Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Siste år på barnskole. Føler det er ALT for tidlig, har tenkt dette er for videregående. Men det håret blir jo så fort fett. Har forsøkt masse shampoer, frisøshampo, tørrshampo og billigshampo.... Hun vasker håret HVER dag, likevel ser det blødt ut etter bare timer... Hun ser jo urenslig ut! Har ikke snakket med henne om striping, men hun har jo snakket om at noen i parallellklassen har fått lov til dette... Evt, har dere noen andre tips? Anonymous poster hash: e1ee2...b0b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 off, hadde samme problem selv på den alderen faktisk. Kjempe fett hår hele tiden, selv om jeg vasket hver dag. Jeg ser ikke noe galt i å stripe det litt. Alternativt kunne dere prøvd sånn permanent som løfter håret litt fra hodebunn? Eller krøller om hun synes det er fint? Enig i at det ikke er optimalt på en på 12 år Men det er faktisk mye bedre enn å la henne se ustelt ut... det blir nok lagt merke til... jeg husker jeg skammet meg veldig over det. Ikke noe gøy det. Så lenge det ikke er overdreven bruk av farge eller permanent er det ok, tenker jeg Anonymous poster hash: fe1c5...ca3
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Så lenge du gjør det i salong og i en naturlig nyanse er det vell helt ok? Har det effekt altså? Anonymous poster hash: 362e6...cd3
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Ei i klassen til venninnen min gjorde det pga fett hår. Funket som bare det. 10 år betyr vel ingentig ? Prøv Anonymous poster hash: e49c1...f25
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Kan det hjelpe med tørrshampo? Prøv å spray håret allerede etter vask og tørk så kanskje det holder til neste dag😊 Anonymous poster hash: 2e9ff...8fa
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 off, hadde samme problem selv på den alderen faktisk. Kjempe fett hår hele tiden, selv om jeg vasket hver dag. Jeg ser ikke noe galt i å stripe det litt. Alternativt kunne dere prøvd sånn permanent som løfter håret litt fra hodebunn? Eller krøller om hun synes det er fint? Enig i at det ikke er optimalt på en på 12 år Men det er faktisk mye bedre enn å la henne se ustelt ut... det blir nok lagt merke til... jeg husker jeg skammet meg veldig over det. Ikke noe gøy det. Så lenge det ikke er overdreven bruk av farge eller permanent er det ok, tenker jeg Anonymous poster hash: fe1c5...ca3 Ja, det ligger helt FLATT på toppen av hodet! Ser jo ut som hun er veldig uresnlig! Jeg hjelper henne sette det opp i hestehale når det ser som værst ut - det hjelper jo litt.... HI Anonymous poster hash: e1ee2...b0b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 HI her: Jeg er jo redd folk skal tro jeg gjør det fordi JEG eller hun er forfengelig. Skal kun være i naturlig nyanser, hun har veldig lyst hår i tuppene... blir evt bare litt lysere i bunnen... Vil jo ikke ha så mye striper at hun får masse ettervekst...Skal høre med frisør hvor mye det vil koste. Anonymous poster hash: e1ee2...b0b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 Datteren min på 11 har fått striper:) kun fordi hun hadde lyst;-) det er bare hår, og det hjelper mot fett hår:) Anonymous poster hash: e49c1...f25
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 Er ikke bra for hodebunnen å vaske håret hver dag, da produserer man bare mer fett. Hun bør vaske håret to ganger i uka og ellers bruke tørrshampoo når det er fett. Spør en frisør om råd? Anonymous poster hash: 76ee5...22a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #10 Skrevet 23. november 2016 Er ikke bra for hodebunnen å vaske håret hver dag, da produserer man bare mer fett. Hun bør vaske håret to ganger i uka og ellers bruke tørrshampoo når det er fett. Spør en frisør om råd? Anonymous poster hash: 76ee5...22a HI her: Ja, glemte nevne det... vi har forsøkt bare bruke balsam, så hun ikke tørket ut hodebunn mer... Men bare vann alene er kanskje uttørkende? Uansett, det var ingen sukse - håret var så fett det dryppet nesten av det.... Anonymous poster hash: e1ee2...b0b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #11 Skrevet 23. november 2016 HI her: Ja, glemte nevne det... vi har forsøkt bare bruke balsam, så hun ikke tørket ut hodebunn mer... Men bare vann alene er kanskje uttørkende? Uansett, det var ingen sukse - håret var så fett det dryppet nesten av det.... Anonymous poster hash: e1ee2...b0b Meg igjen... Det vil gå over av seg selv, det gjorde det for meg. Handler bare om en overproduksjon av hormoner Hun er jo på full vei inn i puberteten. Anonymous poster hash: fe1c5...ca3
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #12 Skrevet 23. november 2016 Er ikke rart det er fett viss hun vasker håret hver dag. Det er ikke bra for hodebunnen å da blir det mere fett .. Jeg dusjer håret ca 2 ganger i uken viss ikke får jeg fett hår. Kroppsvask hver dag Anonymous poster hash: db096...173
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #13 Skrevet 23. november 2016 HI her: Jeg er jo redd folk skal tro jeg gjør det fordi JEG eller hun er forfengelig. Skal kun være i naturlig nyanser, hun har veldig lyst hår i tuppene... blir evt bare litt lysere i bunnen... Vil jo ikke ha så mye striper at hun får masse ettervekst... Skal høre med frisør hvor mye det vil koste. Anonymous poster hash: e1ee2...b0b Det hadde jeg aldri tenkt! Smitte-effekten blandt venninner er nok værre. Har selv ei på snart 12. Ikke værre enn å fortelle de mødrene du kjenner hvorfor dere har gjort det? Og for all del, velg en god frisør! Anonymous poster hash: 362e6...cd3
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #14 Skrevet 23. november 2016 Hovedproblemet er nok at hun vasker håret hver dag! Trapp ned til annenhver /tredjehver dag. Ja, det blir mer fett i en overgangsperiode, men det blir bedre på sikt! Men jeg fikk også striper da jeg var 12, ser ikke problemet med det. Det var tynne, og bare 1-2 nyanser lysere enn resten. Anonymous poster hash: 1a88e...d36
Blondzilla Skrevet 23. november 2016 #15 Skrevet 23. november 2016 HI her: Ja, glemte nevne det... vi har forsøkt bare bruke balsam, så hun ikke tørket ut hodebunn mer... Men bare vann alene er kanskje uttørkende? Uansett, det var ingen sukse - håret var så fett det dryppet nesten av det.... Anonymous poster hash: e1ee2...b0b [ Det er bare tull. Hun er i puberteten og det er derfor håret er fett. Vask det hver dag ig prøv med striper, det har en viss effekt.
Von Hertelhofen Skrevet 23. november 2016 #16 Skrevet 23. november 2016 Kjøp sjampo mot fett hår. Du trenger ikke tørrsjampo - maizena er bedre og billigere. Lag dult eller høy hestehale på henne- da viser det mindre.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #17 Skrevet 23. november 2016 Hun må føne håret (spesielt røttene) hver gang hun vasker det! Og for all del strip det! Mange her vi bor gjør det i 12-års alder. Anonymous poster hash: 3259d...f31
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #18 Skrevet 23. november 2016 Hun må føne håret (spesielt røttene) hver gang hun vasker det! Og for all del strip det! Mange her vi bor gjør det i 12-års alder. Anonymous poster hash: 3259d...f31 Jeg har fint hår, nordisk hårtype, og hvis jeg føner det, blir det fett etter bare noen timer. Mitt hår må lufttørke. Vasker hun håret morgen eller kveld? Mitt hår tåler bare at jeg sover en natt på det før det blir fett, så jeg må vaske om morgenen for å slippe å vaske det hver dag. Jeg ville ha prøvd en mild sjampo fra apoteket. Vichy har noen gode, og så droppet å vaske det en helg hun ikke skal noe, og etter det vasket det annenhver morgen. Den "fete" dagen kan hun ha det i hestehale eller flette. Mitt hår blir fetere jo mer jeg gjør med det. Bare børste litt, minst mulig balsam og ikke stylingprodukter. Anonymous poster hash: b8070...728
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #19 Skrevet 23. november 2016 Jeg har fint hår, nordisk hårtype, og hvis jeg føner det, blir det fett etter bare noen timer. Mitt hår må lufttørke. Vasker hun håret morgen eller kveld? Mitt hår tåler bare at jeg sover en natt på det før det blir fett, så jeg må vaske om morgenen for å slippe å vaske det hver dag. Jeg ville ha prøvd en mild sjampo fra apoteket. Vichy har noen gode, og så droppet å vaske det en helg hun ikke skal noe, og etter det vasket det annenhver morgen. Den "fete" dagen kan hun ha det i hestehale eller flette. Mitt hår blir fetere jo mer jeg gjør med det. Bare børste litt, minst mulig balsam og ikke stylingprodukter. Anonymous poster hash: b8070...728 Føning _over_tid tørker hårstråene noe, slik at de trekker til seg overflødig fett. Dette gjør at håret virker mindre fett. Anonymous poster hash: 3259d...f31
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #20 Skrevet 23. november 2016 Ja gjør det. Det vil sikkert gjøre godt for henne :-) Anonymous poster hash: 5780e...75a
Yellow Brick Road Skrevet 23. november 2016 #21 Skrevet 23. november 2016 Noen tips her kanskje? http://www.kk.no/livsstil/bli-kvitt-fett-h%C3%A5r-fort-26327
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #22 Skrevet 23. november 2016 Siste år på barnskole. Føler det er ALT for tidlig, har tenkt dette er for videregående. Men det håret blir jo så fort fett. Har forsøkt masse shampoer, frisøshampo, tørrshampo og billigshampo.... Hun vasker håret HVER dag, likevel ser det blødt ut etter bare timer... Hun ser jo urenslig ut! Har ikke snakket med henne om striping, men hun har jo snakket om at noen i parallellklassen har fått lov til dette... Evt, har dere noen andre tips? Anonymous poster hash: e1ee2...b0b At hun vasker håret hver dag er jo grunnen til fett hår. Hun må redusere antall hårvask til ca annenhver dag. Anonymous poster hash: ff605...a3b
Bustetroll Skrevet 23. november 2016 #23 Skrevet 23. november 2016 Jeg begynte å farge håret da jeg var 12. Var ingen som reagerte på det. Og dette var til og med 15 år siden, da barn fortsatt var barn da de var 12 =P
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #24 Skrevet 23. november 2016 Hadde samme problem med min jente. Tørrshampoo ble svaret vårt! Det reddet hele ungen! Og vasket selvfølgelig håret også, men den trakk vekk det verste. Lukter godt, og jenta var kjempefornøyd! Det gikk over når hun kom i puberteten, faktisk. Anonymous poster hash: a2362...b90
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #25 Skrevet 23. november 2016 Dere må kutte ned på vaskinga. Og dere må sette opp håret - hver dag. Flette det eller sette det opp i ball. Bruk tørrsjampo ved behov Anonymous poster hash: 86627...ebc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå