Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Jeg må ta en medisin for en kronisk sykdom og den reduserer melatoninproduksjonen, så jeg begynte å ta melatonin i vår. Det har gått helt fint frem til den siste uka. Jeg bor nordpå og her er det nesten mørketid nå, når jeg våkner om morgenen så er jeg kjempe trøtt og det varer i flere timer. Til tross for at jeg er syk og hjemme hver dag så har jeg vært oppe i 6-7 tia i ukedagene for å få morgenen med meg med samboer og sønnen vår. Er et A-menneske. Hender at jeg leverer han i barnehagen men ikke så veldig ofte. Men nå så klarer jeg ikke å stå opp så tidlig, jeg er så trøtt at jeg står opp i 9 tia og sovner på sofaen etterpå. I går leverte jeg i barnehagen og sovnet når jeg kom hjem. Kan det hende at jeg har for mye melatonin nå pga mørketia? Jeg tar 3 mg melatonin av merket Douglas, tålte ikke Circadin som er på 2 mg. Anonymous poster hash: 916df...86b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Melatonin er ikke en medisin, men et hormon. Den hjelper med innsovning, men er ikke et sovemiddel. Så nei, man skal ikke reagere på dette. Anonymous poster hash: b17f2...d47
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Jeg bruker Melatonin 3 mg fra Nature's One, og får litt hangover hvis jeg tar den for seint. Jeg er til fæl til å glemme å ta den til fornuftig tid, og det merker jeg på morgenen. Men jeg er b menneske og da Anonymous poster hash: 8014a...460
Fru vims Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Jeg brukte det en periode.circadin. Gikk først veldig bra, men etter 4 uker begynte jeg å føle meg "dopet" faktisk. Var akkuratt som at jeg ikke våknet. Sluttet å ta de, og da ble jeg meg selv igjen ganske fort. Hørte av noen senere at de hadde fått beskjed av legen sin om å ikke bruke det mer en 4 uker i strekk.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Bivirkningene i pakningsvedlegget nevner bla hodepine, kvalme og trøtthet dagen derpå. Anonymous poster hash: fbe10...464
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 Melatonin er ikke en medisin, men et hormon. Den hjelper med innsovning, men er ikke et sovemiddel. Så nei, man skal ikke reagere på dette. Anonymous poster hash: b17f2...d47 Har ikke sagt at melatonin er en medisin. Og du tar feil ang bruken. Melatonin er for at man skal sove hele natten men om man tar den 1-2 timer før man legger seg så fungerer den som innsovningsmedisin og. Jeg har ingen innsovningsproblemer men medisinen jeg begynte med for ca 8 mnd siden for en kronisk sykdom har redusert min naturlige produksjon av melatonin så jeg begynte å våkne mye. Vi produserer melatonin for å sove hele natten, ikke for å sovne. Anonymous poster hash: 916df...86b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 Jeg bruker Melatonin 3 mg fra Nature's One, og får litt hangover hvis jeg tar den for seint. Jeg er til fæl til å glemme å ta den til fornuftig tid, og det merker jeg på morgenen. Men jeg er b menneske og da Anonymous poster hash: 8014a...460 Jeg legger meg til ca samme tid hver dag fordi min sykdom er avhengig av det :/ Men greit å vite Anonymous poster hash: 916df...86b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 Jeg brukte det en periode.circadin. Gikk først veldig bra, men etter 4 uker begynte jeg å føle meg "dopet" faktisk. Var akkuratt som at jeg ikke våknet. Sluttet å ta de, og da ble jeg meg selv igjen ganske fort. Hørte av noen senere at de hadde fått beskjed av legen sin om å ikke bruke det mer en 4 uker i strekk. Bare tull at man ikke kan bruke den i 4 uker i strekk Man kan ta den i flere år, det er jo bare et hormon vi produserer fra før av. Men den kan slutte å fungere etter ca 4-8 uker så man derfor må ta en pause for så å begynne igjen. Jeg må ta en pause ca hver sjette uke. Jeg har tatt melatonin i snart 8 mnd med pause ca da hver sjette uke. Anonymous poster hash: 916df...86b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 Bivirkningene i pakningsvedlegget nevner bla hodepine, kvalme og trøtthet dagen derpå. Anonymous poster hash: fbe10...464 Jeg har tatt den i snart 8 mnd og det er den siste uka det har vært sånn her. Anonymous poster hash: 916df...86b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #10 Skrevet 23. november 2016 Bare tull at man ikke kan bruke den i 4 uker i strekk Man kan ta den i flere år, det er jo bare et hormon vi produserer fra før av. Men den kan slutte å fungere etter ca 4-8 uker så man derfor må ta en pause for så å begynne igjen. Jeg må ta en pause ca hver sjette uke. Jeg har tatt melatonin i snart 8 mnd med pause ca da hver sjette uke. Anonymous poster hash: 916df...86b Kan godt tenkes at det bare er tull for de fleste. Og fikk heller ikke noe beskjed fra legen min om det. Men for meg så stemte det ihvertfall og jeg måtte ta en pause etter 4 uker. Det beste var faktisk at jeg ikke trengte de noe særlig etter 4 uker heller. Sovnet normalt og sov godt. Og virkningen varte en stund. Men det blir jo litt anderledes om man tar medisin som påvirker den naturlige melatoninen. Anonymous poster hash: e59e6...69a
Fru vims Skrevet 23. november 2016 #11 Skrevet 23. november 2016 Kan godt tenkes at det bare er tull for de fleste. Og fikk heller ikke noe beskjed fra legen min om det. Men for meg så stemte det ihvertfall og jeg måtte ta en pause etter 4 uker. Det beste var faktisk at jeg ikke trengte de noe særlig etter 4 uker heller. Sovnet normalt og sov godt. Og virkningen varte en stund. Men det blir jo litt anderledes om man tar medisin som påvirker den naturlige melatoninen. Anonymous poster hash: e59e6...69a Og skulle ikke være anonym da😊
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #12 Skrevet 23. november 2016 Kan godt tenkes at det bare er tull for de fleste. Og fikk heller ikke noe beskjed fra legen min om det. Men for meg så stemte det ihvertfall og jeg måtte ta en pause etter 4 uker. Det beste var faktisk at jeg ikke trengte de noe særlig etter 4 uker heller. Sovnet normalt og sov godt. Og virkningen varte en stund. Men det blir jo litt anderledes om man tar medisin som påvirker den naturlige melatoninen. Anonymous poster hash: e59e6...69a Mente ikke at det er tull for deg Men om en lege har sagt at melatonin kun kan taes av alle i 4 uker så har legen feil, var det jeg mente Anonymous poster hash: 916df...86b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #13 Skrevet 24. november 2016 Jeg tok ikke melatonin i går kveld, har sovet greit og stod opp kl 6.30 i dag uten problemer 🖒 Så trur jeg har rett. Anonymous poster hash: 916df...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå