Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #1 Skrevet 25. november 2016 Han har sett jurrassic park filmene og harry potter filmene, og ble ikke redd av det. Syntes de var veldig spennende. Har så lyst til å se hobbiten eller ringenes herre med han, men er litt redd for at det kan bli for skummelt? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: d0d5a...902
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #2 Skrevet 25. november 2016 Jeg har sett den med to 8-åringer. De hadde sett samme filmer som din fra før. Så lenge de fikk sitte litt på fanget når det ble ekstra skummelt, gikk det kjempebra. De koste seg og ville helst se neste film med en gang. Anonymous poster hash: 26ddd...2d9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #3 Skrevet 25. november 2016 Jeg personlig syns ikke 8 åringer trenger å se slike filmer, ærlig talt! Anonymous poster hash: c5eda...1ea
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 Tenker det ser du an på hvilken unge du har. Det er enkelte scener i hobbiten som min 10 åring syns var litt ekkelt, diverse halshugging og dreping. Men ellers gikk det helt greit for hans del. Kanskje ikke så lurt om du har en skvetten unge Anonymous poster hash: b7e04...8e4
tante grusom master of law Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 Må se an ungen. Min har sett disse fra han var 8, og blir ikke redd overhodet.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 Jeg syns ikke 8 åringer bør se verken de siste Harry Potter filmene eller Ringenes Herre. Anonymous poster hash: f09ca...78f
Miamimom Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 Det er forskjell på barn. Mine hadde blitt redde, så jeg sier nei. Synes de er for voldsomme og skumle.
tante grusom master of law Skrevet 25. november 2016 #8 Skrevet 25. november 2016 Jeg syns ikke 8 åringer bør se verken de siste Harry Potter filmene eller Ringenes Herre. Anonymous poster hash: f09ca...78f Hvorfor? De er jo ikke skumle.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #9 Skrevet 25. november 2016 Vis hvertfall Ringenes herre enn Hobbiten,mye bedre filmer Anonymous poster hash: 17c55...ee3
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #11 Skrevet 25. november 2016 Hvorfor? De er jo ikke skumle. Jeg er enig. Magien i Harry Potter er de for små til og Ringenes Herre er for bestlialsk. Hvorfor skal så små barn disse grusomme scenene? Nei, tenker jeg og mine barn skal se disse filmene når de er passert aldersgrensen. Anonymous poster hash: fe4aa...ec0
Miamimom Skrevet 25. november 2016 #12 Skrevet 25. november 2016 Hvorfor? De er jo ikke skumle.Jeg har ikke sett noe særlig harry potter, men jeg synes virkelig ringenes herre er skummel!
tante grusom master of law Skrevet 25. november 2016 #13 Skrevet 25. november 2016 Jeg har ikke sett noe særlig harry potter, men jeg synes virkelig ringenes herre er skummel! Spennende ja, men ikke skumle. Sønnen min er enig i det.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #14 Skrevet 25. november 2016 Jeg blir stadig vekk like fascinert her inne over hvor mange foreldre som regelrett driter i aldersgrenser under unnskyldningen at ungene synes det er gøy og tåler det helt fint. At de ikke blir redd der og da betyr ikke nødvendigvis at de faktisk er moden for å se filmen(e). Det er en grunn til at aldersgrensene er der, og selv om de er veiledende, går det an å tenke litt også. Her har 9,5-åringen og jeg lest Hobbiten sammen først, og så sett filmene. Det samme gjør vi med Harry Potter. Da er barnet litt mer forberedt på hva som er i vente. Anonymous poster hash: c4421...431
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #15 Skrevet 25. november 2016 Spennende ja, men ikke skumle. Sønnen min er enig i det. Visst er de skumle! Scenen i første film for eksempel hvor ringskrømtet står klar til å drepe hobbitene er jo dritskummel! Anonymous poster hash: c4421...431
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #16 Skrevet 25. november 2016 Jeg ville ha ventet minst 2- 3 år. Anonymous poster hash: 18b14...312
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #17 Skrevet 26. november 2016 Er ikke skumle? Den aldersgrensen filmer har er av en grunn! Ikke rart unger får et forvridd bilde av vold og drap når de fores med dette fra ung alder. Min jente på 6 år hadde sett Harry Potter hos noen søskenbarn og jeg fikk vite det etterpå. Hun bedyret at det ikke var skummelt men hadde de verste mareritt og monster som tok barna på BHG og skolen etterpå. La barn være barn og skjerm dem for slike ting. Anonymous poster hash: 17259...cd3
tante grusom master of law Skrevet 26. november 2016 #18 Skrevet 26. november 2016 Aldersgrensen er 11 år. 9 år i følge med voksen på kino. Disse filmene er jo ikke skumle over hodet. Hvis dere synes det har vi svært forskjellig syn på hva skummelt er.
Miamimom Skrevet 26. november 2016 #19 Skrevet 26. november 2016 Aldersgrensen er 11 år. 9 år i følge med voksen på kino. Disse filmene er jo ikke skumle over hodet. Hvis dere synes det har vi svært forskjellig syn på hva skummelt er. Så vidt jeg husker ble to tårn klaget inn for filmklagenemda fordi man ønsket 15års grense. Tror ikke det ble tatt til følge..Men ja, det viser hvor forskjellig syn vi har på hva som er skummelt. Sånn litt på siden, men interessant siden du ikke synes de er skumle i det hele tatt - hva er skummelt for deg? Og hvor går grensen for hva barn får se? Er du like "liberal" med videospill med vold og høyere aldersgrenser en barna har?
tante grusom master of law Skrevet 26. november 2016 #20 Skrevet 26. november 2016 Så vidt jeg husker ble to tårn klaget inn for filmklagenemda fordi man ønsket 15års grense. Tror ikke det ble tatt til følge..Men ja, det viser hvor forskjellig syn vi har på hva som er skummelt. Sånn litt på siden, men interessant siden du ikke synes de er skumle i det hele tatt - hva er skummelt for deg? Og hvor går grensen for hva barn får se? Er du like "liberal" med videospill med vold og høyere aldersgrenser en barna har? Han får kun se filmer med 11 års grense. Får ikke lov til å spille spill som er voldelige nei.
tante grusom master of law Skrevet 26. november 2016 #21 Skrevet 26. november 2016 Han får kun se filmer med 11 års grense. Får ikke lov til å spille spill som er voldelige nei. Skrekkfilmer er skummelt. Feks the ring.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #22 Skrevet 26. november 2016 Jeg så ringenes herre da jeg var 11 år, og ble dritredd... (til sammenligning hadde jeg sett blair witch project) Anonymous poster hash: 14e28...a7c
tante grusom master of law Skrevet 26. november 2016 #23 Skrevet 26. november 2016 Jeg så ringenes herre da jeg var 11 år, og ble dritredd... (til sammenligning hadde jeg sett blair witch project) Anonymous poster hash: 14e28...a7c Det er forskjell på folk tydligvis.
Miamimom Skrevet 26. november 2016 #24 Skrevet 26. november 2016 Skrekkfilmer er skummelt. Feks the ring.Enig i at det er forskjell, og at the ring er mye verre.Jeg synes likevel at disse filmene er for voldsomme for såpass små barn. Men jeg registrerer at mange er enige med deg også. Vi er nok forskjellig skrudd sammen i hvordan vi opplever slike filmer. Og du kjenner tross alt ditt/dine barn best. Og så er det vel en "treningssak" også, med hva de er vant til.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #25 Skrevet 26. november 2016 Tenker mer på at ringenes herre er skrekkelig lang, hver film varer 3 timer Anonymous poster hash: 17c55...ee3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå