Gå til innhold

Flere som venter til OUL?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mammantil2prinser

Tok tidlig ul p.g.a veldig mye uro etter tidligere sa og 2 små blødninger.

Jeg visste kjønn med nr.1 ville ikke vite med nr2. Det var jo veldig spennende det, men skal definitivt vite det med nummer 3(hvis han vil vise seg frem) :-)

Følte meg rett og slett så lite klar når nr.2 var på vei. Ikke handlet noe særlig tøy,tepper,sengetøy osv. Og han ble født på vinteren og måtte ut å kjøpe ull osv da det meste er veldig kjønnsbasert i fargene.

Men altså det var jo noe med det å ikke vite da:-) men følte likevel at jeg ikke fikk "knyttet" meg like godt til han som med storebror inni magen.

Jeg oppfordrer alle til å ta en ultralyd i uke 12. Om bare for å se at det er et levende barn der. Jeg kom på ultralyd i uke 13, fosteret hadde vært dødt i 6 uker uten at kroppen hadde merket det. Jeg orker ikke tenke på hvordan det hadde vært å gå til uke 18.

Anonymous poster hash: 43a1c...5a1

Jeg oppfordrer alle til å ta en ultralyd i uke 12. Om bare for å se at det er et levende barn der. Jeg kom på ultralyd i uke 13, fosteret hadde vært dødt i 6 uker uten at kroppen hadde merket det. Jeg orker ikke tenke på hvordan det hadde vært å gå til uke 18.

Anonymous poster hash: 43a1c...5a1

Er litt enig med deg. Men uansett så kan det jo dø etter uke 12 også..

Annonse

Jeg tok tidlig ultralyd fordi jeg ikke vil ha noe sjokk i uke 18. Er det noe gale med fosteret så vil jeg gjerne vite om dette er noe barnet vil overleve eller ikke. Jeg venter nummer 3 og vil denne gangen ikke vite kjønn. Vi vil gjøre ventetiden og fødselen ekstra spennende denne gangen ❤️

Jeg tok tidlig UL i uke 6 pga VELDIG usikker siste mens, det eneste vi så da var en liten celleklump. Ikke mye til baby da nei. Ellers ventet vi til OUL i uke 18, men skal innrømme at de siste ukene frem til OUL var vanskelige fordi jeg ikke visste noe mer. Hadde ikke begynt å kjenne bevegelse før i slutten av uke 17, så foruten kvalmen (som var på vei til å forsvinne) hadde jeg ingen tegn på at jeg fortsatt var gravid.

Vi bestemte oss for å ikke vite kjønn. Skal derimot tilbake på UL i uke 32 pga lavtliggende morkake som kunne bli et problem ved fødsel, så vi kan ombestemme oss :)

Så de fleste tar tidlig ul altså. Jeg kan jo godt forstå det for dere som har mistet/ blødd - det er en sorg jeg bare kan forestille meg.

Her har jeg ikke tatt tidlig ul i noen av svangerskapene, men sterk kvalme har indikert at babyen lever i beste velgående. Har selvsagt hørt hjertelyd og det er en god bekreftelse. Lege på sykehus ville ta tidlig ul i uke 7/8 for å se at det ikke var tvillinger pga kvalmen.

Veldig spent på oul og på å se hvordan det går med den lille. Kommer nok ikke til å klare å la vær å få vite kjønn denne gangen heller hvis jordmor ser det :-) det er jo koselig å klargjøre litt i rosa/ blått.

Klarer du å holde det til uke 32 med å ikke vite kjønn så hadde jeg holdt ut de siste ukene og :) er veldig spennende og gir et ekstra piff under fødselen når man ikke vet :)

Ja, dersom jeg klarer å holde ut den siste måneden frem til uke 32, så skal jeg absolutt klare det de siste ukene også. :D 

Har sagt til meg selv at den UL i 32 blir siste sjanse til å ombestemme seg :)

Har kommet frem til at de første ukene trenger vi ikke så mye i hverken blått eller rosa, vokser fort utav det likevel. Regner med vi får litt av familie og venner når lille bøllefrøet kommer og vi får vite kjønnet da. Så da tror jeg det kommer en del rosa/blått. Ellers har jeg tenkt å ha mest nøytralt uansett. 

• 3 uker senere...

Tidlig ul første gang på grunn av store, langvarige blødninger og flere tidligere sa/ma, andre gang på grunn av det samme og tredje gang fordi legen ikke trodde min mens termin stemte og at jeg var veldig mye lenger på vei enn jeg trodde selv.

Anonymous poster hash: 08027...6ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...