Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 Vi har valgt å fly hjem med en valp vi snart skal hente. Den skal selvsagt være med inn i kabinen, ikke tå i lasterommet. Vi har reisebur (sånn mykt) som er beregnet til formålet. Noen gode tips? Anonymous poster hash: f8235...168
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 Flyr mye med hunden min, det går kjempefint. Passer på å lufte henne godt først🐶 Har bare positive erfaringer! Anonymous poster hash: 10c88...3c3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 Vi fløy med vår valp, det gikk kjempefint! Dro utpå ettermiddagen, herjet og lekte litt ekstra med henne en stund før vi dro, passer på at hun fikk tisse utenfor flyplassen, og så sov hun i buret sitt fra innsjekk til vi landet. Flytid på ca 1 time. Kom ikke en lyd fra henne, hverken frem eller tilbake. Bare husk å gi beskjed om at du vil ha med hund i kabinen når du bestiller billett, i tilfelle allergikere på samme fly. Anonymous poster hash: cd5a3...2c1
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 Flyr mye med hunden min, det går kjempefint. Passer på å lufte henne godt først Har bare positive erfaringer! Anonymous poster hash: 10c88...3c3 Kan du dele litt? Jeg er litt bekymret for at han skal bli urolig under flyturen for vi får jo ikke lov å ta ham opp på fanget etter det jeg har skjønt(?). Nå er det heldigvis en kort flytur på ca 50 minutter da, men likevel. Kan man leke med hunden på flyplassen før man går om bord? Eller må den være i buret helt fra man går inn på flyplassen? HI Anonymous poster hash: f8235...168
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #5 Skrevet 24. november 2016 Vi fløy med vår valp, det gikk kjempefint! Dro utpå ettermiddagen, herjet og lekte litt ekstra med henne en stund før vi dro, passer på at hun fikk tisse utenfor flyplassen, og så sov hun i buret sitt fra innsjekk til vi landet. Flytid på ca 1 time. Kom ikke en lyd fra henne, hverken frem eller tilbake. Bare husk å gi beskjed om at du vil ha med hund i kabinen når du bestiller billett, i tilfelle allergikere på samme fly. Anonymous poster hash: cd5a3...2c1 Ja, vi skal selvsagt bestille dette når vi bestiller flyturen. Det går heldigvis mange fly hver dag, så det burde være mulig å unngå fly med allergiker. Hunden er dessuten allergivennlig, men det spiller vel ikke noen rolle i slike tilfeller. Takk for beroligende svar HI Anonymous poster hash: f8235...168
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #6 Skrevet 24. november 2016 Er det lov?? Hva med folk som er allergiske da?? Synes ikke hunder (eller andre dyr har noe inne i et fly å gjøre....) Anonymous poster hash: abb30...b8e
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #7 Skrevet 24. november 2016 Er det lov?? Hva med folk som er allergiske da?? Synes ikke hunder (eller andre dyr har noe inne i et fly å gjøre....) Anonymous poster hash: abb30...b8e Det spiller absolutt ingen rolle hva du syns. Flyselskapene har egne regler. Så lenge hunden er maks 8 kg omtrent og passer i de myke burene i størrelse small så får de være med inn i kabinen. Det er dyr på fly hele tiden men de største må selvfølgelig være i eget avlukke underst i flyet. Anonymous poster hash: 0fe7e...bf0
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #8 Skrevet 24. november 2016 Ja, det er lov å ha hunden i bånd helt til man går ombord i flyet! Jeg som flyr mye med hunden. Man må belage seg på å sitte bakerst i flyet og det er faktisk slik at hvis man har alvorlig allergi må man opplyse om det når man bestiller billetter, første mann til mølla👍 Anonymous poster hash: 10c88...3c3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #9 Skrevet 24. november 2016 Er det lov?? Hva med folk som er allergiske da?? Synes ikke hunder (eller andre dyr har noe inne i et fly å gjøre....) Anonymous poster hash: abb30...b8e Ja, det er lov med katter og hunder opp til 8 kg (inkludert det myke buret). Dersom man er (veldig) allergisk må man faktisk oppgi dette når man bestille flybillett. Da plasserer man selvsagt ikke allergiker og hund/katt på samme fly. Hunden/katten skal være i reiseburet under hele turen, så med mindre man er svært allergisk burde man ikke få noen reaksjon. Det blir litt det samme som på buss og tog også det, dyr er lov. HI Anonymous poster hash: f8235...168
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #10 Skrevet 24. november 2016 Ja, det er lov å ha hunden i bånd helt til man går ombord i flyet! Jeg som flyr mye med hunden. Man må belage seg på å sitte bakerst i flyet og det er faktisk slik at hvis man har alvorlig allergi må man opplyse om det når man bestiller billetter, første mann til mølla Anonymous poster hash: 10c88...3c3 Ok, det var bra Men dersom man bestiller billetten i god tid og opplyser om at man skal ha med hund og dette er avklart, så risikerer man ikke å bli stoppet vel? Hvis noen er allergisk altså. Jeg forstod det i hvert fall sånn at så lenge man har reservert i god tid så er det ev. allergikeren som må finne et annet fly? HI Anonymous poster hash: f8235...168
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #11 Skrevet 24. november 2016 Er det lov?? Hva med folk som er allergiske da?? Synes ikke hunder (eller andre dyr har noe inne i et fly å gjøre....) Anonymous poster hash: abb30...b8e Det er veldig rart, jeg er enig i det. Det tar 12 år før et hus er komplett fri fra kattepartikler om det har bodd en katt der, så ikke så mye hjelp i at allergiker og dyr reiser på ulike fly, all den tid at flyet vil være urent ei god stund. Men sånn er nå reglene. Litt som med peanøtter, de kan man spise på fly, selv om det kan komme en passasjer på neste fly som kan dø av det. Og førerhunder er det alltid lov til, noe jeg selvfølgelig forstår. Men samtidig er det jo ikke slik at ingen er allergiske mot en førerhund... Anonymous poster hash: 15e3e...3c1
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #12 Skrevet 24. november 2016 Det er veldig rart, jeg er enig i det. Det tar 12 år før et hus er komplett fri fra kattepartikler om det har bodd en katt der, så ikke så mye hjelp i at allergiker og dyr reiser på ulike fly, all den tid at flyet vil være urent ei god stund. Men sånn er nå reglene. Litt som med peanøtter, de kan man spise på fly, selv om det kan komme en passasjer på neste fly som kan dø av det. Og førerhunder er det alltid lov til, noe jeg selvfølgelig forstår. Men samtidig er det jo ikke slik at ingen er allergiske mot en førerhund... Anonymous poster hash: 15e3e...3c1 det er da ikke så forferdelig rart. De er ikek mange som er såpass allergiske at de blir alvorlig syke hvis de flyr i same kabin som en katt. Jeg e rganske allergisk mot katter, men jeg bryr meg ikke om det sitter en katt i en bag et annet sted i flyet - i hvert fall ikek så lenge det ikke er rett ved siden av (da kan jeg få astma). mange er også allergiske mot parfyme, og et parfymeforbud på fly er i så fall like naturlig. Anonymous poster hash: 87b8c...6b7
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. november 2016 #13 Skrevet 25. november 2016 Synes ikke dyr har noe i flyktninger å gjøre mtp allergi.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #14 Skrevet 25. november 2016 Synes ikke dyr har noe i flyktninger å gjøre mtp allergi. Helt enig. Jeg synes det er alt for mange som trykker dyr ned i flyktinger. Det får de faktisk slutte med! Det finnes en hel del flyktinger som er allergiske. Anonymous poster hash: 801e8...c68
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #15 Skrevet 25. november 2016 Helt enig. Jeg synes det er alt for mange som trykker dyr ned i flyktinger. Det får de faktisk slutte med! Det finnes en hel del flyktinger som er allergiske. Anonymous poster hash: 801e8...c68 Hahaha herregud jeg tissa i trusa, i ren latterkrampe der! Hahaha!!!!! Anonymous poster hash: 31cf1...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå