Gå til innhold

Har folk i Bærum reelt mer penger enn andre?

Anbefalte innlegg

Siste setningen din er igjen et tegn på herskemetode. Jeg har på ingen måte "tent slik". Jeg skrev at du dummet deg ut ved å le av meg fordi jeg avslørte deg når du hevdet at du "alltid" har bodd på Jar, likevel er du ikke kjent med hvor posten lå før.

Anonymous poster hash: 19bd4...a1c

Jeg blir så overrasket over at du blir sint og angrepsklar. Du bør bruke energien din på annet enn å tenne på alle plugger fordi noen skriver "hilsen Bærumsfrue", blir bare for dumt.

Anonymous poster hash: f7a01...7de

Fortsetter under...

Kan vi slutte med den teite diskusjonen ?? Jeg bryr meg ikke katta om anonym bruker faktisk er oppvokst eller bor på Jar. Kan vi fokusere på tema her?

En annen ting som jeg ikke beskrev noe særlig i hovedinnlegget var at min teori er at i og med at husene er såpass mye dyrere så har jo de fleste på vår alder ( tidlig 30 årene ) mer gjeld. Så selv om lønnsnivået er høyere i Bærum så er jo husprisene tilsvarende. Vi tjener jo rundt 700 begge to og jeg personlig påstår det ikke er dårlig. Men min mann påstår at dette er bare blåbær for resten av Bærums folka. At alle der tjener skyhøyt det var dette jeg egentlig ønsket å motbevise han.

Mine foreldre flyttet dit når jeg var ung og de hadde helt gjennom snitlige jobber midt på treet begge to.

Nei, ikke alle tjener mer enn gjennomsnittet, men noen og relativt mange tjener veldig mye og mye, noe som drar snittet opp. I tillegg er det mange som har arvet penger. Det var ikke dyrt å kjøpe hus her for 40 år siden, mange av foreldrene til de som bor her nå har tjent mye på eiendom.

Nei, ikke alle tjener mer enn gjennomsnittet, men noen og relativt mange tjener veldig mye og mye, noe som drar snittet opp. I tillegg er det mange som har arvet penger. Det var ikke dyrt å kjøpe hus her for 40 år siden, mange av foreldrene til de som bor her nå har tjent mye på eiendom.

Ja det er jeg klar over. Som mine foreldre som kjøpte en hel tomannsbolig på Jar til den nette summen av 1.5 mill 😂 Utrolig å tenke på nå he he. Men nå tenkte jeg spesifikt på de som er da i begynnelsen av 30 årene og nylig etablert med familie

Atte hææ?

Anonymous poster hash: 8d757...4bb

Om du hadde lest hva som står der så hadde du sett at det stod at jeg ikke ønsker å diskutere hvorvidt ab har bodd på Jar eller ei!! Og at vi nå kan gå tilbake på tema i stedet for da jeg ikke kunne brydd meg mindre eller mer om ab snakker sant eller ei. Selv om vi alle skjønner at hun ikke gjør det 😂

Bærum har vel cirka 120.000 innbyggere. Da blir det automatisk mangfold og det er store forskjeller innad i kommunen.

Jeg kjenner Bærum som et godt sted å bo, med sterke nabobånd og foreldre med dugnadsånd og engasjement. Det er dyrt i særlig Bærum øst, for det ligger jo nærmest Oslo. Rekkehus 5-9 millioner. Enebolig 6-40 millioner. Mange på rundt 10.

Annonse

Har prøvd i fire år og kjenner fortsatt bare mannens venner :( det er jo for oss 30 min å kjøre til jobb det ligger midt mellom så om vi hadde flyttet hadde det tatt like lang tid. Er jo gravid nå så tenker jo ekstra mye på det. Skulle så gjerne hatt familien her mye oftere spesielt etter at babyen er født men for min mor uten bil er det vanskelig å komme hit. Og flere av vennene mine har tullet med at man trenger pass for å komme hit.

Jeg regner med at dere alle har bil, da blir det rett og slett for dumt å tulle slik dine venner gjør om at de trenger pass for å komme til deg. Da tenker jeg at de kanskje ikke er så gode venner som du kanskje tror? Kan være du blir skuffet hvis du flytter tilbake, at du ikke vil ha så mange venner i praksis likevel.

Toget tar 18 minutter fra Sandvika til Drammen, så man trenger absolutt ikke bruke en time på å komme seg fra Bærum til Drammen - så lenge men ikke velger å reise med bil hele veien og i den verste rushtiden.

Busstilbudet er forholdsvis bra og kan godt kombineres med toget, da bør heller ikke de uten bil kvie seg altfor mye på å besøke deg.

Det hjelper jo ikke å flytte for dere om mannen din ender å mistrives i Bærum like mye som du mistrives i Drammen.

Kanskje dere bør tenke helt nytt og finne et nøytralt sted for begge?

Har du jobbet effektivt med å få venner i Drammen? Meldt deg på kurs, meldt deg frivillig til ting, tatt initiativ, blitt med i f.eks. turlag eller andre grupper?

Anonymous poster hash: 4273c...026

Om du hadde lest hva som står der så hadde du sett at det stod at jeg ikke ønsker å diskutere hvorvidt ab har bodd på Jar eller ei!! Og at vi nå kan gå tilbake på tema i stedet for da jeg ikke kunne brydd meg mindre eller mer om ab snakker sant eller ei. Selv om vi alle skjønner at hun ikke gjør det

Hun lurte på hvor postkontoret lå før i tiden. Ikke hvor du henter pakkene nå.

Jeg har en annen for deg hvilken bensinstasjon lå ved Coop prix? Altså hvilket firma?

Du skrev jo dette.

Når jeg leser denne tråden, så skjønner jeg hvorfor det kalles for Blærum

Anonymous poster hash: 8d757...4bb

Dere som sporer av tråden til vimsa hele tiden - har dere lest forumreglene???

Det er ikke lov med avsporinger, og dere har nå avsporet tråden hennes fullstendig. Hun har på en høflig måte bedt dere om å slutte å spore av tråden, og likevel fortsetter dere begge to. Det gjør vel at dere stiller i samme klasse - uansett hvor uenige dere er.

Har prøvd i fire år og kjenner fortsatt bare mannens venner :( det er jo for oss 30 min å kjøre til jobb det ligger midt mellom så om vi hadde flyttet hadde det tatt like lang tid. Er jo gravid nå så tenker jo ekstra mye på det. Skulle så gjerne hatt familien her mye oftere spesielt etter at babyen er født men for min mor uten bil er det vanskelig å komme hit. Og flere av vennene mine har tullet med at man trenger pass for å komme hit.

Høres ikke ut som hverken du eller vennene er villige til å få ting til å fungere. Avstanden er faktisk ikke så stor og det er flere transportmuligheter.

Men om du mistrives må dere jo gjøre noe. Jeg tror muligvis ikke løsningen er å flytte til Bærum om ikke mannen er positiv til det. Men finn et sted litt midt imellom hvor dere begge kan ha kontakt til venner og familie.

Om dere ender med mye gjeld i Bærum har han et poeng. Stram økonomi er tøft i lengden og begrensende for det liv man kanskje ønsker seg.

Anonymous poster hash: face5...0b4

Klart det bor mange vanlige folk med vanlige jobber i Bærum også, men på et slags vis har de jo råd til å bo der. Tror mange bæringer får hjelp til å etablere seg der av foreldre.

Var faktisk på en fest på Bekkestua for noen år siden hvor flere av de som var der påpekte at de syntes det var litt leit for dem som var oppvokst i Bærum at det var så dyrt å etablere seg i nabolaget.

Der fikk jeg også høre at det på nærskolen ikke var noen barn med innvandrerbakgrunn.

For meg blir det litt sånn hvit ghetto, og jeg tror at barn har godt av mangfold.

Tror du ikke at det kan bli lettere å bli kjent med baby da, prøv å starte en barselgruppe eller ta initiativ overfor de du blir kjent med på helsestasjon og etter hvert i barnehage. Barn i felles alder er et glimrende utgangspunkt for å sterte opp en samtale.

Jeg regner med at dere alle har bil, da blir det rett og slett for dumt å tulle slik dine venner gjør om at de trenger pass for å komme til deg. Da tenker jeg at de kanskje ikke er så gode venner som du kanskje tror? Kan være du blir skuffet hvis du flytter tilbake, at du ikke vil ha så mange venner i praksis likevel.

Toget tar 18 minutter fra Sandvika til Drammen, så man trenger absolutt ikke bruke en time på å komme seg fra Bærum til Drammen - så lenge men ikke velger å reise med bil hele veien og i den verste rushtiden.

Busstilbudet er forholdsvis bra og kan godt kombineres med toget, da bør heller ikke de uten bil kvie seg altfor mye på å besøke deg.

Det hjelper jo ikke å flytte for dere om mannen din ender å mistrives i Bærum like mye som du mistrives i Drammen.

Kanskje dere bør tenke helt nytt og finne et nøytralt sted for begge?

Har du jobbet effektivt med å få venner i Drammen? Meldt deg på kurs, meldt deg frivillig til ting, tatt initiativ, blitt med i f.eks. turlag eller andre grupper?

Vi bor ikke i Drammen men 15-20 min kjøring unna. Så jo det tar over en time for meg;( min mann er fra Drammen. Og jo jeg har prøvd men her vi bor er det veldig mange pensjonister som har bodd her hele livet og vi er på stadiet hvor vi ikke sier hei en gang. Min bestevenninne bodde i Drammen i ett år i fjor da hun hadde fått seg samboer. Det var helt fantastisk og jeg glemte helt den følelsen av å hate å bo her. Men nå som de ikke er sammen lenger har hun flyttet tilbake til Bærum:( Min mor som jeg savner mest har dessverre ikke lappen og for henne er det utrolig kronglete å komme seg hit. Jeg føler jeg har gitt opp hele mitt liv da jeg flyttet hit. Var ganske lei egentlig alt og tenkte at dette er ett nytt sted nytt liv men det ble ikke sånn. Jeg og mannen er utrolig glad i hverandre og ønsker å tilbringe resten av vårt liv sammen så det er ikke problemer med parforholdet som er årsaken her.

Vi bor ikke i Drammen men 15-20 min kjøring unna. Så jo det tar over en time for meg;( min mann er fra Drammen. Og jo jeg har prøvd men her vi bor er det veldig mange pensjonister som har bodd her hele livet og vi er på stadiet hvor vi ikke sier hei en gang. Min bestevenninne bodde i Drammen i ett år i fjor da hun hadde fått seg samboer. Det var helt fantastisk og jeg glemte helt den følelsen av å hate å bo her. Men nå som de ikke er sammen lenger har hun flyttet tilbake til Bærum:( Min mor som jeg savner mest har dessverre ikke lappen og for henne er det utrolig kronglete å komme seg hit. Jeg føler jeg har gitt opp hele mitt liv da jeg flyttet hit. Var ganske lei egentlig alt og tenkte at dette er ett nytt sted nytt liv men det ble ikke sånn. Jeg og mannen er utrolig glad i hverandre og ønsker å tilbringe resten av vårt liv sammen så det er ikke problemer med parforholdet som er årsaken her.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilken bit av Drammensområdet du har havnet i, kanskje vi bor i nærheten av hverandre?

og så tenkte jeg å si at det er mye treffpunkter med barn - åpen barnehage, annen barnehage, babysang, babysvømming, fritidsaktiviteter, skolen... men ikke minst tenker jeg det er viktig at du selv finner aktiviteter du liker som igjen kan føre til at du treffer mennesker du liker, jeg håper at du kan få det bedre der etterhvert. (Medmindre du bor i Mjøndalen, da er det bare å flytte! ;) )

Anonymous poster hash: ec139...c46

Annonse

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilken bit av Drammensområdet du har havnet i, kanskje vi bor i nærheten av hverandre?

og så tenkte jeg å si at det er mye treffpunkter med barn - åpen barnehage, annen barnehage, babysang, babysvømming, fritidsaktiviteter, skolen... men ikke minst tenker jeg det er viktig at du selv finner aktiviteter du liker som igjen kan føre til at du treffer mennesker du liker, jeg håper at du kan få det bedre der etterhvert. (Medmindre du bor i Mjøndalen, da er det bare å flytte! ;) )

Ja det var det siste du skrev ja 😂😂😂 ser at vi er enige i det da 😂

Ja det var det siste du skrev ja ser at vi er enige i det da

Huff, traff jeg - ;) -  men altså, det er mest fordi jeg aldri har likt meg i Mjøndalen selv, jeg har aldri bodd der, men vært der av og til. Er mannen din åpen for å bo andre steder i samme området ville jeg enten flytta over ælva - Krokstadelva, Solberg - eller aller helst opp i Underlia i Drammen eller til Konnerud.

Anonymous poster hash: 28a10...e20

Jeg bor på Oslos østkant, og her går halvparten av tomannsboliger opp til ni mill, og rekkehusene et sted mellom 7-8 mill.

I og rundt Oslo-gryta er det manko på boliger med en hageflekk, så prisene presses kraftig opp.

Men HI, det er jo ikke de faktiske kostnadene du kjemper mot, men fordommene til samboeren din.

Og jeg kjenner meg igjen i han. Jeg har vokst opp på Oslo øst og vil aldri i livet flytte vestover. Og det til tross for at jeg kjenner mange hyggelige mennesker både i vest og øst.

Tror nesten man må vokse opp med den slags holdninger for å skjønne hvor dyptboende de er.

Anonymous poster hash: 28a10...e20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...