Gå til innhold

Tette eggledere - Hva nå?

Anbefalte innlegg

Hei,

Takk til deg som leser og kan gi meg et svar,

Jeg har lenge lurt på hvorfor jeg ikke blir gravid, men fikk svaret i går: Begge mine eggledere var tette. Jeg utførte testen Hsg, der de sprøytet inn kontrastveske i livmoren. De prøvde to ganger, for å kanskje klare å åpne egglederne. Fikk kraftige kramper, en av de verste følelsene jeg har hatt....

Gynekologen henviser meg nå til sykehuset i Haugesund. Eneste jeg fikk beskjed om var at jeg skulle få høre fra de om noen uker.

I hele går, og i hele dag har jeg ikke tenkt på annet enn at jeg mulig ikke kan bli fruktbar på en naturlig måte. Sitter igjen med en ekkel skyldfølelse - Men, nå er det nå slik - At jeg mulig må få hjelp til å få barn.

Mitt spørsmål til deg som leser dette og som kanskje har noen erfaringer eller vet om noen som har; hvor går veien videre? Prøverør? Hvor lang tid tar ting? Gjør det vondt? Hva med mannen?

Håper å høre fra deg, :)

Anonymous poster hash: c84d1...7a8

Anonymous poster hash: c84d1...7a8
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144301237-tette-eggledere-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med tette eggledere, men er de tette, da må en ha hjelp via ivf.

Mulig en kan få åpnet de opp på sykehuset?

Jeg har laget barn på vanlig måte og ivf. For meg spiller det ingen rolle hvordan barnet ble laget. For meg gjorde ikke ivf vondt, men hos noen kan egguttak gjøre litt vondt. Varierer nok litt på bakgrunn. Diagnose.

Spennende tid dette.

Krysser fingrene for at du blir gravid fort.

Anonymous poster hash: 1b641...7e7

Jeg henger meg på over her, spiller ingen rolle at sønnen min er laget med prøverør. Han er like naturlig 😊 Så de tankene synes jeg ikke du skal bruke mye energi på.

Jeg hadde heller ingen smerter i forbindelse med ivf. Med unntak av fødsel 🙈 Hehe.

Ting kan ta tid så kom deg inn i søkeprosessen raskt. Og belag deg på at selv om det er ivf, så er det ikke 100% garanti. Det kan ta noen ganger.

Lykke til ❤️

Jeg har tette eggledere, og fikk beskjed om at de ikke kan åpnes. Selv om man kan åpne dem med makt, vil de være for skadet til å fungere normalt.

For oss ble det IVF, som var vellykket på fjerde forsøk. Jeg ble gravid med naturlig syklus. IVF er ikke vondt, men egguttak og innsetting kan være litt ubehagelig, og man kan ha en del bivirkninger av hormonene (føles som PMS x 10)

Tette eggledere er jo egentlig en veldig grei grunn til at man må bruke IVF, siden det ikke er noe galt med hormonene eller noe annet. Man har dermed svært god sjanse for å bli gravid med IVF.

Endret av Pobie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...