Gå til innhold

Har folk i Bærum reelt mer penger enn andre?

Anbefalte innlegg

Blir litt kvalm av rikfolka på østlandet. På vestlandet er folk vel så rike uten at en blir høy på pæra av den grunn! Fatter å begriper ikke hvorfor du ønsker å bo blant "fiffen"?! Nei da hadde jeg faktisk heller blitt boende i Drammen enn å flytta til bærum.

Anonymous poster hash: 762aa...a53

Men hi ønsker ikke "bo blant fiffen", hun ønsker å flytte hjem. Hun er jo oppvokst der. Jeg hadde samme ønske etter at jeg fikk barn – jeg ville hjem.

Anonymous poster hash: 1a086...3e9

Fortsetter under...

Blir litt kvalm av rikfolka på østlandet. På vestlandet er folk vel så rike uten at en blir høy på pæra av den grunn! Fatter å begriper ikke hvorfor du ønsker å bo blant "fiffen"?! Nei da hadde jeg faktisk heller blitt boende i Drammen enn å flytta til bærum.

Man er ikke høy på pæra fordi man vil hjem. Jeg flyttet selv tilbake til Bærum etter flere år borte. Vi er langt fra rike og høy på pæra. Vi har helt normale kjedelige offentlige jobber og tjener akkurat gjennomsnittslønnen på landsbasis.

Anonymous poster hash: a71a8...976

Ja og hvis du er kjent vet du at Jar t-bane og trikkestasjon ligger rett ved siden av Jarhuset:-) Noe mer du lurer på frøken?

Anonymous poster hash: f7a01...7de

Jarhuset ligger ovenfor stasjonen og har aldri hatt noe med posten på Jar å gjøre. Posten på Jar lå på Jar T-bane/trikkestasjon før. Du er avslørt. Du dummet deg ut. Du så vel på noe kart eller spurte noen som ikke klarte å forklare godt nok for deg. Hadde du vært fra Jar ville du aldri ha sagt Jarhuset.

Hilsen ei som har bodd på Tjernsrud.

Anonymous poster hash: 19bd4...a1c

Jarhuset ligger ovenfor stasjonen og har aldri hatt noe med posten på Jar å gjøre. Posten på Jar lå på Jar T-bane/trikkestasjon før. Du er avslørt. Du dummet deg ut. Du så vel på noe kart eller spurte noen som ikke klarte å forklare godt nok for deg. Hadde du vært fra Jar ville du aldri ha sagt Jarhuset.

Hilsen ei som har bodd på Tjernsrud.

Jeg henter i hvert fall pakker på Jarhuset. Hva du gjør vet ikke jeg. Du må gjerne avsløre meg. Jeg bare ler. Vet selv veldig godt hvor jeg har bor og kommer fra😘

Jeg har hele min familie boende da 10-15 min unna nå er det snakk om over en time. Min mor er mye syk og hadde vert fint med ikke så lang reise vei. I tillegg har jeg jo alle vennene mine der og har jo vokst opp der og bodd der godt over 20 år. Er verken snobbete eller noe annet. Er faktisk vokst opp på Jar ( ikke at jeg ønsker å flytte dit altså ) men savner selvsagt både venner nærmiljøet, nærheten til Oslo og alt. Synes det er så fælt å bo her jeg ikke trives og er over en time reisevei for meg på alt av sosiale arangementer eller familie besøk :(

Jeg henter i hvert fall pakker på Jarhuset. Hva du gjør vet ikke jeg. Du må gjerne avsløre meg. Jeg bare ler. Vet selv veldig godt hvor jeg har bor og kommer fra😘

Ingen bryr seg om hvor du henter pakker. Du ble spurt om hvor postkontoret på Jar lå.

Anonymous poster hash: 9a79c...fc9

Annonse

Jeg henter i hvert fall pakker på Jarhuset. Hva du gjør vet ikke jeg. Du må gjerne avsløre meg. Jeg bare ler. Vet selv veldig godt hvor jeg har bor og kommer fra

Jeg ler også. Du dummer deg bare ut. Du er avslørt. Du aner ikke hvor posten lå før. Fortsett dette spillet ditt!

Du blir kvalm? Det kvalme er fordomsfulle, nedlatende mennesker som det du viser frem av deg selv her.

Anonymous poster hash: 9a79c...fc9

Hun lurte på hvor postkontoret lå før i tiden. Ikke hvor du henter pakkene nå.

Jeg har hele min familie boende da 10-15 min unna nå er det snakk om over en time. Min mor er mye syk og hadde vert fint med ikke så lang reise vei. I tillegg har jeg jo alle vennene mine der og har jo vokst opp der og bodd der godt over 20 år. Er verken snobbete eller noe annet. Er faktisk vokst opp på Jar ( ikke at jeg ønsker å flytte dit altså ) men savner selvsagt både venner nærmiljøet, nærheten til Oslo og alt. Synes det er så fælt å bo her jeg ikke trives og er over en time reisevei for meg på alt av sosiale arangementer eller familie besøk :(

Kan du ikke prøve å få deg en omgangskrets der du bor? Kanskje lettere sagt enn gjort, men det er faktisk mulig. Du har vel en jobb, eller barn som er i et miljø hvor du kanskje kan bli kjent.

og alvorlig talt, om du virkelig mistrives veldig må dere jo bare flytte.

Jeg har en annen for deg hvilken bensinstasjon lå ved Coop prix? Altså hvilket firma?

Er ikke så sikker på at dere "ekte" Bærums-jenter fremstår så mye bedre enn "bedrageren" her altså. Lever vel heller litt opp til fordommene; tydeligvis ikke et sted der det er lett å være innflytter...

Anonymous poster hash: 06baa...cb2

Kan du ikke prøve å få deg en omgangskrets der du bor? Kanskje lettere sagt enn gjort, men det er faktisk mulig. Du har vel en jobb, eller barn som er i et miljø hvor du kanskje kan bli kjent.

og alvorlig talt, om du virkelig mistrives veldig må dere jo bare flytte.

Har prøvd i fire år og kjenner fortsatt bare mannens venner :( det er jo for oss 30 min å kjøre til jobb det ligger midt mellom så om vi hadde flyttet hadde det tatt like lang tid. Er jo gravid nå så tenker jo ekstra mye på det. Skulle så gjerne hatt familien her mye oftere spesielt etter at babyen er født men for min mor uten bil er det vanskelig å komme hit. Og flere av vennene mine har tullet med at man trenger pass for å komme hit.

Annonse

ame="vimsa3" post="148201578" timestamp="1480192941"]

Er ikke så sikker på at dere "ekte" Bærums-jenter fremstår så mye bedre enn "bedrageren" her altså. Lever vel heller litt opp til fordommene; tydeligvis ikke et sted der det er lett å være innflytter...

Ha ha jeg er jo utflytter dessverre 😂. Og ingenting snobbete ved meg.

Jeg ler også. Du dummer deg bare ut. Du er avslørt. Du aner ikke hvor posten lå før. Fortsett dette spillet ditt!

Å påstå at noen dummer seg ut er fryktelig nedlatende og tar seg faktisk ikke ut. Å bli beskyldt for å lyve når man snakker santer ekstremt irriterende og gjør bare at man blir sur og lite hyggelig, det er så unødvendig. Så lenge du faktisk ikke VET 100% hvor denne personen bor bør du holde deg for god til å si at hun lyver.

Anonymous poster hash: 35192...7cc

Å påstå at noen dummer seg ut er fryktelig nedlatende og tar seg faktisk ikke ut. Å bli beskyldt for å lyve når man snakker santer ekstremt irriterende og gjør bare at man blir sur og lite hyggelig, det er så unødvendig. Så lenge du faktisk ikke VET 100% hvor denne personen bor bør du holde deg for god til å si at hun lyver.

Du mener hennes innlegg ikke var nedlatende? Jeg var ikke nedlatende, jeg holdt meg på samme nivå som henne. Hun snakker ikke sant. Det er derfor hun gikk til angrep heller enn å beklage.

Jeg har ingen spesielle sosse-nykker. Ut over en ting som jeg er veldig nøye på: det heter ikke "Osjlo", det heter "Os-lo". Det er nemlig ingen jodd i Oslo.

Du mener hennes innlegg ikke var nedlatende? Jeg var ikke nedlatende, jeg holdt meg på samme nivå som henne. Hun snakker ikke sant. Det er derfor hun gikk til angrep heller enn å beklage.

Men du VET ikke. Du tror. Da kan du faktisk ikke skrive sånn til folk, det er dårlig folkeskikk.

Hva var nedlatende med innlegget mitt? HI lurte, jeg svarte. Hvorfor tenner du slik?

Men du VET ikke. Du tror. Da kan du faktisk ikke skrive sånn til folk, det er dårlig folkeskikk.

Du VET ikke at det finnes noen andre bevisstheter enn din egen. Du tror.

Like meget som du vet at det finnes andre bevisstheter enn din egen, til trass for at det aldri er blitt bevist, like meget vet jeg at ei som ikke klarer å svare på noe så dagligdags som hvor postkontoret på Jar lå før, heller aldri har bodd der da postkontoret lå der det lå før. Det er noe alle var innom fra tid til annen. En som ikke vet hvor det lå før har heller ikke bodd der "for evig og alltid".

Videre gikk hun rett til angrep når hun ble avslørt heller enn å unnskylde seg med en misforståelse eller noe lignende. Hun prøvde heller å latterliggjøre meg, vise at hun ler av meg, når det er hun selv som dummet seg ut - ved å le av meg når det er hun selv som er på bærtur.

Om det gjør deg bedre til mods kan jeg godt si at hun oppfører seg som om hun er dum.

Hva var nedlatende med innlegget mitt? HI lurte, jeg svarte. Hvorfor tenner du slik?

Siste setningen din er igjen et tegn på herskemetode. Jeg har på ingen måte "tent slik". Jeg skrev at du dummet deg ut ved å le av meg fordi jeg avslørte deg når du hevdet at du "alltid" har bodd på Jar, likevel er du ikke kjent med hvor posten lå før.

Kan vi slutte med den teite diskusjonen ?? Jeg bryr meg ikke katta om anonym bruker faktisk er oppvokst eller bor på Jar. Kan vi fokusere på tema her?

En annen ting som jeg ikke beskrev noe særlig i hovedinnlegget var at min teori er at i og med at husene er såpass mye dyrere så har jo de fleste på vår alder ( tidlig 30 årene ) mer gjeld. Så selv om lønnsnivået er høyere i Bærum så er jo husprisene tilsvarende. Vi tjener jo rundt 700 begge to og jeg personlig påstår det ikke er dårlig. Men min mann påstår at dette er bare blåbær for resten av Bærums folka. At alle der tjener skyhøyt det var dette jeg egentlig ønsket å motbevise han.

Mine foreldre flyttet dit når jeg var ung og de hadde helt gjennom snitlige jobber midt på treet begge to.

Jeg har en annen for deg hvilken bensinstasjon lå ved Coop prix? Altså hvilket firma?

Herlighet, hva er greia med å jakte på henne for å "avsløre" at hun muligens lyver på et anonymforum???

Anonymous poster hash: 8d757...4bb

Jeg har ingen spesielle sosse-nykker. Ut over en ting som jeg er veldig nøye på: det heter ikke "Osjlo", det heter "Os-lo". Det er nemlig ingen jodd i Oslo.

Ække jodd i Oshlo heller.

Herlighet, hva er greia med å jakte på henne for å "avsløre" at hun muligens lyver på et anonymforum???

Anonymous poster hash: 8d757...4bb

Jeg lurer fælt her leste du den meldingen min rett over den som står her? Hvis ikke så ☝🏻️ Les.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...