: c3b2f...dd4
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 Fin tanke, men her jeg bor tar hjelpeorganisasjonene kun imot nye ting som julegaver. Dette både pga smittefare/hygiene og at alle barn fortjener å få noe man vet fungerer, ikke er litt slitt/shabby og i hjel-lekt (ikke alle er like kresne med hva som leveres inn, selv om det du ville levere inn var fint). Anonymous poster hash: dec43...a24
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 Legg det ut under "gis bort" på finn. Anonymous poster hash: 5d420...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #7 Skrevet 28. november 2016 Lurer jeg også på.. Folk som tar imot ting som gis bort på finn kan jo selge det videre bare for egen fortjeneste Anonymous poster hash: 8adb5...5fe Anonymous poster hash: 8adb5...5fe
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #8 Skrevet 28. november 2016 Lurer jeg også på.. Folk som tar imot ting som gis bort på finn kan jo selge det videre bare for egen fortjeneste Anonymous poster hash: 8adb5...5fe Anonymous poster hash: 8adb5...5fe Men gjør det noe da? Alternativt kan dere selge lekene og gi pengene til en organisasjon som deler ut gaver. Anonymous poster hash: 5d420...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #9 Skrevet 28. november 2016 Ingen av organisasjonene tar imot brukte leker som gaver. De gjorde det før, men det kom inn så mye ræl. Noen mennesker eier ikke samvittighet og pakket inn ødelagte ting og veldig slitte ting, også satt et stakkars "fattig" barn og mottok denne gaven..... De vil ha nye ting, og veldig mange ønsker selv å pakke inn også så de er sikker på at det er noe skikkelig inni gaven. Ferdig innpakkede gaver aner de jo ikke hva inneholder. Men de pent brukte lekene deres kan fint gis bort likevel, til asylmottak, krisesenter e.l. Anonymous poster hash: 33978...70d
Luksusdyret Skrevet 28. november 2016 #10 Skrevet 28. november 2016 Fin tanke, men her jeg bor tar hjelpeorganisasjonene kun imot nye ting som julegaver. Dette både pga smittefare/hygiene og at alle barn fortjener å få noe man vet fungerer, ikke er litt slitt/shabby og i hjel-lekt (ikke alle er like kresne med hva som leveres inn, selv om det du ville levere inn var fint). Anonymous poster hash: dec43...a24 Skikkelig miljøvennlig... NOT. Bidrar bare til mer kjøpepress og forbruk. Barna hadde sikkert blitt glad for en gitar som er brukt 2 ganger eller en bamse som et barn har sovet med i noen måneder, som så er blitt vasket i vaskemaskinen. Snakk om snobberi.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #11 Skrevet 28. november 2016 Skikkelig miljøvennlig... NOT. Bidrar bare til mer kjøpepress og forbruk. Barna hadde sikkert blitt glad for en gitar som er brukt 2 ganger eller en bamse som et barn har sovet med i noen måneder, som så er blitt vasket i vaskemaskinen. Snakk om snobberi. Hvis du er opptatt av miljøet bør du kjøpe brukt til dere selv. Ofte var ikke de "gavene" som ble gitt til organisasjonene pent brukt en gang. Mye var utslitt, manglet deler og var møkkete. Det er fint å gi brukte ting når du kjenner mottakeren, men å samle inn ferdig innpakkede brukte leker fungerer ikke. Anonymous poster hash: 5d420...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #12 Skrevet 28. november 2016 Kjenner på det samme, har en stor eske med leker som ungene har vokst fra og knapt brukt, som jeg gjerne skulle gitt til noen som behøver det. Virkelig ingen organisasjoner i Bergen som tar i mot? Anonymous poster hash: f2427...36f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #13 Skrevet 28. november 2016 Kjenner på det samme, har en stor eske med leker som ungene har vokst fra og knapt brukt, som jeg gjerne skulle gitt til noen som behøver det. Virkelig ingen organisasjoner i Bergen som tar i mot? Anonymous poster hash: f2427...36f Jo, det er mange som tar imot, men ikke som innpakkede julegaver Anonymous poster hash: 33978...70d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #14 Skrevet 28. november 2016 Gi brukte leker som egne julegaver vel. Hvis du ikke synes det er ok, så synes jeg ikke fattige skal få det heller. Anonymous poster hash: 945ac...997
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #15 Skrevet 28. november 2016 Skikkelig miljøvennlig... NOT. Bidrar bare til mer kjøpepress og forbruk. Barna hadde sikkert blitt glad for en gitar som er brukt 2 ganger eller en bamse som et barn har sovet med i noen måneder, som så er blitt vasket i vaskemaskinen. Snakk om snobberi. Så det er de fattige barna som skal sørge for å være miljøvennlige. De skal ta til takke med gamle brukte ting, mens de mer velstående barna kan få nye ting. Det er vel heller de som har mye som burde se på forbruket sitt, ikke de som har lite. Anonymous poster hash: f57a4...442
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #16 Skrevet 28. november 2016 Her skal ungene ha omvendt julekalender på skolen og ta med en pakke med klær som er for små, en leke de har vokst ifra og litt godteri, merket med alder. Dette skal bli sendt til et barnehjem i Øst-Europa et sted. Vet dessverre ikke hvem som står for innsamlingen, men dette gjøres sikkert flere steder. Google? Anonymous poster hash: 6734d...776
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #17 Skrevet 28. november 2016 Så det er de fattige barna som skal sørge for å være miljøvennlige. De skal ta til takke med gamle brukte ting, mens de mer velstående barna kan få nye ting. Det er vel heller de som har mye som burde se på forbruket sitt, ikke de som har lite. Anonymous poster hash: f57a4...442 Enig. Hi kan vel gi bort lekene til de hun vanligvis ville kjøpt gave til. Anonymous poster hash: 945ac...997
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #18 Skrevet 28. november 2016 Gi til Røde Kors butikk eller Fretex Anonymous poster hash: a27af...83e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #19 Skrevet 28. november 2016 Enig. Hi kan vel gi bort lekene til de hun vanligvis ville kjøpt gave til. Anonymous poster hash: 945ac...997 For alt i verden er svart hvitt. Vi finnes visst ikke vi som synes det både er greit å kjøpe brukt og gi det videre når det er fravokst... Anonymous poster hash: f2427...36f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #20 Skrevet 28. november 2016 Hi her Jeg kjøper gjerne noen nye gaver for å gi bort til en organisasjon, og kjøper innimellom brukt til mine egne. Poenget her er at barna vil delta/gjøre noe. Da er det leker de har, som de kan gi bort.. De har ikke mye penger som er sine. Men jeg kan jo forhøre meg rundt å se om det er noen som sender utenlands hvis ikke norske tar i mot. Anonymous poster hash: 0e154...3ac
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #21 Skrevet 28. november 2016 For alt i verden er svart hvitt. Vi finnes visst ikke vi som synes det både er greit å kjøpe brukt og gi det videre når det er fravokst... Anonymous poster hash: f2427...36f Ikke prøv å overbevise meg om at hi ville gitt brukte gaver til barnas venner. Det ER andre standarder når folk skal gi til trengende Anonymous poster hash: 945ac...997
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå