Gå til innhold

Leker deres gutter på 9 år? Og med hva?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spiller også fotball som ikke er tilrettelagt eller hva man skal kalle det.

Liker å sykle i nabolaget.

Leker noe med Lego Nexo Knights.

Spiller PlayStation (helst helger).

Anonymous poster hash: 8c901...780

Min er 10, men svarer likevel :)

-lego

-småbiler og alle slags små kjøretøy (tar de f.eks med ut når det er vær til det)

-sykler

-sparkesykler

-skateboard

-bygger hytte ute

-leker boksa går, sisten osv ute

-spiller på Xbox

-holder på med pokemonkort

Anonymous poster hash: fe8d4...8a7

Jeg spør fordi sønnen min liker å leke med mange ulike ting, men flertallet av hans venner nå vil KUN spille! Playstation, Pokemon osv. Er det virkelig normalt....? Vi har avtaler på hvor mye han får spille/iPad-bruk, men virker ikke som de har det hjemme hos noen av vennene hans. 

Vet jeg høres ut som jeg er ca 100 år, men da jeg var jente, så LEKTE vi! Satt ikke passive bak spill hele fritiden. 

Så hva gjør dere andre? Hvor mye griper dere inn i barnas fritid hjemme?

hi

Anonymous poster hash: 7d908...494

8-åringen leker med Lego, tegner, leker med biler. Alle opp til 13 og 14 år er fortsatt med på Legolek iblant her. Og 13-åringen leker også med Trash pack, Schleich etc med søskenet på 10 år. De leker også gjemsel og bare tuller med hverandre. Alle mellom 8-14 år leker mye her vil jeg si.

Jeg syns også det er merkelig med 9-åringer som ikke leker mer. Jeg har lest påstanden her inne mange ganger og stusser hver gang. 9 år, da er man jo virkelig et barn fortsatt.

Vi har regler på spilletid. Ikke noe eksakt antall timer pr dag, vi ser det an og det kommer an på endel.

Min er ti år, men var det samme stort sett da han var 9.

De leker sjelden/aldri lek som i lek. De spiller fotball, hockey/innebandy, er på Pokemonjakt, spiller FIFA, er på idrettsarrangement og følger A-lagene både i fotball, innebandy og hockey.

Spiller spill.

Men, 90% av tiden går det i å spille med ball eller kølle og pokemon.

Og spille FIFA og NHL.

Annonse

Lego! Masse lego! (gjelder 12-åringen også, men han leker ikke like mye/ofte da). Ellers kan han leke litt med biler dersom venner vil det, men er ikke så interessert i det selv. Han kan også leke noe med figurer med lillesøsteren, men det er mest for å være greit. Ellers er han veldig glad i å lese og leser sikkert 7-8 bøker i måneden. Og så synes han selvsagt det er gøy å se på tv og spille på paden, men det er begrenset hvor lenge han får lov til det så klart. Utendørs kan han godt sykle en del, ev. ake om det er snø, eller ta fram verktøyskassen sin og "bygge hytte" :)

Anonymous poster hash: 74d22...a44

Dere som har barn på ca 9 år som bare vil spille;

lar dere de få lov eller griper dere inn når de har besøk?

hi

Gutte vår på 9 år leker ikke, og har nesten aldri lekt. hvorfor vet vi ikke, det er ingenting "galt" med han.

Han spiller.

Vi har regler på dette, men i helgene har vi litt mildere grenser. 

Han liker å spille bordspill og kort også. Så det får han gjøre så mye han vil.

Han elsker å være ute, sykle, løpe, gå på ski, akebrett.

På hverdager har han faste oppgaver og vi "presser" han til å leke litt. med småsøsken. 

Han får lov til å sette 1 , 5 time på skjerm på hverdager. Ingen regler på helger, men han MÅ ut og ha lange pauser. 

Anonymous poster hash: a78d7...85a

8-åringen leker med Lego, tegner, leker med biler. Alle opp til 13 og 14 år er fortsatt med på Legolek iblant her. Og 13-åringen leker også med Trash pack, Schleich etc med søskenet på 10 år. De leker også gjemsel og bare tuller med hverandre. Alle mellom 8-14 år leker mye her vil jeg si.

Jeg syns også det er merkelig med 9-åringer som ikke leker mer. Jeg har lest påstanden her inne mange ganger og stusser hver gang. 9 år, da er man jo virkelig et barn fortsatt.

Vi har regler på spilletid. Ikke noe eksakt antall timer pr dag, vi ser det an og det kommer an på endel.

Jeg synes også det er merkelig at 9 åringer ikke leker lenger.

Jeg har en niåring, og han var veldig flink til å leke selv da han var liten. Nå er han blitt kjempedårlig til å leke, og maser hele tiden om å spille. Han får ikke spille mye, som regel blir det litt i helgene. Når han har besøk, så kan de sitte og bygge domino, og lager legofilmer. Da får han filme med ds-en sin. Alene hjemme så kan han sitte og lese, eller leker med lillebroren. Ellers om sommeren er de masse ute, og da går det enten i trampoline eller i fotball. Han er derimot flink med håndarbeid, og elsker å perle/lage armbånd etc. Så om de får det for seg, så hender det at de sitter og lager slott av gamle doruller med lim og glitter, eller lager kulebaner. Men han må hele tiden mases på for å få ham til å leke. Han går aldri ut frivillig, med mindre det er for å sykle til kompiser.

Anonymous poster hash: e9059...d14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...