Gå til innhold

Farlig å drikke Pepsi max når gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 6def4...48c

Fortsetter under...

Skrevet

Fikk beskjed av jm å ikke drikke brun brus, vet ikke hvorfor da jeg ikke drikker brus.

Anonymous poster hash: 3e8ac...66f

Skrevet

Fikk beskjed av jm å ikke drikke brun brus, vet ikke hvorfor da jeg ikke drikker brus. Anonymous poster hash: 3e8ac...66f

merkelig, ser ikke helt hvorfor? Jeg drakk cola, men innenfor anbefalte mengder

Anonymous poster hash: 2363c...c22

Skrevet

Aspartam er vel heller ikke anbefalt i større mengder under graviditeten.

Anonymous poster hash: 3e8ac...66f

Skrevet

Jeg drakk ca et glass daglig. Klarer du å la være er det best. Pepsi Max inneholder absolutt ikke noe Sundt. Verken for deg eller baby. Google gravid og koffein så får du svaret på det.. husker ikke

Anonymous poster hash: 769c3...901

Skrevet

Hørte at Pepsi max kan gi svangerskapsforgiftning

?

Annonse

Skrevet

Hørte at Pepsi max kan gi svangerskapsforgiftning

?

Tull

Anonymous poster hash: 769c3...901

Skrevet

Litt er ikke farlig i seg selv. Det man bør passe på er den totale koffeinmangden pr dag. Den står oppgitt på matportalen.no. Tror det car max 0,5 liter Cola e.l hvis man ikke drikker kaffe.

I tillegg er kunstig søtning omstridt. Det er ingen spesifikke grenswr der for gravide, men det bør jo også begrenses.

Anonymous poster hash: 50047...96e

Skrevet

Jeg drakk mye pepsi max i graviditeten. Angrer som en hund!

Jeg fikk et hyper-aktivt barn som ikke sov, og som fortsatt er hyper, flere år etter.

Ser noen nevner sv.forgiftning, det fikk jeg også!

Har vist seg i ettertid, at kroppen min reagerer ekstremt på Pepsi Max. Aspartam generelt, men mye verre med Pepsi Max enn andre drikker. For eksempel får jeg daglige migrener av Pepsi Max.

Anonymous poster hash: 4a7f3...329
Skrevet

Jeg drakk mye pepsi max i graviditeten. Angrer som en hund!

Jeg fikk et hyper-aktivt barn som ikke sov, og som fortsatt er hyper, flere år etter.

Ser noen nevner sv.forgiftning, det fikk jeg også!

Har vist seg i ettertid, at kroppen min reagerer ekstremt på Pepsi Max. Aspartam generelt, men mye verre med Pepsi Max enn andre drikker. For eksempel får jeg daglige migrener av Pepsi Max.

Dette er bare tull. Pepsi Max gir ikke hyperaktive barn eller svangerskapsforgiftning. Det kan godt henne du får migrene av å drikke Pepsi Max, da er det i så fall fordi du reagerer på koffein.

Hi, snakk med jordmor eller fastlege, de kan veilede deg. Du kan trygt drikke Pepsi Max, men må holde deg innenfor anbefalte daglige maksgrense for koffein. Og ikke hør på sånne skremselsdamer på internett.

Anonymous poster hash: 28f37...38e

Skrevet

Bare tull at man får svangerskapsforgiftning av Pepsi ! Hvor har dere det fra? Har hatt det 2 ganger.har ikke drukket en dråpe.får skikkelig migrene av asparham 😣

Anonymous poster hash: db260...eef

Skrevet

Bare tull at man får svangerskapsforgiftning av Pepsi ! Hvor har dere det fra? Har hatt det 2 ganger.har ikke drukket en dråpe.får skikkelig migrene av asparham 😣

Man kan vel få sv.sk.forgiftning av flere grunner? Skal ikke påstå at det er tilfelle, men vil påpeke at argumentet ditt ikke er godt nok. Det du sier er som å si at røyking ikke gir kreft, fordi Per fikk kreft og han har aldri røkt...

Anonymous poster hash: 06223...adc

Annonse

Skrevet

Dette er bare tull. Pepsi Max gir ikke hyperaktive barn eller svangerskapsforgiftning. Det kan godt henne du får migrene av å drikke Pepsi Max, da er det i så fall fordi du reagerer på koffein.

Hi, snakk med jordmor eller fastlege, de kan veilede deg. Du kan trygt drikke Pepsi Max, men må holde deg innenfor anbefalte daglige maksgrense for koffein. Og ikke hør på sånne skremselsdamer på internett.

Anonymous poster hash: 28f37...38e

Nei. Jeg får migrene av aspartam. Dette er konkludert av legen, og jeg har nok erfaringer med det, til å selv vite det. Så ikke begynn å belær meg om min helse. Drikker jeg cola, skjer det ingenting. Sprite, ingenting. Pepsi Max? Går ikke en gang 10 minutter, før det begynner å dunke.

Skrevet

Aspartam gir økt risiko for astma hos barnet, ifølge denne studien:

http://videnskab.dk/krop-sundhed/light-sodavand-og-fiskemangel-kan-skade-gravide-og-deres-born

og kunstig søtning (aspartam), kan gi for tidlig fødsel, ifølge denne studien:

https://www.nrk.no/livsstil/--lettbrus-kan-gi-tidlig-fodsel-1.7212363

Best å bare la være. Bedre å drikke et glass brus med sukker, enn kunstig søtning. 

Skrevet

Man kan vel få sv.sk.forgiftning av flere grunner? Skal ikke påstå at det er tilfelle, men vil påpeke at argumentet ditt ikke er godt nok. Det du sier er som å si at røyking ikke gir kreft, fordi Per fikk kreft og han har aldri røkt...

Anonymous poster hash: 06223...adc

Kom med 1 kilde om at man får svangerskapsforgiftning av Pepsi max, så skal jeg spise hatten min!

Skrevet

Jeg turde ikke ta noen sjanser, og reduserte mitt inntak fra 1 liter til 3 dl per dag. Drakk kaffe i tillegg, og da kommer dette med maksgrense for koffein også inn i bildet.

Anonymous poster hash: c5f74...642
Skrevet

Inntil en viss mengde anses som ufarlig (tror det er 2 del). Men siden det ikke innholder noe bra ting verken for mor eller barn er det vel ikke akkurat førstevalg av tøtsteslukker.

Skrevet

Ikke farlig tror jeg, men bør vel ikke drikke for mye. Jeg drakk ca 1 glass til dagen, og en kopp kaffe. Gikk helt fint det 😊

Anonymous poster hash: ced0a...002

Skrevet

Takk for svar dere 😊

Har uansett gått over til vann. Godt og billig

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...